Tunning silnikow SOHC 128/Uno/Ritmo/Tipo/Zastava/Yugo - Strona 4

  szukane wyrażenia:   sohc
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2004-11-28 17:14:23, Qba pisze:
...... W przypadku silników 903 czy 1050 trzeba albo zamawiac głowice 4 kanałową albo przerabiac samemu. Koszta straszne, ale warte zachodu. pozdrawiam.



A od kiedy to silnik 1050ccm - mam na mysli Fiata 127 - nie mial 4 kanalow dolotowych i 4 wydechowych po jednej stronie ?? - rozpedziles sie troszke - jedynie okolice 900ccm mialy inaczej...pozostale wieksze pojemnosci mialy po 4 oddzielne...

Pozdrawiam
  
 
chodzi o 1050 ohv z autobianchi abarth, "rozwiniecie" 903 ze 127., nie 1050 ohc ze 127 mk2 i mk3....


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2006-06-11 13:09:20 ]
  
 
Chiba ze tak

Pozdrawiam
  
 
a waży tak samo duzo co 1,05/1,3 z f127?
 
 
Tak zeby odświerzyć nieco temat bo bardzo ciekawy

najostrzejszy walek od fiata 128 sport 1300 mial czas otwarcia 272 ale niestety nie wiem jaki wznios krzywki

próbował ktoś z was wałków firmy rewar?? http://republika.pl/pavlus/sportowe.html

zastanawiam sie nad zleceniem im zrobienia wałka 270 do mojej zoski i chetnie poznam jakies opinie na ich temat

jaki wznios krzywki ma seryjny wałek od zastavy 1100p i czy to prawda ze walek od fiata 128 sport lub 3p z silnikiem 1100 ma take same czasy ale wiekszy wznios? A jesli tak to o ile?
  
 
Ja mam walek firmy Rewar 304 st, kopia Bredy. Niestety silnik jeszcze nie odpalony, czeka caly czas na nadwozie.
Co do walka to moge na razie tylko powiedziec ze ma wzery na krzywkach typowe dla wyrobow Rewaru ale mam nadzieje ze nie bedzie z tym problemow.
Mar, jak tam Twoj silnik?
  
 
Cytat:
2006-06-11 12:31:42, Toront pisze:
Tyle ze Fiat 127 ma gaznik 34DMTR - czy sprawdzal ktos jak to by wypadło z silnikiem 1300 Fiata 128 ?? - jest roznica zamieniajac 32DMTR na 34DMTR ?? Pozdrawiam



przyłączam sie do tego pytania
  
 
a co niby da ten jakiś sportowy wałek - że bedzie się ten serek nie stal scierał opiłkami i rozwali wał wszystkie panewki i cąły silnmik do wywalenia - ja daje temu wałkowi max 10tys km życia
  
 
Sam sobie odpowiadam - wznios krzywkim, ;ub jak kto woli skok zaworu, w seryjnym wałku silnika zastavy 1100p wynosi 9,25 mm
  
 
Cytat:
2006-12-18 09:37:46, Horblower pisze:
Sam sobie odpowiadam - wznios krzywkim, ;ub jak kto woli skok zaworu, w seryjnym wałku silnika zastavy 1100p wynosi 9,25 mm


Nie silnik 1116 miał 8,8mm a 1,5 ritmo 9,25ssacy i 9,2 wydechowy;
wałek od uno turbo 1,4 ma ssacy na 9,5 wydech 8,8mm
  
 
A skąd takie dane - ja to swoje 9,25 mm (skok zaworu) wyczytałem w książce obsługowej do zastavy 1100p?
  
 
Cytat:
2006-12-19 14:17:56, Horblower pisze:
A skąd takie dane - ja to swoje 9,25 mm (skok zaworu) wyczytałem w książce obsługowej do zastavy 1100p?



normalnie wałek w łape przyrząd i masz dodam że 1,5 ma cąłkowicie inne zawory wieksze i inny kształt grzybka
  
 
1,5 ma wieksze tylko zawory wydechowe, dolotowe maja taka sama srednice.
  
 
Cytat:
2006-12-19 19:30:19, yapko pisze:
1,5 ma wieksze tylko zawory wydechowe, dolotowe maja taka sama srednice.



ja mam wydechowy 33mm a ssący 36mm
  
 
czyli masz tak jak mowi japko 1100 i 1300 mialy 36mm ssacy i 30mm wydech a 1500 mial wydech 33mm{33.5 dokladnie} a ssacy tak jak 1100 i 1300.
  
 
Coby troszkę odgrzac kotleta - dwa ciekawe artykuły:

pierwszy o rasowaniu SOHCa 1116 cc tylko poprzez wymiane gażników i wydechu
http://www.forum-zastava.yoyo.pl/viewtopic.php?t=370

i drugi - zastava 1100 podkrecona do 120 KM przy 8,5 tys obr.

http://img135.imageshack.us/my.php?image=sport1so4.jpg
http://img151.imageshack.us/my.php?image=sport2cl0.jpg
http://img135.imageshack.us/my.php?image=sport3rw1.jpg
http://img135.imageshack.us/my.php?image=sport4nn0.jpg
  
 
A ja mam pytanko - czy silnik uno 1,5 ma natrysk na denko tłoka??
I co tu potrzebne i jakie koszty wpakowania pod maski turbiny
  
 
Ja tam laik jestem, ale przypomniała mi się strona tego Fina, który zbudował 127 z silnikiem 1,5 turbo. Tutaj po angielskiemu co nieco można przeczytać.

Mocy ci mało?
  
 
Cytat:
2007-04-08 16:06:29, janas81 pisze:
Ja tam laik jestem, ale przypomniała mi się strona tego Fina, który zbudował 127 z silnikiem 1,5 turbo. Tutaj po angielskiemu co nieco można przeczytać. Mocy ci mało?




Janas żebyś wiedział .......... co mnie tam bmki 735 będą lewą stroną brały
ps pokazałbyś tą 7ke i ustawił się na kresce, napisz co tam pod maską siedzi i co byś tam chciał mieć to się coś może taniego trafi i zrobimy tuninga no i obowiązkowo do gleby z nim bo w poznaniu to tak jakoś wszyscy mają