[126] Jaki olej?? - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-05-05 16:19:15, specWROC pisze:
dobra teraz pytanie zedeka z innej beki bo w instrukcji malucha wyczytałem że po spuszczeniu miski olejowej należy wlać 2l oleju...a znajomy do mnie że trzeba wlać 3l((to ja już nie wiem co jest grane....jak to wogóle wlewać po 250gram??? (ps u was w profilach też nie widać ilości postów i gwiazdek na forum???)




właśnie dostałem wiadomość że już nie będzie gwiazdek i statystyk postów..temat na techniczym forum
  
 
tak wogóle ile wam bierze tego oleju na 1000km...ja mam najgorszy jaki jest na rynku i łyka mi go jakieś 700gram na tysiaczka
  
 
1 litr Castrola RS na 5000km
  
 
Cytat:
2005-05-05 17:36:33, simon_pg pisze:
2l po zmianie (ewentualnie 2-3 setki więcej). Natomiast na nowo złożony silnik kompletnie pusty (bez oleju) 3l. Latem w swoim silniczku mam wlany texaco 20W-50. POLECAM!!



jutro zabieram sie za wymiane oleju....i zastanawiam się ile go kupić oraz jeśli wleje te 2l to wtedy dokąd będę miał oleju na miarce???? lepiej wlać 2l czy 2,5?
  
 
naucz sie ze kazdy maluch inny jest, lej tak zeby bylo w polowie miarki od min do max. zawsze sie kupuje wiecej oleju zeby bylo na dolewki.
  
 
kupujesz 3l oleju..
spuszczasz olej (chyba nie musze mowić ze po wczesniejszym rozgrzaniu silnika)...
najlepeiej podniesc auta na lewarku z jednej strony zeby wszsytko spłyneło..
wlewasz 2l... pojezdzisz troche, rano sprawdzasz poziom i albo jest OK, albo dolewasz..
ehhh...
  
 
Cytat:
Zastanawia mnie jednak co ma olej do stanu krzyki na wałku


To ma że każdy olej pozozstawia na powierzchniach współpracujących warstwę ochronną coś w rodzaju powłoki teflonowej jak ktoś rozbierał silnik który długo chodził na dobrym oleju to wie o co chodzi. I w momencie zmiany oleju na inny nawet tej samej lub lepszej klasy ale innej marki. zostaje ona rozpuszczona przez dodatkii myjące innego oleju i zanim wytworzy się nowa warstwa ochronna może być już jak na tym zdjęciu.
  
 
Mam problem i nie wiem co zrobić na rozgrzanym silniku pali mi się kontrolka smarowania czy jest to może wina oleju jeżdże na lotosie mineral. Dzieje sie tak od momentu remontu silnika. Silnik był cały robiony bo sie troszke zatarł(. Fakt ze byl skladany z innego silnika.
  
 
To że pali się kontrolka znaczy że masz słabe ciśnienie oleju a że silnik jest po remoncie oznacza że został źle złożony tj. najprawdopodobniej albo na panewkach albo na czopie wałka rozrządu jest za duży luz (ewentualnie pompa oleju nie domaga). To że jeździsz na Lotosie mineralu nie ma znaczenia. Jak byś jeździł na syntetyku to było by jeszcze gorzej bo ma mniejszą lepkość.
Co znaczy składany z innego silnika ?? Co zostało zmienione ??
  
 
ale jak z rana odpale to spokojnie zrobie z 10 moze 15 km i dopiero sie zapala smarowanie tez myslalem ze to moze byc pompka i wymienilem ja, a w silniku panewki byly nowe zalozone a w silniku zostało prawie wszystko wymienione.
  
 
a ja mam dylemat bo bede wymienial rozrezad i dlugo nier wymienlem oleju i niewiem jaki zalac wczesniej byl olej lotos mineral silnik ma ponad 100 tys wiec co radzicie ??? pol syntetyk czy caly syntetyka?? i jaki ??
  
 
Cytat:
ale jak z rana odpale to spokojnie zrobie z 10 moze 15 km i dopiero sie zapala smarowanie tez myslalem ze to moze byc pompka i wymienilem ja, a w silniku panewki byly nowe zalozone a w silniku zostało prawie wszystko wymienione.


