Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
marcinio Olsztyn | 2007-03-13 00:54:16 |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-14 08:37:16 No na to wychodzi. Masz lekki niefart, bo dopiero co sprzedałem regulator od 6d. |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-14 22:26:59 Jak szumi to już zmień. Po co czekać? Tylko opory i szansa na awarię coraz większe. Przy okazji możesz zmienić szczotki. (I ewentualnie kupić sobie zapasowy regulator napięcia). Jeśli się o niego odpowiednio dba to alternator w zasadzie się nie psuje - mnie się chyba raz przez 19 lat w aucie z FSO zepsuł. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2007-03-15 03:42:48
kupi szczotki razem z regulatorem ja zmieniałem raz szczotki i łozyska cos koło 100 tyś i wychodzi na to że te wymienione trzymają dłuzej niz fabryka=ok 130 kkm |
kan Miłośnik FSO Zabrze | 2007-03-19 08:38:56 Szlag by to trafił. Już więcej nie będę go chwalił. Właśnie mój altek zaliczył zgon. Po tym jak napisałem tego posta zaczął sobie popiskiwać i i stało się jasne że bez małej regeneracji się nie obejdzie ale nie zdążyłem i od soboty nie mam ładowania.... |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-03-19 09:01:24 To nie zgon tylko awaria. Naprawisz tanim kosztem i będzie hulał jak nowy. |
kan Miłośnik FSO Zabrze | 2007-03-21 08:19:03
Właśnie go rozebrałem. Problemem są wyślizgane pierścienie, rowek już ma kilka mm i przy całkiem jeszcze dobrych szczotkach nie styka. Już od jakiegoś czasu wydawało mi się że żarzy się kontrolka ładowania , szczególnie widoczne to było w nocy przy obciążeniu alternatora światłami i po naciśnięciu hamulca. Oddaje wirnika do wymiany pierścieni -ma to kosztować 30zł. do wymiany pójdą też łożyska chociaż po tym przebiegu są jeszcze całkiem dobre (no ale to są oryginalnie włożone SKF). Mam tylko jeden problem - pękła mi ta plastykowa zatyczka do regulatora może ktoś wie gdzie takie coś dostać? |
Krzychu85 Fiat Tipo Pałecznica | 2007-03-26 09:54:51 Witam
Mam taki problem od kilku dni zauważyłem że pulsuje mi podświetlenie tablicy rozdzielczej oprócz tego zauważyłem że jadąc na światłach zdarza się tak że świecą jak dwie świeczki a po jakimś czasie normalnie lecz widoczne są takie mrugnięcia (przygasają na chwilkę) poza tym wskaźnik od poziomu paliwa wariuje raz pokazuje 1/2 baku po czym po chwili 3/4 a teraz pokazuje pół baku a świeci się rezerwa i cały czas wskaźnik zmienia położenie od 0 do 1/2 baku i jeszcze zegarek chodzi tylko podczas jazdy i to nie zawsze i tu moje pytanie czy to jest wina regulatora czy jest coś nie tak z instalacją ?? z góry dzięki za odpowiedzi |
DaroMc troche tego było gdzieś tam | 2007-03-27 10:36:16 na początek sprawdź napięcie na akumulatorze przy pracujacym silniku( powinno byc 13,9...14,3) |
Krzychu85 Fiat Tipo Pałecznica | 2007-04-08 09:34:06 witam
znów mam problem z ładowaniem mianowicie wymieniłem regulator napiecia ale za dużó to nie pomogło światła nadal pulsowały więc wymieniłem szczotki w alternatorze razem z szczotko trzymaczem no i teraz to już nie wiem co jest bo wogóle straciłęm ładowanie w ciągu jednego dnia załatwiłem 2 akumulatory co może być tego przyczyną ??? źle podpięte kable (sprawdzałem w innym poldku i jest tak samo jak u mnie więc powinno być ok) czy może co innego ??? Przoszeo szybka pomoc ?? |
busek caro + warszawa | 2007-05-01 22:02:51 Witam
co to moze byc bo nie wiem od czego zacząć, jadę normalnie naciskam stop , i nagle zaczął mi spadać obrotomierz na zero, jadę dlaej ni z tego ni z owego zgasło radio, za chwilę było normalnie, lampka ładowania się nie zapaliła, za chwile znowu dobrze i za chwile straciłem prąd na stałe, tzn dojechałem na aumulatorze, zero ładowania ale jednocześnie lampka sie nie zapaliła ani na moment, tzn tylko przy włączonej stacyjce, jednak podczas jazdy kilka razy ładowanie się na chwilę pojawiło co to może być od czego zacząć, niestey nie mogłem przez to uczcić 100 000 pozdrawiam piotr |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-05-02 07:51:57 obstawiam regulator, ew szczotki.
Chociaż w plusie to chyba jest zintegrowane w jeden moduł. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Genesis72 Częstochowa | 2007-06-10 22:24:15 Czesc
mam fiata 125 -fso silnik poloneza Dzisiaj sie zaswiecila lapka od ladowania Nie wiem co sie moglo stac Bo przy zapalonym silniku, jezeli odlanczam klene to silnik gasnie (chyba nie ma ladowania) Przy regulatorze napiecia jak podlanczam amperomierz to jest przy zapalonym silniku 10.60 volta 1. Czy te dwa styki od regulatora napiecia (takie pudelko czarne z dwoma stykami na blotniku od pod maska od strony pasarzera) mozna zewrzec? 2. Czy ma ktos pomysl co moglo sie stac? Mialem takie historie ale jak popukalem w alternator (kluczem) to lampka gasla (moze teraz szczotki sie na dobre zawiesily) 3. Jka jeszcze moge sprawdzic czy jest ladowanie? Prosze o pomoc [ wiadomość edytowana przez: Genesis72 dnia 2007-06-10 22:53:37 ] [ wiadomość edytowana przez: Genesis72 dnia 2007-06-10 22:54:16 ] |
santi Miłośnik FSO polonez caro 1,6 gle Lanckorona/Kraków | 2007-06-10 22:39:41 zapal silnik i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze, powinno być w granicach 14 V, jeśli nie ma to wymień regulator.
Edit: rozumie że pasek klinowy masz naciągnięty [ wiadomość edytowana przez: santi dnia 2007-06-10 22:40:25 ] |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-06-10 22:41:48 Jak jest 10,6 V to znaczy, że nie ma ładowania - proste. Klemy przy pracującym silniku się nie zdejmuje, bo można zepsuć alternator. Tak można robić jedynie w autach mających prądnicę czyli głównie 126p. |
Genesis72 Częstochowa | 2007-06-10 23:01:27 Czy moza zewrzec te dwa przewody na regulatorze napiecia?
|
Genesis72 Częstochowa | 2007-06-10 23:30:41 Mam ponizej 10 i spada przy zapalonym silniku
czy mozna jakos inaczej sprawdzic czy to rzeczywiscie regulator? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2007-06-11 00:49:52 Nie można zewrzeć, bo możesz uszkodzić alternator. Co do regulatora to skoro masz taki na błotniku spróbuj od kogoś na chwilkę pożyczyć bądź kup w sklepie nowy, a jak wymiana nie pomoże to ewentualnie oddaj, aczkolwiek posiadanie zapasowego to nie są wyrzucone pieniądze.
[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-06-11 01:10:07 ] |