Opel Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie po raz pierwszy. Na wiosnę przymierzam się do sprzedania obecnego auta i mam zamiar kupić Omegę A w wersji kombi. Interesują mnie tylko silniki 2.6 i 3.0 i tylko automaty. Napiszcie mi prosze na co uważać przy kupnie, jakiej wersji i dlaczego nie kupować. Chciałbym też bardzo mieć w Omedze deskę digital - warto szukać z taką? Dzięki Mam nadzieję, że nastawicie mnie na kupno i będe tutaj stałym bywalcem
  
 
Na zywo nie wiedzialem deski digital ........
Pewnie malo widzialem .......

- Nie kupuj skladaka
- nie kupuj auta ktore ma jakiolwiek wyciek oleju z silnika ( no chyba ze z pod pokrywy zaworow ale to standard dla opla )
- nie kupuj auta powypadkowego chyba ze masz 100% pewnosci jak wygladalo przed
- max wypasiona wersja
- pojedz do zaufanego mechanika niech sprawdzi silnik ( cisnienie itp ) amorki blachy zaplacisz za to pare stowek (chyba max 200 ) ale uwierz mi warto , potem bedzisz mial spokoj
- sprawdz ladowanie akuma powinno byc na jalowym biegu 14
jesli z akuma sie cos wydobywa , niechybny to znak ze cos nie tak jest z alternatorem lub elektryka w wozie
- zaplac wiecej niz jest gieldowa cena pod warunkiem ze wszystkie warunki powyzsze sa spelnione a powinienies byc zadowolony

Mysle ze koledzy dorzuca swoje
Moze by tego mail umiescic gdzies na stale aby nie bylo takich pytan.?
  
 
No właśnie - pytań tego typu pewnie jest milion - sorki, jak ktoś się wkurza. Bo obecnie mam Hondę Concerto i jak zadaję jakieś (dla mnie ważne - dla innych gówniane) pytanie, to od razu się wkurzają barany - mam nadzieję, że ludzie z Oplowskich forów są spoczko
Piszcie please więcej o Omesiach dla mnie. Poszukiwania się za jakiś czas zaczną...

Zna ktoś może DOKŁADNIE wersje Omeg A i ich poszczególne wyposażenia w zależności od wersji? Dzięki, czekam na dalsze info....
  
 
Przede wszystkim gratuluje pomysłu na samochód
Polecałbym już raczej wersję 3.0 SE/SEJ 24v a z 2.6 dać sobie spokój - sam miałem 3.0 SEJ i nie wyobrażam sobie jakby odjąć od tego 50 koników!! To byłoby barbarzyństwo!!! Co do wypasu samochodziku to ... brać jak największy!!! ja miałem chyba "najcieńszą" wersję bo nie było ani klimy ani podgrzewanych foteli...Był el.szyber, 4 el.szyby, blokada dyferencjału...
Pozostaje jeszcze problem skrzyni biegów - automat w Omeśce jest bardzo fajny (stosunkowo płynnie i szybko wrzuca biegi), ale jeśli się chce w pełni korzystać z tych 200koników, to polecałbym jednak manual...
Ja przesiadłem się z Omeśki do MALUCHA!! (SIC!!) i jedyne z czego się cieszyłem to to,że wreszcie mogę w pełni kontrolować autem tzn. sterować ręcznie skrzynią (i sprzęgłem). Tak więc radziłbym zastanowić się nad tym automatem...No i w przypadku awarii koszt naprawy automatu jest raczej dużo większy...
Życzę udanego zakupu!!!
  
 
Co do automatu to fakt, że to ujma dla tak wspaniałego motorka jak 3.0 24V. Ale chciałbym tylko automat, ponieważ nie będzie to moje pierwsze auto z automatem i baaaardzo lubię te skrzynie. Dlatego pytam szanownych Kolegów jak tam sprawa wygląda właśnie w Omesiach. Chcę auto tego typu i właśnie to auto ponieważ: 1. mam żonę i dziecko (córcia 14 m-cy 2: Omega Caravan to przepiękne auto - czy to wersja A czy B - zapiera dech. 3... 4... itd... same superlatywy. No i wakacje z rodzinką... miód dosłownie płynąć taką maszynką kilkaset kilosów Piszcie dalej koledzy, dzięki za cokolwiek.

