Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-01-03 08:18:50
Jest kilka programików do obliczania zamienników kół . Oto jeden z nich : http://klub.chip.pl/fiat126p/opony.htm |
Hycelius e38 740, e34 m5 Poznań | 2005-01-05 10:40:17 185x60x14 chyba są najbardziej optymalnym rozwiązaniem. |
Hycelius e38 740, e34 m5 Poznań | 2005-01-05 10:40:47 185x60x14 chyba są najbardziej optymalnym rozwiązaniem. |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-02-14 08:26:47
Co do ceny - to z grubsza się zgadza , natomiast nie polecam prób przeszczepu amorków z aut , o których piszesz - z kilku powodów : 1. Średnica sprężyn - w Zastawie i Uno są o mniejszych średnicach ! 2. Długość skoku w Zastawie i Uno jest mniejsza 3. Siła tłumienia - weź poprawkę , że o ile masz silnik 1,6 , jakby wynikało z typu auta - to jest on o kilkadziesiąt kilogramów cięższy od silniczków Zośki , czy Uniaka ! |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-02-15 08:56:19
Jeśli wymienisz amorki razem ze sprężynami – atrakcyjność cenowa takiej operacji jest już mocno wątpliwa , ale skoro drążymy temat to : robisz kolejny krok wstecz , bo nie dość , że masz już amortyzatory o słabszej charakterystyce tłumienia , to do kompletu fundujesz sobie krótsze i słabsze sprężyny . Dzięki temu auto nieco się obniży ( tuning ? ) . Skutek będzie taki , że na pierwszej ( może drugiej ) dziurze rozbijesz miskę olejową . Przynajmniej będziesz miał na co przeznaczyć zaoszczędzone na „innych niż oryginalne” amortyzatorach ! |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-02-23 07:46:47
Oj , coś mi się tu nie zgadza , bo właśnie mam krośnieńskie amorki od starego Ritma 65 , a sprężyny od nowego 1,6TC po prostu przez niego przelatują z racji innej średnicy ! [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2005-02-23 07:50:33 ] |
zoom Moderator zoom zoom | 2005-03-01 20:17:52 Tak, ritmo mk1 mialo wezsze sprezyny.. tzn srednica byla mniejsza... a chyba co za tym idzie amorek jest inny.
A jaki jest koszt nowych amorkow z Krosna? I sa one ogolno dostepne ? Pozdrawiam. |
zoom Moderator zoom zoom | 2005-03-04 02:27:20 Witam. Na czym polega skracanie amorkow ? To polega na nagwintowaniu amorka i tyle ? Przydala by mi sie taka operacja bo mam sprezyny krotsze od skoku amorka.
Pozdrawiam. |
hausz Klubowicz Fiat regata Osiek | 2005-03-16 20:53:39 A do mojej regatki od czego skołować tylne amory?Moje właśnie puściły olej z resztą chyba od nowego nie były wymieniane ale ostatnio strasznie go buja. Nowe chyba wyjdą 180 za sztuke a nie wiem czy znajde jakieś używane. W ogóle do kombi. Jeżeli chodzi o gniazda w ktorych amortyzatory są mocowane do karoserii zastanawiam się czy jest możliwość ich wymiany? |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-17 08:16:15
W Regacie z tyłu jest zdaje się inne zawieszenie niż w Ritmie , a w kombi będą na pewno przy okazji twardsze amorki niż w sedanie . Spróbuj po pierwsze poprzeglądać katalog części on-line na stronie firmy Euro-moto-fan . Przynajmniej dowiesz się z grubsza jakie amorki i od czego z rodziny Fiata podejdą do ciebie . Odnośnie demontażu amortyzatorów od góry - nie musisz się specjalnie bać . Zacznij od zaraz codziennie przez kilka dni kapać na gwint po kropli oleju . Powinno się odkręcić . Poza tym ( w krańcowym przypadku ) nie ma problemu z odcięciem nakrętki . Gorsza sytuacja jest pod autem . Ja po czterech latach od poprzedniej wymiany nie byłem w żaden sposób odkręcić amortyzatora od wahacza i piasty . Efekt był taki , że pociąłem go szlifierką niemal na plasterki . [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2005-03-17 08:18:27 ] |
citrus Fiat Regata 100S Warszawa | 2005-03-30 17:04:07 czy bębny hamulcowe do regaty są gdzieś dostepne? będę wdzięczny za informacje o ewentualnej możliwości zastąpienia ich tarczami - od czego? |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-31 09:09:46
Do większości aut z rodziny Fiata , które mają z tyłu hamulce bębnowe - pasują bębny od Małego Fiata - nowszy model ( są przy okazji najtańsze i wszędzie dostępne ) , bo spasują też od Cinquecento , Seicento itp. To samo z tłoczkami , przy czym warto wiedzieć , że tu już istnieją niewielkie różnice w średnicach tłoczków - np. seicento ma trochę większe ( i większą siłę hamowania ) . Tak , że nie ma sensu bawić się w naprawy lejących tłoczków , czy urwanych odpowietrzników , bo jeden kpl. tłoczek , produkcji Valeo kosztuje 11,20 zł , przy czym dla pewności sugerowałbym wymianę parami ! Natomiast wymiana na tarcze nastręczy więcej problemów . Bo o ile samą tarczę przez jakieś tuleje pośredniczące dałoby się do piast tylnych przymocować , to do czego złapiesz zaciski ? |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-03-31 09:15:11 oops (x2) [ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2005-05-25 12:30:03 ] |
danek13 Klubowicz Fiat Ritmo 85S Stalowa Wola | 2005-07-19 22:42:56 Witam.
Potrzebuje odbojów do tylnych amortyzatorów do Ritmo rocznik 1982. Moze ktoś wie, od czego można takie podebrać? Lub ewentualnie gdzie tanio kupić? Prosze o pomoc. |
schab (S) Moderator Alfa Romeo 156 2,0JTS Kraków | 2005-07-20 07:19:01 Z tyłu na amortyzatorach w Ritmie nie ma odbojów ( z przodu są ) . Są za to wkręcone w tylne podłużnice , nad wahaczem . Możesz w to miejsce wkręcić wszystko począwszy od odbojów Malucha , a kończąc na Starze . |
danek13 Klubowicz Fiat Ritmo 85S Stalowa Wola | 2005-07-21 22:34:46 A właśnie że są, gumowe ścięte stożki z otworem w środku na ramię amortyzatora, po dwa na amortyzator. Jeden wchodzi w gniazdo amortyzatora od dołu, jeden od góry. Takie rozwiązanie było do roku 85, potem zawieszenie z tyło zostało przekonsruowane. Poszukuje tychże gumek, ewentualnie zamienników. |