V max

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich posiadaczy ritmo,regata.jakos smutno sie tu zrobilo na tym forum.moze na tym poscie wszyscy bedziemy sie chwalic ile wyciagnelismy ze swoich samochodow . wiec ja zaczynam

fiat regata 1.6.dwa walki ----- poszla 160km/h i jeszcze ciagnela dalej ale sie balem.powiem jeszcze ze to bylo na gazie,na benzynie cos mi niechce chodzic.

[ wiadomość edytowana przez: misiek205 dnia 2005-02-28 11:42:09 ]
  
 
Cytat:
2005-02-28 11:41:29, misiek205 pisze:
witam wszystkich posiadaczy ritmo,regata.jakos smutno sie tu zrobilo na tym forum.moze na tym poscie wszyscy bedziemy sie chwalic ile wyciagnelismy ze swoich samochodow . wiec ja zaczynam fiat regata 1.6.dwa walki ----- poszla 160km/h i jeszcze ciagnela dalej ale sie balem.powiem jeszcze ze to bylo na gazie,na benzynie cos mi niechce chodzic. [ wiadomość edytowana przez: misiek205 dnia 2005-02-28 11:42:09 ]


Może faktycznie komuś się uda rozruszać to forum , bo umiera - może ci się uda !
Jak chodzi o prędkość - mnie , z podobnym silnikiem 1,6 TC , na wtrysku - udało się dojść do 195 . Silnik z jedną tylko drobną przeróbką . tzw. pasywne doładowanie ( znane bardziej z motocykli ) Rura podająca powietrze do filtra - wystawiona do przodu , przed chłodnicę , tak że ciśnienie powietrza rosnące wraz z prędkością lekko doładowuje silnik . Niestety wyczyn ten przypłaciłem przegrzaniem silnika i wypaleniem w związku z tym uszczelki pod głowicą . Dlatego później zmieniłem chłodnicę na znacznie większą .
A prędkości nie ma co się bać : skutki wypadku przy 160 , czy 200 w naszych autkach byłyby podobne , więc co za różnica ?
  
 
Cytat:
2005-02-28 14:11:37, schab pisze:
A prędkości nie ma co się bać : skutki wypadku przy 160 , czy 200 w naszych autkach byłyby podobne , więc co za różnica ?


Pocieszajace
Ja nie wiem ile mialem najjwiecej bo mi licznik zle dziala, bo nie chce mi sie wierzyc ze tylko 110 mi poleci
  
 
195.ladnie, ladnie.ale twoj na wtrysku zawsze troche lepszy no i chyba nie na gazie.i wydaje mi sie ze ritmo troche jest lzejsze.a predkosc 110 to kiedys wyciagnalem z malucha wiec nie martw sie zoom twoj napewno leci wiecej.

apropo zapomnialem.
schab wyslales mi bagnet?

druga sprawa ciekawe czy odezwie sie tu ktos co ma Regate
chce sie dowiedziec duzo roznych rzeczy bo ten samochod ciagle mnie zaskakuje z pewnymi rozwiazaniami.dzis rokrecalem gaznik i znalazlem duzo ciekawych rzeczy.jakies przewody eletryczne .jedna dysza,nie wiem czemu jest w polowie zaslepiona .bardzo dziwne.koncze bo mi żonka zrobila kolacje. pozdrawiam.
  
 
160 na gazie , niestety silnik 1.5
  
 
W sensie elektrozawor ?
A masz solexa czy weberka ?
Pozdrawiam.
  
 
niezbyt sie znam na mechanice.wec nie umiem powiedziec co to jest,umialem do tej pory rozkrecic gaznik tylko w polonezie.i tam nie bylo przewodow
  
 
jeszcze jedna rzecz,mowice jesli wiecie jakie macie cisnienie w cylindrach.mi sie wydaje ze mam slabe.ale moze mi sie wydaje
1 - 10,5
2 - 10,5
3 - 9,5
4 - 11,5

i jak?dobrze?
jesli ktos ma jakas ksiaszke to niech sprawdzi i napisze jak powinno byc ksiazkowo
  
 
Wydaje mi sie ze niezle... Niemoge znalesc nigdzie na necie tego. U sieli na stronce jest pewna tabelka.. http://www.republika.pl/siela/dtech.htm Ale tam jest jakies 9.3 wiec nie wiem
Pozdrawiam.
  
 
no to fajnie mam wiecej niz instrukcja przewiduje myslalem ze powinno byc duzo wiecej jak w polonezie a jest wlasnie tyle,w mondeo mam po 14 a na jednym nawe 14,5.
  
 
Mi cos nie pasuje to 9.3 Moze tam jest jakis blad, albo o cos innego chodzi Nie wiem.. Schab napewno rozwiarze ta zagadke
Pozdrawiam.
  
 
a jaki ty masz zoom w swoim silnik?moze jak masz manometr to sprawdz w swoim cisnienie i pochawal sie nam jakie jest.
  
