V max - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,ja co prawda mam inny samochod ale nadal jestem w klubie.
lanos 1.6 na wielopunkcie---200 na gazie.bez zadnych przerobek.tylko nie rozumiem jak on tyle poszedl
  
 
Cytat:
2005-05-12 07:02:19, misiek205 pisze:
witam,ja co prawda mam inny samochod ale nadal jestem w klubie. lanos 1.6 na wielopunkcie---200 na gazie.bez zadnych przerobek.tylko nie rozumiem jak on tyle poszedl


Powiem ci , że odważny jesteś , bo ja przez cztery lata miałem lęki przed wsiadaniem do firmowego Lanosa . Toż to rosyjska ruletka !
Miały co prawda ( może na szczęście ) tylko silniki 1,4 , więc 170 to był kres ich możliwości , ale przy maksymalnej szybkości to auto zachowuje się jak samolot , a przy szybciej pokonywanych zakretach - nigdy nie wiesz co zrobi . Czy wyjedzie z zakrętu przodem , czy nadrzuci tyłkiem . brr... Dobrze , że po leasingu - poszły do ludzi .
Moje auto po wymianie silnika wróciło do dawnej świetności ( przynajmniej silnikowo - bo wizualnie horror ) i podchodzi pod 195 , ale w nim przynajmniej czuję się pewnie , bo czy na prostej , czy w zakręcie - wiem czego mogę się spodziewać .
  
 
Slyszalem wlasnie ze duzo ludzi ma zle opinie o lanosach ale ja jakos nie narzekam.moze dlatego dobrze sie trzyma ze ma chyba wieksze opony 185/14.musze popracowac nad zawieszeniem bo jest roszke za miekkie.ale ogolnie mi sie podoba.skusil mnie do zakupu rok i cena.99 za 10 tys i z pelnym wypasem.co mozna kupic w tej cenie???stara vectre,escorta?napewno nic z tego roku
pozdrawiam.....
  
 
Siemanero!
Ja posiadam Ritmiaka 1,7D i wyciągnałem z niego 150km/h nie wiem co by było dalej bo miałem niewyważone koło i troche mi kierą trzepało to juz dałem spokój
  
 
schabiku a czy przypadkiem dzieki temu że masz niskie oponki to nie kłamie ci nieco prędkościomierz??
  
 
Cytat:
2005-06-08 00:32:33, tadzik128 pisze:
schabiku a czy przypadkiem dzieki temu że masz niskie oponki to nie kłamie ci nieco prędkościomierz??


Tadziku , miałbyś zupełną rację , gdyby nie to że do kwietnia jeździłem na zimowych oponach , które mam wyższe od serii , więc przekłamania są w drugą stronę :
( standardowe koła 165 x 65 / 14' wysokość koła = 57,02 cm / obwód 179,04 cm
moje letnie 185 x 55 / 14' wys.= 55,92 cm / obwód 175,59 cm
moje zimówki 175 x 70 / 14' wys.: 60,06 cm / obw 188,59 cm
w związku z czym przekłamania dla letnich wynoszą niecałe 2% co przy 200km/h daje -4km/h , natomiast dla zimówek jest to 5,06% , co analogicznie daje ponad +10km/h przekłamania !
Pomijam już stopień zużycia bieżnika , który dla tego samego rozmiaru opony daje ~1% różnicy pomiędzy nową , a zużytą oponą .
W każdym razie brawa za dociekliwość !
  
 
najlepiej takie rzeczy liczyć z obrotów silnika i przełożeń bo jak robili ostatnio testy predkoscimierzy to mimo że byo to kilka lat temu i testowano autka teraz kilkuletnie to przekłamania przy dużych prędkościach były spore Ps oczywiście nie neguje tego ze jechałeś 195 bo jest to realne na dobrym silniczku lancii
  
 
To juz wiem skad moje Vmax to tylko 110km/h Zreszta u mnie te zegary to sa
  
 
Cytat:
2005-06-08 10:18:27, tadzik128 pisze:
najlepiej takie rzeczy liczyć z obrotów silnika i przełożeń bo jak robili ostatnio testy predkoscimierzy to mimo że byo to kilka lat temu i testowano autka teraz kilkuletnie to przekłamania przy dużych prędkościach były spore Ps oczywiście nie neguje tego ze jechałeś 195 bo jest to realne na dobrym silniczku lancii


I znów masz rację , tylko powiedz mi skąd się dowiedzieć jakie mam przełożenia poszczególnych biegów ( a zwłaszcza "5" ) , oraz przekładni głównej ? Na wszystkich stronach poświęconych Fiatom można znaleźć takie dane co najwyżej dla Ritma 75 z roczników do 83 i 86 . I wiadomo tylko tyle , że przełożenie "5" zmieniło się z 0,863 na 0,827 , a przekładni głównej z 3,714 na 3,765 .
Z drugiej strony wiem , że były to inne skrzynie niż w 105 , 125 .
  
 
ja 2.0 poszedlem 170 wiecej niechcialem bo nieznalem samochodu, a mialem jeszcze polowe czwartego biegu i piatke oczywiscie na gazie.
  
