[Ładowanie] [alternator] i [reg. napięcia] - różne problemy - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-01-18 00:39:57, Jojo pisze:
tak, na wałku jest klin


no wlasnie. na tym moim nie ma. to raczej nie jest duperel do kupienia wiec pozostaje inwencje wlasna?
  
 
Z tym klinem o którym mowa trzeba bardzo uważać - ja rozbierałem jakieś pół roku temu alternator i po uderzeniu w klina zamiast się wybić to się ładnie po linii tej osi rozpołowił i musiałem alternator rzucać o ziemie żeby to koło dało się zdjąć. Dodam tylko że teraz działa lepiej
  
 
Jeśli zamiana 6 diodowego na 9 jest taka prosta to mam pytanie czy możliwe jest zamontowanie 6 diodowego z fiata na silnik poloneza w miejsce 9 diodowego ?. Chyba jest inna obudowa i mocowanie ? A może można przełożyć obudowy ? Może ktoś juz robił coś podobnego ?
  
 
jest inne mocowanie reszta jest ta sama
  
 
Witam serdecznie!!
Czy który ś z Was miał coś podobnego??
Na wolnych obrotach "skacze" w moim df-ie napięcie do tego stopnia że widać na światłach i oświetleniu zegarów. Pulsowanie jest bardzo nieregularne.... myślałem że jest to wina regulatora napięcie i sprawdziłem 3 modele elektronicznych oprócz mechanicznego i na wszsytkich to samo!! co może być przyczyną?? bo ja już nie wiem czego sie dotknąć...
Z góry wilkie dzięki za porady!!
  
 
szczotki w altku.

wymienilem razem szczotki oraz regulator i przeszlo
  
 
Możłiwe też że któraś z diód.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Stawiam na mostek prostowniczy czyli diody. Warto przeczyścić styki dla pewności ale pewnie to już zrobiłes.
  
 
Cytat:
2005-02-05 00:19:12, Mokry pisze:
Stawiam na mostek prostowniczy czyli diody. Warto przeczyścić styki dla pewności ale pewnie to już zrobiłes.



Wszystko jest idealnie poczyszczone!!
Jeszcze nie zaglądałem do aternatora widać błąd
thx za porady
  
 
U mnie skakało przez dłuższy czas, wymieniłem regulator napięcia, to nic nie pomogło, skakało szczególnie gdy włączyłem długie. Dopiero przez przypadek gdy wyjąłem jednen kabelek z alternatora i wsadziłem ponownie - pulsowanie ustało. Wyjmij wszystkie kabelki i podłącz ponownie, ewentualnie przeczyść styki - powinno pomóc. Połączenia się utleniają, zwiększa się oporność i skacze... poza tym witam wszystkich na forum.
  
 
Cytat:
2005-02-05 00:53:09, KR pisze:
Wszystko jest idealnie poczyszczone!! Jeszcze nie zaglądałem do aternatora widać błąd thx za porady


chodzi o te styki przy alternatorze
  
 
Ja również zwracam się z pytaniem i prośbą o pomoc - odpowiedź. Czy zewnętrznie można po obudowie rozpoznać rodzaj alternatora 6 czy 9 diodowy, lub po jego podłączeniu w samochodzie. Mam alternator z dużego fiata z silnikiem poloneza lecz nie wiem właśnie jaki on jest i jak to rozpoznać a jest to chyba ważne przy zakładaniu do drugiego auta ? Powinien być 9 diodowy ale historia auta - dawcy jest długa i pogmatwana i nie wiem czy wcześniej nie było tam jakiejś przeróbki. Czy ktoś jest w stanie mi pomóc ? Pilne.
  
 
Odświeżam temat bo dalej nie wiem co robić!!??
Napięcie dalej mi pulsuje!! wymieniłem szczotki regulator diody wzbuzenia... co może być powodem?? do tego jeszcze łożyska!! kurcze kasy wpakowane od fixa a rezultatu nie widać!! help me!!
  
 
Cytat:
2005-02-16 23:32:40, KR pisze:
Odświeżam temat bo dalej nie wiem co robić!!?? Napięcie dalej mi pulsuje!! wymieniłem szczotki regulator diody wzbuzenia... co może być powodem?? do tego jeszcze łożyska!! kurcze kasy wpakowane od fixa a rezultatu nie widać!! help me!!


Przed wczoraj pytalem sie o to samo w servisie bo tez wymienilem regulator i szczotki i zero efektu. Powiedziano mi ze albo mostek albo stojan
  
 
tylko ktróry?? w +-ach jest jeden mostek a w starszych są oddzielnie diody wzbudzenia (wymienione i brak poprawy ) diody plusowe i misnusowe (tych nie zmieniałem)
a co może być w stojanie??
  
 
Cytat:
2005-02-17 10:41:56, KR pisze:
tylko ktróry?? w +-ach jest jeden mostek a w starszych są oddzielnie diody wzbudzenia (wymienione i brak poprawy ) diody plusowe i misnusowe (tych nie zmieniałem) a co może być w stojanie??



Najlepiej wymień wszystkie diody. Te jak piszesz "plusowe i minusowe" są najbardziej obciążone więc jest największe prawdopodobieństwo że któraś z nich padła.
  
 
A może po prostu wymienic caly alternator, albo przynajmniej na chwile sobie pozyczyć zeby sprawdzic czy bedzie roznica jakas
  
 
Cytat:
2005-02-17 10:41:56, KR pisze:
a co może być w stojanie??


Przypalone uzwojenia. Lub nadmierny luz na łożyskach wirnika spowodował jego bicie o stojan i uszkodzenie uzwojeń.
Ale na 90% to któraś z diod daje w dupsko i nie prostuje którejś ujemnej połówki napięcia przemiennego stąd to pulsowanie






[ wiadomość edytowana przez: Mokry dnia 2005-02-17 12:29:00 ]
  
 
Witam. Od razu mówię, że przepatrzyłem całą stronę i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujace mnie pytanie, dlatego ośmieliłem się założyć nowy temat.

Więc tak: Mam Poloneza 1.9 GLD z 1993 roku, z jakiego Poloneza innego pojedzie mi alternator, i gdzie ja mam regulator napięcia. I ostatnie pytanie. Czy wymiana diód to droga i pracochłonna impreza?
  
 
Alternator podejdzie np z Peugeota 405 1,9D