Wymontowanie drzwi Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Zabrałem się dzisiaj za usuwanie ognisk korozji na drzwiach ale okazało się że bez ich sciągnięcia nie da rady bo rdza jest na obrzeżach drzwi za zawiasem. Jest tylko mały problem bo nie wiem jak wybić te sworznie - wydaje mi się że są one puste w środku i mają rozcięcie bo tam jest smar w nich ale nie wiem jak je wybić - nie mając oczywiście tego magicznego udarowego narzędzia Hazet coś tam - co wg mnie jest chyba odpowiednikiem młotka . Nie mam pojęcia jak można wybić ten np górny bo nie ma fizycznej możliwości żeby tam przystawić coś pionowo. Ma ktoś jakieś sprawdzone "domowe" sposoby na ich zdemontowanie ??

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.
  
 
Ja mam
Które drzwi ściągasz?
Do przednich przydało by się ściągnąć całe nadkole - ułatwia sprawę ale niekoniecznie.

Do wybicia potrzebny jest wybijak dopasowany do otworu zawiasów - zajrzyj w porady tam jest jak wymienialiśmy sworznie.

Ponieważ pracujący zawias wyrabia sobie "ścieżkę: na sworzniu -Podstawowa zasada: NIE WYBIJAJ GO! Najpierw WBIJ po konierz, a potem wybijaj -patrz w PORADY


EDIT:
PORADA

Kup sobie w ASO nowe sworznie - nie zaszkodzi wymienić jak już rozbierzesz a grosze kosztują


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2006-10-09 16:07:04 ]
  
 
Sciągam przednie od kierowcy ale nie wykluczone że inne tez pójdą w obroty . Dzięki wielkie za link - musiałem przegapić

Pozdrawiam.
  
 
Kombinerki i mlotek. Kombinerkami złapać za 'bolec' i stukac w odpowiednia strone. Gorky do dolu i dolny do gory ;p
  
 
Już sobie poradziłem - drzwi ściągnięte Biorę się za malowanie zobaczę co mi z tego wyjdzie w sumie to tylko na obrzeżach na dole i kawałek od wewnętrznej strony przy dolnym zawiasie więc myślę że jakoś to wyjdzie. Dodatkowo jeszcze na pozostałych drzwiach też punktowo na dole coś się dzieje. Zobaczymy czy przetrzyma to zimę a jak nie to nowe blachy z modelu 96->