 
Cytat:
2005-03-01 21:42:13, zoom pisze:
Mi cos nie pasuje to 9.3 Moze tam jest jakis blad, albo o cos innego chodzi Nie wiem.. Schab napewno rozwiarze ta zagadke Pozdrawiam.


Bardzo mi miło , ale chyba ktoś mnie przecenia !
Jak chodzi o ciśnienie - to podane wyniki są z grubsza w normie , niepokoi jedynie ich nierównomierność . Aby mieć już większą pewność warto byłoby powtórzyć pomiary , dodając drugie podejście , po wstrzyknięciu do każdego z cylindrów przez otwór po świecy 2-3 ml oleju i kilku obrotach wałem ( dalej bez wkręconych świec ) dla rozprowadzenia oleju po ściankach . Jeżeli w próbie olejowej ciśnienie wzrośnie - świadczy to o zużyciu pierścieni / gładzi cylindrów , jak nie wzrośnie - o nieszczelnych zaworach .
Natomiast wynik 14 - w Mondeo ( poza oczywistym lepszym stanem silnika ) przypisałbym raczej większej prędkości obrotowej wału ( na co wpływ ma jeszcze rozrusznik i akumulator ) i błędowi pomiaru ciśnienia maksymalnego . Stopień sprężania silników benzynowych zawiera się z reguły pomiędzy 8 ( dla silników z turbo ) do prawie 11 dla wysilonych "wiertarek" . Tylko Diesle mają 19-24 !
  
 
dobra dzieki za odpowiedz.nastepnym razem jak bede cos grzebal przy tym samochodzie to sprawdze z tym olejem.a to ze jest nierownomierne to cisnienie,to mam obawy ze wlasnie na tym trzecim polecialy pierscionki,albo zawor,....narazie chodzi silnik i to w miare rowno.tylko niechce chodzic na benzynie.nawet wiem przez co,ale nie wiem jak to zrobic.otoz chodzi o to ze ma ten samochod za duzo paliwa.jak jest na benzynie to strasznie go rzuca.Jesli przelaczam w polozenie zero (przelacznikiem od gazu),to przed samym skonczyniem sie paliwa jest idealnie.....i konczy sie benzyna w gazniku.trzeba przestawic plywak w gaznkiku czy jest jakis inny sposob?myslalem ze jest moze dziurawy i sie topi ale nie,jest caly.
ale ja wam glowe zawracam
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: misiek205 dnia 2005-03-02 11:21:06 ]
  
 
Cytat:
2005-03-02 11:19:34, misiek205 pisze:
Jesli przelaczam w polozenie zero (przelacznikiem od gazu),to przed samym skonczyniem sie paliwa jest idealnie.....i konczy sie benzyna w gazniku.trzeba przestawic plywak w gaznkiku czy jest jakis inny sposob?myslalem ze jest moze dziurawy i sie topi ale nie,jest caly.


Poza pływakiem , gdzie warto trochę odgiąć do góry blaszkę , która porusza zaworem iglicowym - sprawdź sam zaworek - może się nie domyka ?
Bierzesz całą pokrywę gaźnika razem z pływakiem , ustawiasz pionowo , tak , żeby pływak wisiał i pod własnym ciężarem zamykał zaworek iglicowy . Spróbuj dmuchać przez otwór , na który nachodzi wąż paliwowy od pompki . Mają ci oczy wyjść na wierzch , a powietrze nie ma prawa puścić !
  
 
hehe .ok,dzieki sprubuje.
  
 
Cytat:
2005-03-02 14:05:26, schab pisze:
.... Mają ci oczy wyjść na wierzch , a powietrze nie ma prawa puścić !


Hahahaha !
Ja z moim gaznikiem mam ciagle problemy odkiedy kluczem wkrecilem elektrozawor Az sie gwint posypal... takze gaznik mam do wymiany Tylko teraz pytanie czy Solex, jaki wczesniej mialem czy weber
  
 
Cytat:
2005-03-02 21:27:34, zoom pisze:
Tylko teraz pytanie czy Solex, jaki wczesniej mialem czy weber


Ja , dokąd miałem silniki gaźnikowe - stykałem się tylko z Weberem , tak że o Solexie niewiele wiem . Na moich gaźnikach nie było na szczęście żadnej elektryki . Natomiast odnośnie elektrozaworów na gaźnikach Malucha , czy Poldka - mam same złe doświadczenia . Moja rada - jeśli już gaźnik , to bez prądu .
  
 
1.5 wielopunkt 160 bez wysiłku,na pełnym kacie 170 poleci
  
 
Odświeżę sobie temat

170 km/h, silnik 1.5