Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Artiro Hyundai Accent GLS Warszawa | 2005-01-07 10:27:26 Pytanie glownie do quattro chyba, ale jesli ktos ma cos do powiedzenia to rowniez prosze o glos
Jak wyglada sprawa posiadania young/old timera? Chodzi mi glownie o oplaty, przeglady, ubezpieczenia... Czy kwestie prawne dotyczace takiego samochodu przy sprowadzaniu z zagranicy [UE] sa bardzo utrudnione, jak z akcyza? Jest to pytanie na przyszlosc jak juz sobie ustabilizuje cala sytuacje finansowo-zyciowa, ale w zeszlym roku w austrii widzialem za male pieniadze Lancie Stratos, Audi Urquattro oraz P. 356 Coupe Eh to jest moje marzenie, dlubac wieczorami przy takim wozie, polerowac i zadziwiac na drodze osiagami... eh... |
Quattro Nissan Sunny / Mazda 6 Tam gdzie pierniki | 2005-01-07 19:01:24 oki... wiec:
sprowadza sie to tak samo jak kazdy inny... a jesli nie masz ochoty rejestrowac na zabytkowe tablice to masz to samo co z kazdym innym autem... W pzu istnieje status "weterana szos" - dostajesz 50% znizki na ubezpieczenie -> dziala to na auto powyzej 25 lat... Rejestracja zabytkowa to gra niewarta swieczki... jesli masz zamiar jezdzic tym autem czesciej... po pierwsze musisz sie udac do wojewodzkiego/miejskiego konserwatora zabytkow, on musi wydac zaswiadczenie ze samochod sklada sie z min 95% oryginalnych czesci przeznaczonych do modelu... nie licza sie tu takie rzeczy jak paski, klocki hamulcowe i tarcze.... rowniez zamontowane w seryjnych miejscach komponenty audio... co do czesci to moga byc zamienniki ale tylko przeznaczone do tego modelu i podobnego rocznika... wyjatkiem sa pojazdy nie produkowane ponad 35 lat teraz dopiero zacznie sie polka: masz obowiazki wobec zabytku.... po pierwsze ograniczenie predkosci max.... 40km/ miasto, poza miastem 80 km/h, droga expresowa i autostrady - 90 i 110 w przypadku spowodowaniu wypadku, winny w skrajnych okolicznosciach moze zostac oblozony odpowiedzialnoscia karna, za uszkodzenie zabytku.... chociaz ja nie slyszalem aby kiedys taki zarzut mial miejsce... kolejny problem to wyjazd autem z kraju... jesli chcesz nim pojechac za granice, to musisz udac sie ponownie do konserwatora - on wezwie rzeczoznawce, ten wyceni wartosc auta, a ty chcac wyjechac nim z kraju bedziesz zmuszona wplacic kaucje zwrotna w wysokosci wartosci auta - to ma zapobiec wywozeniu i sprzedazy za granica... to ma sens jesli wyprowadzasz auto z warsztatu 2-3 razy do roku... a przez reszte czasu auto stoi w garazu... ( to wazne - konserwator ma prawo przeprowadzic inspekcje, czy zabytek jest nalezycie przechowywany...) Z uwagi na to wszystko nie przerejestrowalismy fiata... |
Artiro Hyundai Accent GLS Warszawa | 2005-01-08 12:14:50 Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz, hmmm myslalem ze z zabytkiem sa mniejsze problemy...mniejsze ograniczenia i wieksze plusy
Ale jednak radosc posiadania takiego auta jest nadal tak pociagajaca, ze hej. |