 
Co do skrzyń biegów, to z tego co wiem w 130TC były "5" ZF (taką ja mam), Przemek w Gdańsku też ma 130TC i on ma skrzynie "6" z oznaczeniem ABARTH FF i jak badał V-max to leciał 190km/h i miał gaz wciśnięty tak na 3/4 i się mu droga skończyła. Jak tak szacował to przy 6500 obr silnika mogłoby to pojechać koło 220, ale woli tego nie testować bo się boi...
  
 
nyc

[ wiadomość edytowana przez: Andzi dnia 2005-07-15 01:34:55 ]
  
 
Cytat:
2005-07-10 13:47:03, 130TC pisze:
Co do skrzyń biegów, to z tego co wiem w 130TC były "5" ZF (taką ja mam), Przemek w Gdańsku też ma 130TC i on ma skrzynie "6" z oznaczeniem ABARTH FF i jak badał V-max to leciał 190km/h i miał gaz wciśnięty tak na 3/4 i się mu droga skończyła. Jak tak szacował to przy 6500 obr silnika mogłoby to pojechać koło 220, ale woli tego nie testować bo się boi...


Czekajcie ! Ta "6" - to oznacza może skrzynie 6-biegową ? Nie słyszałem o takiej w Ritmach ...
A co do zestopniowania skrzyń na poszczególnych biegach - to na pewno są różne , bo ja np. na 5 biegu dochodzę do 195km/h , ale obrotomierz dochodzi już do czerwonego pola : 6600 obr ! A też mam skrzynię Abartha .
  
 
Cytat:
2005-07-12 07:57:09; Schab pisze:
Czekajcie ! Ta "6" - to oznacza może skrzynie 6-biegową ? Nie słyszałem o takiej w Ritmach ...



Dokładnie, Przemek w Gdańsku ma skrzynie 6-biegową. I on sam się zdziwił bo miał coś z wodzikami namieszane i miał początkowo 5 biegów. Gdy postanowił rozebrać skrzynie zauważył na niej napis ABARTH FF i date produkcji 1991r. (a więc skrzynia nie jest z Ritmo). Gdy ją rozpołowił okazało się, że to jest skrzynia 6-stopniowa. Nie mam pojęcia z czego ona może być. Z tego co wiem to były Punto 6-biegowe, ale to były do 85-konnych silników i gdyby to była skrzynia z Punto to by długo w 130TC nie pożyła. Może to z jakiejś Delty albo czegoś takiego...
  
 
moze tipo gt ?
  
 
a ja moim 125tc na gazie przy obrotach 5500 pokazywal 185 na 5 biegu, niestety wiecej niechcial, na benzynie nigdy niesprawdzalem
  
 
Szukałem czegoś na niecie i wpadłem na to forum całkiem przypadkowo.
Ze względu na moją przygodę z ritmo i ogólnie z fiatami musiałem coś napisać
Starsi bywalcy forum na pewno pamiętają mnie i moją czerwoną strzałę.
Tak więc nie wdając się w zbytnie szczegóły nadmienię tylko ze miałem zwykłe zegary od 75 cl i 14”kola ze standardową wysokością gumy.
Licznik był do 180 wyszedłem za skale jakieś 2,5 cm czyli było to grubo ponad 200km/h.

Pozdrawiam
G
  
 
No ta jak też sie przylącze do odświerzenia
Regatka 1.6 90S.i.e Weekend 200km/h dalej to już nie wiem bo mi sie licznik skończył
  
 
Cytat:
2005-02-28 14:11:37 schab pisze :
Jak chodzi o prędkość - mnie , z podobnym silnikiem 1,6 TC , na wtrysku - udało się dojść do 195 .



Kolejny przypadek Sabały - bajarza ludowego - to raz .
A po drugie - to co przez to próbujesz udowodnić ?

pozdrawiam ...
  
 
Cytat:
2006-10-17 20:51:20, Blady pisze:
Kolejny przypadek Sabały - bajarza ludowego - to raz . A po drugie - to co przez to próbujesz udowodnić ? pozdrawiam ...


Zapomniałeś wkleić swojego tekstu :
Cytat:
2006-10-16 16:08:09, Blady pisze:
moja corsa 1.0 robiła 170km/h moja astra 1.6 kombi dawała rade 215km/h(z lekkiej górki za fusionem) ps :prywatnie mam kanta i lubie nim startowac w amatorskich imprezach



[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2006-10-19 09:31:30 ]