Sonata 3,0 V6 / 12V i zmiana głowic.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zacząłem się zastanawiać nad zmianą głowic w swoim aucie, w tej chwili mam fabryczne głowiczki z dwoma zaworami na cylinder a wiem, że były wersje z 4-ma zaworami. Męczy mnie problem kanałów wodnych, elektroniki itp. Przerabiał ktoś taką zmianę? Czy blok silnika pozostaje bez zmian, czy oprogramowanie jest inne?
  
 
a zastanawiales jak to wyglada od strony rozrzadu? jak z paskami i napinaczami? ja myslalem o tym w moim silniku ,sa rowniaz takie silniki 16 zaworowe jednak cos tam jest z tym rozrzadem i nie da sie zamienic tych glowiczek w moim silniku.
  
 
należałoby popytać na forum mitsubishi, takie silniki były bodajże w sigmie, tylko że tam 12V ma 170PS a sonata 145, 24V - od 205PS wzwyż, temat ciekawy, ja dla siebie myślałem o głowicach 16V SOHC od galanta, korpusy wydają się być takie same, jeden wałek, więc z napędem rozrządu chyba spoko
powodzenia
  
 
Poszukam trochę informacji i popytam w różnych miejscach. Jak coś będę wiedział pewnego to dam znać. Sprawa mnie zainteresowała dość poważnie i nie odpuszczę tego tematu.