Co do wersji 2.6 - łatwo taką kupić. 3.0 już trudniej więc jeśli trafi się taka to of koz łykam 3.0 !!!! Ale 2.6 ma 150 KM to już się zbierze. Sam jakiś czas temu miałem Pontiaca Trans Ama z motorem 5.7 i 250 KM pod maską, więc wiem co to jest moc, ale tym razem dość sportów - teraz liczy się wygoda i komfort
  
 
Po pierwsze - dziwi mnie fakt że 2.6 jest łatwiej kupić niż 3.0 - ja się z 2.6 jeszcze nigdy nie spotkałem a 3.0 widziałem już kilka.. ale to może być przypadek... Nie wiem czy jest sens brać furę o 50KM słabszą za podobne pieniądze i koszty eksploatacji - ani Ci nie będzie mniej palić ani ubezpieczenie nie będzie niższe niz 3.0. Poza tym muszę Cię wyprowadzić z błędu - 150KM z automatem i jeszcze gazem (no chyba że masz układ z ORLENEM ) nie będzie taka dynamiczna.... U mnie 200koników na silniku po remoncie (trochę mu napewno ubyło tych rumaczków) naprawdę nie powalało na kolana.... w końcu to bądź co bądź 1500kg żywej masy...
Dlatego wydaje mi się rozsądniejsze 3.0 204KM z manualem...
No ale oczywiście to tylko MOJA SUGESTIA....
Co do automatu - jest całkiem spoko w omeśkach...Tryb sportowy robi swoje..... biegi przeskakują płynnie, cicho bez szarpania... No oczywiście nie tak jak w najnowszych mercedesach, ale jak na furę za 10.000pln nie ma co narzekać...
Życzę udanego zakupu bestii 3.0 24v z gazem (obojętnie z jaką skrzynią)
  
 
Zamieszczam tutaj małe porównanie przyśpieszeń Omesiek 2.6 automat (150km) i 3.0 (200KM)... Nie wiem czy się w masie nie walnęłem, bo przyjęłem że 2.6 waży coś koło 100kg mniej, ale to nie ma aż takiego istotnego znaczenia - osiągi powinny być wiarygodne dla nowej fury... :
Ps.Piewszy wiersz jest dla 2.6 drugi dla 3.0

PERFORMANCE COMPARISON ANALYSIS
--------------

Selected Cars: 1. OPEL OMEGA 2.6I 24V AUTOMATIC
2. OPEL OMEGA 3.0I 24V AUTOMATIC

Car Number 1 2
--------- ---------
Time to Speed
0-40 kmh.... 2.9 2.5
0-60 kmh.... 4.5 3.9
0-80 kmh.... 7.2 6.1
0-100 kmh.... 10.1 8.6
0-120 kmh.... 13.8 11.4
0-140 kmh.... 19.5 15.9
0-160 kmh.... 26.4 21.0
0-180 kmh.... 37.3 27.8

Time to Distance
0-100 m...... 7.5 7.0
0-400 m...... 17.3 16.2
@ kmh .... 132.3 141.3
0-1000 m..... 31.3 29.3
@ kmh .... 170.5 183.6

Top Speed.... 211 230

5-100kmh, 1st
Gear Start... 12.7 11.0

40-80 kmh
2nd Gear..... 5.6 4.8
3rd Gear..... 9.6 8.2
4th Gear..... 15.4 13.1
5th Gear.....
6th Gear.....

80-120kmh
2nd Gear..... 6.6 5.3
3rd Gear..... 9.4 7.8
4th Gear..... 14.6 12.0
5th Gear.....
6th Gear.....


[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2002-12-10 23:47:33 ]