Gdzieś tj na panewkach albo na czopie wałka jest za duży luz. Czy przed złożeniem zmierzyłeś mikrometrem panewki wał i wałek ??
Dopuki olej jest zimny to trzyma ciśnienie bo jest bardziej lepki, a jak się zagrzeje to traci. Jeszcze jedno czy kontrolka świeci się cały czas czy tylko na wolnych obrotach i czy świeci intensywnie czy tylko żarzy ?? Co dałeś nowe a co przełożyłeś z drugiego silnika??
Cytat:
a ja mam dylemat bo bede wymienial rozrezad i dlugo nier wymienlem oleju i niewiem jaki zalac wczesniej byl olej lotos mineral silnik ma ponad 100 tys wiec co radzicie ??? pol syntetyk czy caly syntetyka?? i jaki ??


Poczytaj moje posty w tym temacie i zobacz na fotkę którą załączyłem a bedziesz miał odpowiedź.
  
 
Odkopuję wątek, bo mam pytanie:

Czy mogę bez obaw wlać CASTROL RS 10W-60 do silnika w którym:
- blok razem z wałem, korbowodami i panewkami zostaje - pochodzi z 1987 roku i ma przebieg raczej grubo ponad 100k, luzy raczej w normie ale nie mam jak zmierzyć
- reszta, prócz głowicy i koła zamachowego, wszystko nówka (odpowiednio dziabnięte oczywiście)



[ wiadomość edytowana przez: Max_psg dnia 2005-10-19 09:10:56 ]
  
 
możesz
  
 
Cytat:
2005-10-19 12:47:37, snail pisze:
możesz



Kłóciłbym się...
Silnik po 100 tys. i kolega chce wlac pełny syntetyk... zalezy co było lane wcześniej... Lotos ?? Ale kazdy chyba powie , że pełny syntetyk to raczej można wlać po remoncie i po dotarciu...
Chociaż troszkę to dziwnie Max_psg napisał :
Cytat:
(...) i ma przebieg raczej grubo ponad 100k (...) reszta... wszystko nówka ....


Czegoś tu nie łapię , ale to nic ... w każdym razie nie polecam wlewać pełnego syntetyka do silnika , w którym pluskał się już minerał... Takie jest moje zdanie , oczywiście można się ze mną nie zgodzić , jesli ktoś ma inne - niech się wypowie .
Pozdro. Piotrek.
  
 
ja mam takie samo.nie lej oleju do silnika w ktorym panewki maja taki przebieg.panewki i cylindry to sa wiodace elementy ktore potrzebuja smarowania w silniku,reszta jest istotna ale w mniejszym stopniu.moglbys zalac jakbys zrobil szlify i dotarl a reszte zostawil seryjna ale nie na odwrot.
  
 
lej RS'a. najlepszy olej
  
 
To ja mam takie pytanko- rozebralem silnik i stwierdzilem ze moje panewki glowne jak i te na korbowodach sa w bardzo dobrym stanie. Zmienilem tylko cylindry z tlokami i pierscieniami...no i oczywiscie wszystkie uszczelki itp. Silnik wczesniej jezdzil na mineralnym a teraz chce go zalac wlasnie Castrolem RS 10w60.
Czy to bedzie mialo teraz jakies zle dzialanie na te panewki?
I czy podczas docierania zalecany bedzie olej mineralny cytuje Peyyoo125 " Ale kazdy chyba powie , że pełny syntetyk to raczej można wlać po remoncie i po dotarciu... "
  
 
Ok , panewki masz w dobrym stanie - nie ma problemu , bedzie trzymało ciśnienie oleju , ale nie wiesz w jakim stanie jest wałek rozrządu i czy na nim bedzie ciśnienie oleju trzymać... nieważne, jesli tylko motor masz wymyty z niepotrzebnego nagaru ( filtr odśrodkowy ) to możesz śmiało wlac RS'a , w porządku - zakładasz nowe uszczelki , też będzie OK i raczej nie będzie to miało wpływu na panewki , bo jeśli tylko pompa oleju daje dobre ciśnienie i nigdzie go nie będziesz tracił , to w niczym nie przeszkadza wlanie RS'a . Ja tylko zaznaczyłem , że można sobie wlać pełny syntetyk po dotarciu ale podczas docierania możesz wlac półsyntetyk lub minerał , bo i tak go wylejesz pierwszy po 500-1000 km , a drugi po 5000 km i zalewasz pełnym syntetykiem , masz jeszcze w czymś problem ??
Pozdro. Piotrek.
  
 
Nie mam w niczym problemu
Walek mam nowy a pompa wydala
Wiec leje RS`a