Problem z temperaturą silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam problem. Rośnie mi temperatura silnika w E34 silnik M50.
Podczas jazdy samochodem włączyłem ogrzewanie i po chwili bardzo wzrosła mi temperatura silnika. W domu przeprowadziłem szereg obserwacji. Po włączeniu samochodu szybko rośnie temperatura silnika, gdy włączę ogrzewanie na maksa temperatura trochę spada,ale to i tak za mało, chłodnica jest do połowy zimna(górna część), rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu silnika trochę leci biały dymek z rury wydechowej. Myślałem, że się zapowietrzył, więc postawiłem bete przodem na wzniesieniu i próbowałem odpowietrzyć ale to nic nie dało, myślę, że to może być uszczelka pod głowicą ale chciałbym znać waszą opinię. Mam nadzieję, że mi pomożecie.
  
 
Poszukaj jak dokladnie odpowietrza sie uklad chlodzenia,a wiatrak sie zalacza przy duzej temperaturze?one lubia walnac tzn krecic sie bedzie ale mozna go zatrzymac jezeli jest walniety tylko nie rob tego gola reka.na poczatek zajmij sie tymi dwoma sprawami i daj znac co sie dzieje
  
 
Z tą temperaturą to było zapowietrzenie. Jakoś w końcu udało mi się odpowietrzyć. Jeśli chodzi o wentylatory to visko chodzi,ale jest jeszcze drugi wentylator przed chłodnicą który mimo wysokiej temperatury się nie włącza .
  
 
Witam,

Procedura odpowietrzania ukladu chlodzacego jest nastepujaca:

Odkrecamy wlew plynu do chlodnicy oraz taki maly czarny, plastikowy zaworek odpowietrzajacy znajdujacy sie obok glownego korka. Zrobione sa na nim wciecia krzyzowe aby mozna go odkrecic zwykla moneta (nie zawsze mamy pod reka narzedzia).
Zaworek ten posiada gumowa uszczelke oraz ma naciecie wzdloz calej dlogosci gwintu. Nie musimy odkrecac calego zaworu, wystarczy do polowy. Powietrze wyleci przez to wlasnie naciecie.
Po odkreceniu zaworka zacznie wylatywac powietrze a poziom plynu spadnie.
Dolewamy plynu az pod korek i uruchamiamy silnik, czekamy az sie rozgrzeje, otworzy termostat i pompa wodna zassie plyn z chlodnicy. Zaczynamy powoli dokrecac zaworek odpowietrzajacy, czekamy az przestanie wylatywac powietrze, piana az w koncu wyplynie czysty plyn. Zakrecamy zaworek odpowietrzajacy.
Dolewamy plyn do chlodnicy i zakrecamy wlew plynu chlodzacego / korek. Gotowe.

Nie nalezy odkrecac korka wlewu do chlodnicy przy rozgrzanym / goracym silniku - wlasnie wtedy go zapowietrzymy.

Pozdrawiam,
Jacek

[ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-07 21:55:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jacek_E38_745 dnia 2009-10-07 21:56:08 ]