Tunning silnikow SOHC 128/Uno/Ritmo/Tipo/Zastava/Yugo - Strona 2

  szukane wyrażenia:   sohc
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie, nie, niestety ten silnik jest już zaklepany

Ale pamiętam gdzieś ogłoszenie "sprzedam 1300..." poszukam for u


[ wiadomość edytowana przez: mcqueen dnia 2004-12-02 01:06:59 ]
  
 
yapko ja mam silnik takowy jeden odpalający bez papiera a drugi podobno w niezływ stanie z papierem ale nie jestem pewny czy chce go spredać - ten bez papiera na bank moge sprzedać...
  
 
Mam pytanie do Yapko.
Słuchaj czy zamiarujesz zaadoptować zegary od Lady (np. obrotek) do deski zastawy/128? Masz na to jakąś koncepcję?
Czy wogóle ktoś tego już dokonał?
  
 
Dzisiaj dyskutowalem z Bartem o zaworach, spojrzelismy w katalo EuroMotoFan i okazalo sie ze zawory z Regaty 1.6 sa dluzsze. W domu pogrzebalem wiecej w katalogu i okazalo sie ze Tipo/Tempra 1.6 ma taka sama dlugosc zaworow jak 128 i to jest najbardziej extremalny seryjny zawor do SOHC. Zreszta testy firmy PBS potwierdzaja ze nie ma sensu kombinowac z wiekszymi.

Natomiast co do wydechowych to znalazlem jeszcze jedna pozycje:
Ulysse 1,8 8v, wydechowy - 34,5 dlugosc 108,5. Jest on o 0,5 mm krotszy niz zawor w 128 ale zawsze mozna go glebiej osadzic w glowicy albo skasowac te 0,5 mm na plytce regulacyjnej.

Jest jeszcze mozliwosc uzycia seryjnych dolotowych 36 mm jako wydechowych ale nie mam pojecia czy zawory dolotowe wytrzymaja kontakt ze spalinami... Czy zawory dolotowe i wydechowe roznia sie materialem??
  
 
o ile wiem roznia sie o ile trzonek bywa ten sam to grzybek napewno jest z "lepszego" materialu... do wysilonych silnikow wydechy sa minimum z niklo-chromu czy niklo-chromo-kobaltu{nimonic}
  
 
Cytat:
2004-11-27 14:25:48, Art126 pisze:
Wreszcie coś ciekawego na forum. Nie wiem czy źle zrozumiałem czy może sam jestem w błędzie, sportowe wałki do seryjnych zaworów mają długie czasy otwarcia, ale na "szybkosc" otwarcia zaworów wpływa nie długość czasów/faz tylko dobroć krzywki która zwykle jest sporo większa niż w standardowych wałkach.Mi się zdaje że im większy wznios tym mocniejsze sprężyny zaworowe i "twardszy" wałek.Zawór powinien się otwierać jak najszybciej, pozostać otwarty jak najdłużej i zamknąc jak najszybciej.



a propos walkow sa na wyspach brytyjskich dwie firmy KENT i PIPER oni maja niezle walki (mowie to jako uzytkownik mini morrisa) zwlaszcze te z m-ki PIPER sa zachwalane (sa tez wyzsze krzywki niz w kentach) obie maja w ofercie walki do np. fiata 125p !! takze masa akcesorii do silnikow (klawiatury, popychacze, rozrzady itp )
co do zawiasow to uznanie w UK ma firma AVO SHOCKS , np komplet 4 amorkow do DF-a!! gazowe regulowane zewnetrznie, na uniball'ach to koszt okolo 1200 pln

http://www.kentcams.com/index.htm
http://www.pipercams.co.uk/
http://www.avouk.com/
  
 
Koszt 1200 PLN ok, ale jak kiedyś chciałem kupić tam amory do malucha, to zjadła mnie cena przesyłki (nie dopuszczali opcji wysłania pocztą, tylko jakimś drogim kurierem) i odpuściłem...Teraz sprawa jest o tyle prostsza, że z pomocą tanich linii lotniczych można połączyć przyjemne z pożytecznym i samemu się tam wybrać
  
