Zaplon stykowy czy bezstykowy - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-09-13 11:47:02, Michallodz pisze:
Maska sie zamyka, bo miał kopułke z wyprowadzeniami katowymi podobna do tej jak orginalna od digiplexa, wiec jakby co to taka bym dokupił bo obecnie mam prosta :/. Wolałbym aparat na głowicy, ale jezeli sie nie da to moze byc w bloku(mam takiego do dohc ). [ wiadomość edytowana przez: Michallodz dnia 2005-09-13 11:49:38 ]

dohc fiata 131/132/argenta, miał obrotki takie same czy wtrysk czy gaźnik . aparat na głowicy jest gorzej sprzężony z położeniem wału bo poprzez długi pasek , koło wydechu jest najdalej od wału ! zastosowano go gdy zablokowano dostęp do bloku : klima ,i.e.
  
 
Automatic tutaj nie chodzi o 132/argente tylko troche dziwnego składaka- majac na mysli zegary i komputer od gazu chodziło mi o caro tam zegary sa inne. Obecnie mam w budzie poloneza 1,6 GLE silnik 1,8 dohc pochodzacy od fiata 132 do którego załozyłem wtrysk paliwa abimex od caro. Chciałbym załozyc do tego instalacje gazowa od gaznika bo taka mam zamontowana. Cały problem to załozyc mikser gaznikowy na kolektor gaznikowy dohc potem idzie przejsciówka gaznik-wtrysk. Oprócz tego musze własnie załozyc do silnika dohc zapłon od poloneza 1,6 GLE zeby wysterowac gaz i nie bawic sie z wymiana obrotomierza. Zalezy mi zeby był na głowicy bo tam akurat jest duzo wolnego miejsca i parownik tez bedzie od strony wydechu zeby nie ciagnac kilometrów kabli
  
 

to tak w miare na temat. A co do przerobki instalki- nie lepiej kupic odpowiedni mikser?
  
 
To oprócz miksera(który juz mam) musiałbym zmienic tez instalacje do gazu i dalej nie miałbym obrotomierza Za przeróbke pod wtrysk krzykneli mi 500zł wiec wole sam to zrobic a cały koszt przeróbki zamknie sie w 50 zł za dotoczenie tulejki i kupno 2 przekazników do odciecia wtryskiwacza i pompy paliwa. Kosa mozesz opisac jak to przerobic zeby był ojak na zdjeciu ??
  
 
jesli mam byc szczery to nie wiem, bo nie ja to robilem, ale podejrzewam ze trzeba skrocic walek aparatu, zamocowac do jego konca zebatke z aparatu na glowicy/ A co do gazu to i tak nie rozumiem - chcesz dac ganikowy mikser POD przepusynice z wtryskiwaczem? nie latwiej kupic mikser do gazu ? Zaplon oczywiscie dac polonezowski lub ze 132/starej argenty?
  
 
Chce wykorzystac to co mam zeby nie podrazac przekładki
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=4161&postdays=0&postorder=asc&start=150
tutaj sa zdjecia moge zastosowac dwa rodzaje miksera, wiec nie widze problemu przy okazji dorobie juz przejsciówke metalowa b o ta co jest była tylko tymczasowo tzn do momentu załozenia gazu. zapłon od 132/argenta odpada-klasyk mi nie pasi a digiplexa nie zamontuje(za duzo roboty a ciezkie koło od 2,0 zamuli silnik) wiec chce przerobic na polonezowski
  
 
Cytat:
2005-09-14 00:09:22, Michallodz pisze:
132/argenta odpada-klasyk mi nie pasi a digiplexa nie zamontuje(za duzo roboty a ciezkie koło od 2,0 zamuli silnik) wiec chce przerobic na polonezowski



co Ci nie pasuje w elektronicznym zaplonei od 132/argenty?
  
 
Cytat:
2005-09-14 00:34:52, kosa131 pisze:
co Ci nie pasuje w elektronicznym zaplonei od 132/argenty?


