2,0 DOHC ie -> pytanie o korby i tłoki - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ja kupuję w "inter carsie" oryginalne, wprawdzie kosztuje 55PLN, ale nie zdarzyło mi się(odpukać), żeby poszła. Fakt, że nie kombinowałem ze zwiększaniem stopnia sprężania.
  
 
Mam na oku silnik 2,0 teraz na gaźniku (oryginalnie i.e.). Zrodziłą mi się myśl kupienia padniętego 1,6 TC i wsadzenie tam środka z 2,0. Pytanie: nie mam danych technicznych i wogóle prktycznego doświadczenia z grzebaniem przy tych silnikach - jak wyglada taka sprawa praktyce: kompresja, działanie, wogóle czy da radę
  
 
Cytat:
2005-05-15 16:10:55, lookaash pisze:
Mam na oku silnik 2,0 teraz na gaźniku (oryginalnie i.e.). Zrodziłą mi się myśl kupienia padniętego 1,6 TC i wsadzenie tam środka z 2,0. Pytanie: nie mam danych technicznych i wogóle prktycznego doświadczenia z grzebaniem przy tych silnikach - jak wyglada taka sprawa praktyce: kompresja, działanie, wogóle czy da radę

ogólnie da radę ale pierwsze primo: trzeba by zobaczyć czy
korby nie przywalą w blok, bo 2.0 jest w gitarze obrotu dłubnięte - śruby korbowodu!!!
duo primo : weź lepiej dól od 2.0 CAŁY!!!!! bo góra jest ogólnie niemal identyczna/głowica/

[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2005-05-18 11:18:17 ]
  
 
No to jakie sa te prima - ultima ??
Bloki 1,6 a 2,0 czymś się różnią ?? Musiał bym coś zmieniać na typowe 1,6 (bo np. nie podejdzie)??
Bo nie wiem, czy wogóle rozmawiać z obecnym właścicielem 2,0 o sprzedaży...
  
 
Cytat:
2005-05-17 20:25:40, lookaash pisze:
No to jakie sa te prima - ultima ?? Bloki 1,6 a 2,0 czymś się różnią ??


Owszem - kadłub 1.6 (na tlokach 84 mm) jest niższy od 2.0 o 25,75 mm (czyli prawie 2,6 cm). Oznacza to, że tyle wystawały tłoki ponad górną powierzchnię kadłuba, gdybyś przełożył układ tłokowo-korbowy z motoru 2.0 do bloku 1.6.
Cytat:
Musiał bym coś zmieniać na typowe 1,6 (bo np. nie podejdzie)?? Bo nie wiem, czy wogóle rozmawiać z obecnym właścicielem 2,0 o sprzedaży...


Zaręczam Ci, że z silnika 1.6 (84 x 71,5) nie zrobisz 2.0 (nie znajdziesz tłoków niższych o taką różnicę, bo takich się nie da nawet zrobić - nie zmieściłyby się sworzeń i pierścienie), więc sobie odpuść temat.

[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2005-05-18 03:52:02 ]
  
 
Cytat:
Zaręczam Ci, że z silnika 1.6 (84 x 71,5) nie zrobisz 2.0



Oka A chcę zmienić blok, bo obecnie nr sa krzywe, więc może by tak od razu mniejsze oc...