 
Cytat:
2005-01-28 21:56:56, flapjck1 pisze:
a propos walkow sa na wyspach brytyjskich dwie firmy KENT i PIPER oni maja niezle walki (mowie to jako uzytkownik mini morrisa) zwlaszcze te z m-ki PIPER sa zachwalane (sa tez wyzsze krzywki niz w kentach) obie maja w ofercie walki do np. fiata 125p !! takze masa akcesorii do silnikow (klawiatury, popychacze, rozrzady itp ) co do zawiasow to uznanie w UK ma firma AVO SHOCKS , np komplet 4 amorkow do DF-a!! gazowe regulowane zewnetrznie, na uniball'ach to koszt okolo 1200 pln http://www.kentcams.com/index.htm http://www.pipercams.co.uk/ http://www.avouk.com/



Co do walkow to w polsce mamy rodzimych fachowcow, chociaz swiatek jest na tyle drogi ze zachodnie firmy moga z nim konkurowac.
Co do amorkow: ja desperacko szukam sesownego wyscigowego zawiasu do zastavy/128 ale jakos nie chce mi sie wierzyc w to 1200 zl. U Bilsteina tyle kosztuje jeden amortyzator. Ale sprawdze, bardzo chcialbym zeby to bylo prawda...

Edit: Sprawdzilem i juz wiem wszystko Nie wiem czemu ale firma ma oferte do 126, 125 a nie ma 128 i ritmo. Sa tylko amory do uno ale pewnie nie podpasuja. A cena jest niska (80 funciakow do Uno na przod, regulowane) ale to nie sa amory typowo sportowe. Sportowe zestawy zaczynaja sie od 250 funtow. Ale mi by te za 80 wystarczyly gdyby tylko byly do 128...

[ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2005-01-28 23:30:36 ]
  
 
yapko moze tego jeszcze nie widziales.... tu masz opis home made sruby do 128... dosc profi i dosc tanio... napisz mejla do Courtneya zeby ci dokladnie powiedzial co i jak. a nawet moze kupi ringi i spacery u siebie i ci posle bo tam to jest tanie, a amortyzatory rozbieralne ze 127 128 mozna ladnie zregenerowac na twardo to nie spax czy koni ale na poczatek mysle niezla propozycja
sruba128

ogolnie zawias128

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2005-01-29 10:09:30 ]
  
 
Cytat:
2005-01-28 23:17:22, yapko pisze:
Co do walkow to w polsce mamy rodzimych fachowcow, chociaz swiatek jest na tyle drogi ze zachodnie firmy moga z nim konkurowac. Co do amorkow: ja desperacko szukam sesownego wyscigowego zawiasu do zastavy/128 ale jakos nie chce mi sie wierzyc w to 1200 zl. U Bilsteina tyle kosztuje jeden amortyzator. Ale sprawdze, bardzo chcialbym zeby to bylo prawda... Edit: Sprawdzilem i juz wiem wszystko Nie wiem czemu ale firma ma oferte do 126, 125 a nie ma 128 i ritmo. Sa tylko amory do uno ale pewnie nie podpasuja. A cena jest niska (80 funciakow do Uno na przod, regulowane) ale to nie sa amory typowo sportowe. Sportowe zestawy zaczynaja sie od 250 funtow. Ale mi by te za 80 wystarczyly gdyby tylko byly do 128... [ wiadomość edytowana przez: yapko dnia 2005-01-28 23:30:36 ]



jest jeszcze f-ma:
http://www.gaz-shocks.com/
niby tez w ofercie nie ma ale mozna probowac dobrac po wymiarach, ale tu o ile pamietam jest tez drozej,
poza tym mysle ze nie zaszkodzi napisac do kazdej z tych firm maila z zapytaniem o dany model, pamietam ze kiedys z avoshocks korespondowalem i ladnie szybko i rzeczowo odpowiadali

pozdroo i powodzenia
  
 
a jak to sie ma do silnika zastavy 1100? analogicznie wszystko jak do fiata 1300 ? czy zastavka 1100 wogóle nie jest brana pod uwage?
  
 
Cytat:
2005-01-29 12:29:07, Rino125p pisze:
a jak to sie ma do silnika zastavy 1100? analogicznie wszystko jak do fiata 1300 ? czy zastavka 1100 wogóle nie jest brana pod uwage?