Nie najlepsza dostepnosc czesci do tego wynalzku. Kolega juz cos takiego przerabiał jak w trasie palec rozdzielacza poszedł na wycieczke a on stanoł na jakims zadupiu w sobote rano, ledwo udało sie to kupic i to tylko dzieki temu ze wiedział ze pasuje od seata rondy 1,6 inaczej wracałby 300 klocków na sznurku. Jestem zwolennikiem jak najwiekszej unifikacji z Pn jak padnie ci moduł albo kopułka sie rozleci to kupisz w kazdym sklepie i na kazdym auto złomie
  
 
Cytat:
2005-09-13 23:28:56, kosa131 pisze:
to tak w miare na temat. A co do przerobki instalki- nie lepiej kupic odpowiedni mikser?

a czyj to automat???
  
 
Cytat:
2005-09-14 09:57:11, Michallodz pisze:
Nie najlepsza dostepnosc czesci do tego wynalzku. Kolega juz cos takiego przerabiał jak w trasie palec rozdzielacza poszedł na wycieczke a on stanoł na jakims zadupiu w sobote rano, ledwo udało sie to kupic i to tylko dzieki temu ze wiedział ze pasuje od seata rondy 1,6 inaczej wracałby 300 klocków na sznurku. Jestem zwolennikiem jak najwiekszej unifikacji z Pn jak padnie ci moduł albo kopułka sie rozleci to kupisz w kazdym sklepie i na kazdym auto złomie



paloec pasuje od lady, podobnie jak kopulka (po zamocowaniu do aparaty spinek trzymajacych ja). A przynajmniej nie ma problemow ze slynnym polonezowskim zielonym kabelkiem
  
 
Cytat:
2005-09-14 10:19:49, automatic pisze:
a czyj to automat???


autora tego watku:
link
  
 
Cytat:
2005-09-14 10:37:12, kosa131 pisze:
autora tego watku: link

znamy znamy ! (z forum )
  
 
Witajcie,moje pytanie brzmi,czy da rade zamontowac w caro plus na boschu aparat zaplonowy od gaznikowcow?Konkretnie chodzi mi o naped tego aparatu.Pozdrawiam.
  
 
Da rade, odkrecasz zaślepke w bloku (dwie śruby M6) i wkładasz aparat (musisz posiadać kominek do aparatu).
  
 
Dzieki wielkie za odpowiedz.Chyba zaloze sobie aparat bo mam juz dosc tego dziwnego spalania,chodzi jak diesel.
  
 
Trochę trupa odświeżę.
Mianowicie, dwulitrówka z zapłonem MM SM 800AX. Eleminując problemy z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach zabrałem się za zapłon. Cewka impulsatora, czy jak kto woli czujnika halla ma oporność 880Ohm, książka podaje ~700-800Ohm. Pytanie jest takie czy jak wywale ~120zł na nowy impulsator (w komplecie nowy kabel do modułu) jest szansa, że uda się wyeliminować problem nierównej pracy na wolnych orbrotach. Czy w/w element może odpowiadać za nierówną pracę? Czy można zastosować jakiś zamiennik tego impulsatora?

Ubiegę kolejne pytania, zawory ustawione 0,4/0,5; auto jeździ na lpg, na wolnych obrotach HC w granicach 500, na wysokich HC bdb.
  
 
Również lekko odświeże mianowicie trochę mi dwulitrówka nie równo pracuje na wolnych obrotach szczególnie jak się rozgrzeje i zrobiłem taki eksperyment podpiąłęm lampę stroboskopową odpaliłem auto i okazało się że w momencie w którym następuję "przerwa w pracy (przepał)"to wskazówka na kole pasowym oznaczająca zapłon nagle przeskakuje na jakies 30 stopni wyprzedzenia .Silnik to 2.0 dohc zapłon MM bezstykowy???
  
 
jimo1921. a jestes pewny, ze wszystko w dolocie jest szczelne. kazda niezczelnosc powoduje zubozenie mieszanki i zaklocenia w pracy na wolnych obrotach. tzw. falszywe powietrze. byc moze- tu lezy pies pogrzebany.
  
 
No pewności nie mam ale to w takim razie zmieniał by się statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu??
  
 
wszystkie istniejace w ukladzie luzy kasuja sie dzieki temu ze sily dzialaja w jedna strone. jesli nie dojdzie do zaplonu mieszanki bo jest zauboga to nagle tych sil brakuje bo wal korbowy zostal przyhamowany a reszta elementow poleciala do przodu w ramach tego luzu- stad taka gwaltowna zmiana punktu zaplonu.