WYSPRZĘGLIK i w dalszej części TAPICERKA drzwi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich po długiej przerwie! Nadal walczę z moją Nivką chociaż jestem uż bliżej końca Pojawił się następujący problem stała się dosłownie pożeraczką wysprzęglików - przez 10 miesięcy założyłem już czwarty Brakuje mi siły i pieniędzy na dalsze wymiany tego elementu. Co może być przyczyną tak częstego psucia się tego elementu????


[ wiadomość edytowana przez: kacper97 dnia 2004-08-31 16:27:39 ]
[ powód edycji: zmiana tematu wątku ]
  
 
Hmmm...
mam dwa podejrzenia
1. Plyn hamulcowy marnej jakosci i zre gume
2. Ruska guma jest wogole podlej jakosci, i lepiej zakupic zestaw naprawczy za 8PLN produkcji zachodniej niz kupowac nowe pompy czy wysprzegliki.
Sam przerobilem juz ten etap i po zalozeniu wloskich gumek mam spokoj.

Damian
  
 
Jeśli chodzi o ruskie wysprzęgliki to tylko dwa razy im zaufałem ten drugi działał trzy tygodnie Trzeci i obecny to już wysprzęgliki od DF! Będę próbował wymienić płyn hamulcowy! Skłaniam się aby kupić DOT 4 myslę że ten bedzie odpowiedni
  
 
Do tych typów układów leje się tylko DOT3 lub DOT4. Nie można nalać np DA1 bo zniszczysz oringi i uczczelniacze a do tego przewód giętki straci swoją sztywność i będzie się zachowywał jak balon, R3 też nie zalecam. Nelej najlepiej DOT4 i zobacz co dalej bo może to nie wina płynu .
  
 
Muszę przetestować DOT 4 ale na to bedę miał dopiero czas w poniedziałek
  
 
Hello
Ja ciągle lałem , leje i będę lać DOT 3
i zawsze wszystko było ok. Sprawdza się całkowicie w układzie hamulcowym jaki jest w Nivie dlatego nie mam zamiaru z niego rezygnować
  
 
Witam was,

A ja ze swojego doświadczenia mogę dodać, że zesawy naprawcze są psu na bude. Wymieniałem w swoim ze 2 razy wszystkie gumki i padał po tygodniu ekspoatacji. Zdecydowałem się w końcu na zakup nowego i kupiłem włoski - jeżdże juz rok, bez przygód. Przy okazji wymieniałem tez pompe sprzegła i przewody.

Pozdrawiam.
  
 
I stało się! Wymieniłem wysprzęglik oraz cały płyn na DOT4! Jest krystalicznie czysty. Myślę jeszcze o wymianie pompy ale na razie nie mam na to kasy Zobaczymy jak długo pojeżdże teraz na tym wysprzęgliku (fenox)
  
 
Ja zakładalem tylne cylinderki hamulcowe z fenoxa, jestem bardzo zadowolany bo wczesniejsze ruskie ciekły jak sito i od 3 lat mam spokoj .
  
 
Cytat:
2004-08-18 15:40:44, bart03 pisze:
Ja zakładalem tylne cylinderki hamulcowe z fenoxa, jestem bardzo zadowolany bo wczesniejsze ruskie ciekły jak sito i od 3 lat mam spokoj .


To dobrze słyszeć bo przedwczoraj też takie założyłem
nawet nie drogie bo 25zł za sztuke. Tyle że one też są made in Russia albo Ukraine
  
 
Heh. Moze i ruskie ale w porównaniu do innych ruskich sa ok, przynajmniej te ktore ja zalozylem samym wygladem i jakością wykonania roznia sie dużo od innych ktore kiedys zakladalem.
  
 
Jak już jesteśmy w temacie płynu hamulcowego to jaki byłby najlepszy do naszych poczciwych Nivek? Ja na razie nie wiem jaki mam ale chce wymienić na DOT4 taki sam jaki wlałem do wysprzęglika
  
 
Najlepiej DOT4 bo ma najwyzsza temp wrzenia i lepiej nadaje sie do niewentylowanych tarcz. Mozesz tez DOT3 ale jego temp jest nizsza a cena praktycznie wiele sie nie rózni. Nalej zatem DOT4 i bedzie git no chyba ze cie stac na plyny wyższej klasy np DOT4+ lub wyższy.
  
 
Stać mnie , ale po co wydawać pieniądze na coś droższego jeżeli tamto jest wystarczająco dobre! A pamiętaj że lepsze jest wrogiem dobrego
  
 
Heh. Ja zawsze o tym pamietam inaczej juz dawno poszedlbym z torbami i pewnie nie miałbym kilku terenówek na swoim koncie. No trzeba sobie w koncu jakos radzic.
  
 
I tu się z Tobą zgadzam w całej rozciągłości A propo remontów nie chce zaczynać nowego wątku a potrzebuje informacji na temat jakie drzwi oprócz nivoskich oczywiście pasują do Nivki ewentualnie jaką tapicerkę na drzwi można założyć Czy np od kanciaka tapicerka podejdzie??
  
 
Tu ci za duzo nie pomoge bo nigdy takiej opcji nie przerabialem i watpie zeby jakies inne drzwi spasowale bez wiekszej przerobki, a tapicerkę można łatwo zrobic samemu. Ja robilem nową w mojej poprzedniej nivie i wyszla niezle, bo drzwi są idealnie proste i latwo można je "obić" materiałem lub skórą wedle swejego uznania.
  
 
Niestety drzwi w Nivie sa jedynymi ktore nawet z przeróbkami ( oczywiście niewielkimi) do niej pasują, to oryginalna konstrukcja VAZ-2121 i nie ma zamienników - dlatego są one tak czesto spawane - reperowane gdyz nowe to dość spory wydatek i czasem tudnosci z dostaniem nowych drzwi. Sama blacha na nie trochę kosztuje. Sam wstawiałem kiedyś jedne wrota bo trafiłem je okazyjnie a ze starych wiele nie zostało po licznych crashtestach spawch , klepaniach i rdzy Na szczęście całe wnętrze można kreować samodzielnie , adoptowac z innych pojazdów- i nawet lepiej to zrobić bo to co oferuje producent jest prymitywne i pozbawione wartości użytkowej (np.mech. podnoszenia szyb, zamki , blokady itp.)
  
 
Obić je można każdym materiałem i z tym się zgadzam, ale trzeba mieć boczki, natomiast m,oje są już połamane i raczej do renowacji się nie nadają wię ztąd moje pytanie czy można zaadoptować boczki od kanciaka lub poldomierza
  
 
Podjedź do castoramy albo do innego sklepu i kup kawalek plecow do szafy (poprostu zwyklej dykty) bo z tego jest zrobiona oryginalna podkładka obicia drzwi. Zaczepy do niej kupisz w każdym motoryzacyjnym (pasują od malacza). Matarial też bez problemu znajdziesz. Kolego przecież to banalnie prosta sprawa, już lepiej nie da sie wytłumaczyc. Powodzenia.