Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
elltry Polonez Caro / Nissa ... Skarżysko-Kamienna / Warszawa | 2005-02-16 20:30:50 W moim polonezie gdy go odpale na gazie rozgrzeje sie on maxymalnie do okolo 80 stopni i taka temperatura sie utrzymuje. Natomiast na benzynie spokojnie sie rozgrzewa do 90 stopni. Sytuacja oczywiscie ma miejsce w zime, bo jesieniea rozgrzewal sie normalnie. Czy to jest normalnie zjawisko? Czy u Was tez tak jest? Czy wine za to ponosi fakt ze gaz jest "zmimny" i dodatkowo schladza sie zimnym powietrzem. Czy az tak (okolo 10 stopni) sie silnik schladza przy kozystaniu z LPG u Was? Znajomy mechanik powiedzial mi ze to normalne i najlepiej jakbym zatkal atrape tektura to wtedy szybko sie rozgrzeje do 90 stopni i bedzie ja trzymal przez poprawne dzialanie termostatu (u mnie na 88 stopni). I jeszcze jedno spalanie na niedogrzanym silniku na LPG wzroslo o okolo 2 litry. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-02-16 21:17:09 nie ma bata. Jak masz sprawny termostat to w warunkach ustalonej pracy płyn bedzie miałtą sama temperaturę. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
elltry Polonez Caro / Nissa ... Skarżysko-Kamienna / Warszawa | 2005-02-16 22:42:36 Termostat mam sprawny bo przeciez trzyma temperature 90 stopni na benzynie. |
Rawuk Miłośnik FSO GD i GD Zakoniczyn | 2005-02-16 22:46:20
Zmien gazownika |
elltry Polonez Caro / Nissa ... Skarżysko-Kamienna / Warszawa | 2005-02-16 22:54:39 Dzis nawet zrobilem maly test. Jezdzilem po miescie robiac z 20 km na gazie - temeperatura sie ustalila tak okolo 75-80 stopni. Po przelaczniu na benzyne momentalnie dogrzal sie do 90 stopni i tzymal temp. Po ponownym przelaczniu sie na gaz temeraura spadla!
Macie jakies pomysly?? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-02-16 22:59:59 zmień gazownika.
Mam koncepcję: Jeżeli masz wpięty reduktor miezy ogrzewanie kolektora a termostat to przy jeździe na gazie działą on jak chłodnica - kiedy oddaje płyn do obudowy termostatu to mozę on lekko ją schładzać (bądź płyn w tym miejscu) i stąd moze sie brać błędne wskazanie wskaxnika. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-02-16 23:01:50 a z gazownikiem żartowałem
Ale ja bym w życiu nie włozył tektury przed chłodnicę. No chyba ze na Syberii... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
elltry Polonez Caro / Nissa ... Skarżysko-Kamienna / Warszawa | 2005-02-16 23:35:58
Niebardzo rozumiem co i jak. Moze fotki wyjasnia wszystko? Wiec fotki mojego LPG sa tutaj: |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-02-17 20:25:48 Twoja cewka zapłonowa RED BULL jest świetna U mnie dokładnie identyczne zachowanie było wtedy kiedy miałem trochę mało drożny układ chłodzenia. Wtedy dokładnie gaz w reduktorze bardzo schładzał płyn. Ale wszystko ustąpiło po którymś z rzędu gruntownym czyszczeniu układu !
|
elltry Polonez Caro / Nissa ... Skarżysko-Kamienna / Warszawa | 2005-02-18 22:27:38
Jaki masz pomysl zeby to zmienic? Inaczej podlaczyc parownik?? Jezeli tak to jak??
Napisz mi dokladniej jak czysciles uklad chlodznia? Sama chlodnice czy nagrzewnice tez? |
Rawuk Miłośnik FSO GD i GD Zakoniczyn | 2005-02-19 01:29:03
A zamien rury miejscami Oczywiscie u gazownika [ wiadomość edytowana przez: Rawuk dnia 2005-02-19 01:32:29 ] |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2005-02-19 09:54:40 Rawuk - zamień sie na miejsca ze swoim gazownikiem ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
dzbanek Miłośnik FSO Caro 1.4 LPG (umarł ... Kraków | 2005-02-19 11:41:11 Ja bym powiedział, że wręcz odwrotnie. Schłodzony płyn, który wpływa prosto na termostat - przymyka go, a tym samym podwyższa temperaturę silnika. Elegancko to widać, jak się otworzy zawór nagrzewnicy z zamkniętego na maksa - temperatura na wskaźniku u mnie rośnie o grubość wskazówki. |
jarbar FORD ASPIRE Tychy | 2005-02-20 19:24:45
Czyszczenie było kilkukrotne. Oczywiśćie spuszczanie płynu, potem wlewałem wodę z octem, raz zastosowałem środek do czyszczenia układu chłodzenia, ale najgorzej było z kolektorem ssącym. NIe wiem dokładnie czy tak to się nazywa ale to element znajdujący się po prawej stronie bloku silnika i u mnie z niego leci przewód z płynem bezpośrednio do reduktora. Tam nazbierało mi się tyle syfu że nie było w ogóle przepływu. Sprawdź to ściągając kabel z niego i zobacz czy płyn leci. U mnie leciał jedynie po przetkaniu śrubokrętem. Musiałem go ściągnąc i przeczyścić ręcznie czym się dało. TEraz jest ok ! Powodzenia |