Nawiew powietrza w Essim

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w przypadku Essiego taka zależność jest prawidłowa:im bardziej na full jest nastawione pokrętło temperatury ,tym słabszy nawiew?
  
 
Cytat:
2004-12-13 19:46:50, sirtom pisze:
Czy w przypadku Essiego taka zależność jest prawidłowa:im bardziej na full jest nastawione pokrętło temperatury ,tym słabszy nawiew?


Tak, przynajmniej u mnie - im cieplejsze ustawienie temperatury, tym nawiew słabszy... Sądzę, że to norma, tak jak i dmuchanie nieco chłodniejszym powietrzem ze środkowych nawiewów, niż z nawiewów bocznych
  
 
U mnie jest tak samo. Wydaje mi się że podczas podkręcania temperatury zamykany jest dopływ zimnego powietrza z zewnątrz i przez to mniej wieje.
  
 
dokladnie - z innego miejsca jest brane powietrze cieple niz zimne
  
 
Wystarczy cofnąć 0.5 -1.0 cm pokrętło i temperaturka za bardzo nie spadnie a nawiew normalny się stanie (ale śmiesznie wyszło)
  
 
no normalne , jak damy na ciepły nawiem powietrze musi jeszcze się ogrzać od nagrzewnicy i stąd te straty, a jak damy na zimne to nie musi się nagrzewać i wali prosto z podwórka
  
 
a ja myslalem ze tylko u mnie tak jest oprucz slabego nawiewu na przednia szybe ogrzewanie w essich jest ok
  
 
.... otóż w Essim sprawa ogrzewania wygląda taak ..... pokrętłem od zimnego/ciepłego powietrza przesówamy ramkę na ktorej jest rozciągnięta taka siatko-gąbka ...... jak mamy ustawioną na max ogrzewanie to zasłania ona calkowicie otwór wlotowy do wnętrza samochodu ..... powietrze tłoczone przez wentylator pada na nagrzewnice ..... i pod wpływem ciśnienia przeciska sie przez ten niby filtr ..... stąd przy max ogrzewaniu jest wyczówalnie słabszy nawiew .... jak ustawimy max zimne powietrze to ramka zasłania powierzchnie nagrzewnicy i całe powietrze wpada prosto do samochodu ..... dodam że bez żadnego filtra ..... stąd tez czasami mamy wewnątrz auta latające śmietki .....