Lewarki w Nivce,, jak działają w terenie?????????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Proszę o szybką instrukcje na temat jazdy w terenie,, po kilku wtopach doszedłem do wniosku że mały lewarek z przodu, czyli blokada nie działa. Czy ktoś mógłby mi opsać na jakich ustawieniach lewarków powinno się jeździć w terenie? i jak i co dokładnie blokują? jeśli włączone mam półbiegi ( lewarek z większy) i już gdzieś się zagrzebię i włącze blokadę (mały lewarek) to nic to nie daje, nie wiem dokłądnie czy wszystkie koła się powinny kręcić czy nie.... Z góry dzięki
  
 
Witam,
funkcji najdluzszego lewarka nie bede wyjasnial, podpowiem tylko ze mozna dzieki niemu jezdzic i do przodu i do tylu z roznymi predkosciami
Sredni lewarek - reduktor, chyba juz wiesz do czego sluzy
najmniejszy lewarek - blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego, normalnie na niezablokowanym mechanizmie mozesz jezdzic po nawierzchniach utwardzonych i po luznej nawierzchni . Kiedy zablokujesz mechanizm roznicowy mozesz jezdzic tylko po nawierchni luznej poniewaz osie zostaj zblokowane ze soba. Generalnie aby nie wtopic zawsze musisz miec trakcje na jednej osi, niestety standardowo nie ma blokady na poszczegolnych mostach.

Damian
  
 
Cytat:
2004-07-20 12:21:51, Damian21214 pisze:
Witam,
funkcji najdluzszego lewarka nie bede wyjasnial, podpowiem tylko ze mozna dzieki niemu jezdzic i do przodu i do tylu z roznymi predkosciami
Sredni lewarek - reduktor, chyba juz wiesz do czego sluzy
najmniejszy lewarek - blokada miedzyosiowego mechanizmu roznicowego, normalnie na niezablokowanym mechanizmie mozesz jezdzic po nawierzchniach utwardzonych i po luznej nawierzchni . Kiedy zablokujesz mechanizm roznicowy mozesz jezdzic tylko po nawierchni luznej poniewaz osie zostaj zblokowane ze soba. Generalnie aby nie wtopic zawsze musisz miec trakcje na jednej osi, niestety standardowo nie ma blokady na poszczegolnych mostach.

Damian


Eee...
Nie tylko po nawierzchniach luźnych (chociaż tak zaleca producent i ostrzega kontrolką ) Blokada ta ma na ogół spore luzy więc również na jej zblokowaniu można jeździć po twardym ( tylko po co ??). Oczywiście ryzyko jest wówczas duże, szczególnie przy skręcaniu i jeździe po zakrętach.
Kiedyś musiałem zrobić na zablokowanej blokadzie mechanizmu różnicowego kilkadziesiąt kilometrów drogą asfaltową z prędkością 80-90 km/h - zzobowiązanie czasowe (bylem młody i ... , nie naśladujcie mnie ) Wówczas zwalniałem mocno na zakrętach. Poza nimi Niva szła jak po szynach