Te silniki roznia sie jedynie srednica tloka (86 i 80 mm) a reszta jest taka sama wiec wszystko co tu napisane jak najbardziej odnosi sie do silnika 1116 cm3. Ja bede wlasnie robil glowice 1100 bo ma mniejsza komore spalania i mniej trzeba ja planowac.
  
 
Odnośnie zawieszenia. Takie springi do gwintu to można by zamówić w jakiejś firmie która robi sprężyny tylko znać ich charakterystykę.
  
 
Odswierzam bo jest juz jaka-taka koncepcja silnika.
Czy glowica Tempry 1.6 bedzie pasowac do bloku 1.3?? Ponizej uszczelki (u gory Tempra).



Koncepcja jest taka ze glowica Tempry na zaworach 39,5/31 mm zostaje polaczona z blokiem 1290 ccm, doprezona do ok 12:1, walek od p. Halczynskiego - ok 300 st., do tego dwa gazniki solex C40, zwezka 32 mm + kolektor wlasnej roboty (kupie chetnie kolektor do SOHC jak ktos ma przypadkiem).
Silnik juz rozmontowalem i zawoze wal do p.Kusia.

Napiszcie cos o tych uszczelkach bo nie wiem czy kupowac glowice. Niby wiekszosc otworow jest w tym samym miejscu ale rozmiary sie roznia a kilka otworow w ogole nie ma odpowiednikow...
  
 
który kolektor i jaki potrzebujesz. bo lezy u mnie wydechowy zwykły 4-1
  
 
koncepcja spoko ale patrzac na te suzczelki to mi sie wydaje ze mzoe byc niedostateczne chlodzenie z powodu braku neiktorych otworow, jakbys mial taka z tempry to by bylo latwiej, poprzykladac popatrzec a tak to lipa. wg. mnie nie bedzie to dobrym rozwiazaniem.
  
 
Cytat:
2005-04-21 23:52:07, MCQUEEN pisze:
który kolektor i jaki potrzebujesz. bo lezy u mnie wydechowy zwykły 4-1



Kolektor dolotowy na podwojne gazniki 40 mm (Weber 40DCOE, Dellorto 40DLHA, Solex C40ADDHE), np. firmy Alquati...

Wydechowy to potrzebuje od Coupe, 4-2 zeliwny i "portki" 2-1.

A za ile bys popchnal chromiki?
  
 
Yapko, mam 4-2 , ale jest delikatnie "pekniety" ( ok 1cm) nie przepuszcza, ale moze zaczac. Jak chcesz prszesle Ci go w paczce wraz z licznikami. Niekojarze ale moge tez miec dwa dobre 4-2 , bo dostalem troche gratow z Coupe.

  
 
a Yapko, a nie lepiej pujsc w gorskie z innym walkiem 300st jest dobrym walkiem ale "skromnym".

Jak robisz walek na zamowienie to polec na calosc. Alquati robil fajny walek wyscigowy 310st ( 42/82-82/42 ) , kosztowalo to 450euro. Tylko czy on nie bedzie za ostry na gore ?..hmmm....

dodam tylko ze jalowe na tym walku i gaznikach 40'tkach sa gdzies kolo 3400 rpm/min
  
 
Cytat:
2005-04-22 10:32:11, Qba pisze:
a Yapko, a nie lepiej pujsc w gorskie z innym walkiem 300st jest dobrym walkiem ale "skromnym". Jak robisz walek na zamowienie to polec na calosc. Alquati robil fajny walek wyscigowy 310st ( 42/82-82/42 ) , kosztowalo to 450euro. Tylko czy on nie bedzie za ostry na gore ?..hmmm.... dodam tylko ze jalowe na tym walku i gaznikach 40'tkach sa gdzies kolo 3400 rpm/min



Moj silnik musi od 4000 miec juz przyzwoity moment a nie wolne obroty To jest typowy walek na plaskie a ja potrzebuje czegos znacznie bardziej elastycznego. Tylko minimalnie ostrzejszy od typowego rajdowego...

Co do kolektora: I tak bede musial jeszcze dwururke znalezc ale jak bedzie niedrogo to pakuj i wysylaj.