[FOTO] Stara Warszawa - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mój znajomy ma taką Warszawę z 1970 roku i od nowości miała ona skrzynię 4 z lewarkiem w podłodze. A stąd wiem że od nowości, bo on jest jej pierwszym właścicielem.
  
 
Cytat:
2005-03-03 08:13:34, MARKHEIM pisze:
Mój znajomy ma taką Warszawę z 1970 roku i od nowości miała ona skrzynię 4 z lewarkiem w podłodze. A stąd wiem że od nowości, bo on jest jej pierwszym właścicielem.

to dziwne /od nowości/ bo takie skrzynie wkładano do ,,mundurowych'' egzemplarzy podobno miały lepszą dynamikę i h max dzięki tej skrzyni
  
 
skrzynia 4 nic nie daje w Warszawie oprócz częstrzego mieszania lewarkiem.

Zarówno bieg czwarty w skrzynie 4 jak i bieg trzeci w skrzynie 3 mają takie samo przełożenie - 1:1


Skrzynie 4 były zrobione do Żuków, aby łatwiej się jeździło, gdy samochód załadowany i obciążony. Po prostu mniejsza różnica między poszczególnymi biegami.
4 w Wawie to nieporozumienie.
  
 
Pełen szacunek za warszawki. Ja cały czas szukam kombiaka
  
 
O żesz...cudne autka!!Wielkie gratulacje i powodzenia w dalszych pracach.Jestem pełen podziwu i szacunku - to się nazywa PASJA
  
 
dziś przejeżdżając przez Nadarzyn zobaczyłem na jednej z posesji Warszawę kombi , nie wiem czy ktoś kupił do remontu, czy stoi tam "bo nie ma co z nią robic" stan zdecydowanie do remontu
  
 
Cytat:
to dziwne /od nowości/ bo takie skrzynie wkładano do ,,mundurowych'' egzemplarzy podobno miały lepszą dynamikę i h max dzięki tej skrzyni



Owy samochód był "odrzutem z eksportu", więc temu uchował się w Polsce

Cytat:
skrzynia 4 nic nie daje w Warszawie oprócz częstrzego mieszania lewarkiem.

Zarówno bieg czwarty w skrzynie 4 jak i bieg trzeci w skrzynie 3 mają takie samo przełożenie - 1:1



Otóż znajomy ten mówi, że samochód jest bardziej mułowaty na skrzyni "3" niż na "4". Czemu tak się dzieje akurat to nie wiem, bo nigdy nie jeździłem Wawką ze skrzynią "4". A on użytkuje ten samochód już 35 lat (wcześniej miał jeszcze garbuskę), więc napewno doświadczenie ma ogromne.
  
 
Kurcze no niezły garaż i widze że kombi masz, moje marzenie, jeden z ładniejszych "polskich" samochodów. Pozdrawiam i życzę wytrwałości w renowacji.
  
 
Ristekpa
Śliczna ta zielona...najbardziej podoba mi sie w niej tapicerka i ta czystość pod maską
Pozdrawiam i życze szybkiego skończenia remontów (chociaż wtedy to pewnie byście z rodzinką zwariowali ze nie ma czego remontować) i szybkiego znalezienia pick-upa
  
 
Cytat:
2005-03-03 19:17:45, MARKHEIM pisze:
Otóż znajomy ten mówi, że samochód jest bardziej mułowaty na skrzyni "3" niż na "4". Czemu tak się dzieje akurat to nie wiem, bo nigdy nie jeździłem Wawką ze skrzynią "4". A on użytkuje ten samochód już 35 lat (wcześniej miał jeszcze garbuskę), więc napewno doświadczenie ma ogromne.


To naturalne, że na "3" jest bardziej mułowaty. Przy większej ilości przełożeń silnik pracuje więcej czasu w zakresie obrotów optymalnych.
A w ogóle to śliczne kombi. I w ogóle zazdroszczę kolekcji.
  
 
Cytat:
A w ogóle to śliczne kombi.


Żebyś tylko wiedział jak wyglądało na początku
  
 
Cytat:
2005-03-03 08:13:34, MARKHEIM pisze:
od nowości miała ona skrzynię 4 z lewarkiem w podłodze.


Tak z ciekawości: da się zamontować do Warszawy skrzynię- czwórkę, ale żeby lewarek był przy kierownicy? No bo biegi przy fajerze to przecież podstawa!
  
 
Cytat:
To naturalne, że na "3" jest bardziej mułowaty. Przy większej ilości przełożeń silnik pracuje więcej czasu w zakresie obrotów optymalnych.



Otóż to właśnie.
Jednak jest to zbyteczny wynalazek. Silnik w Wawce jest wystarczająco elastyczny i znakomicie radzi sobie ze skrzynią 3, a wajchowanie biegami przy skrzyni 4 nie należy do przyjemności.



Cytat:
Tak z ciekawości: da się zamontować do Warszawy skrzynię- czwórkę, ale żeby lewarek był przy kierownicy? No bo biegi przy fajerze to przecież podstawa!



Nie ma takiej możliwości.
Nie ma odpowiedniego mechanizmu zmiany biegów, nie da się go dorobić, przerobić, ani od niczego dobrać.
  
 


Model propozycji modernzacji nadwoza FSO Warszawa (1966 r.):
cześć przednia - gips
część środkowa i tylna - produkcyjne elementy nadwozia


Oczywiście ta wersja jest raczej znana, ale to zdjęcie przedstawia ten model jeszcze na "warsztacie"...
  
 
piekne... chyba poszpream na strychu bo kiedys to byl magazyn czesci do wawki jak jeszcze 2 w domu byly... moze znajde tam jeszcze jakies graty
  
 
W dniu dzisiejszym na kanale "Kino Polska" poleci film pt. "Mocne uderzenie". Główny bohater filmu bedzie pracował w FSO. Bardzo dużo Warszaw. Zapraszam do obejrzenia. Godzina 20.
  
 
Wracajac wczoraj z Władysławowa napotkalem takie cudo......pieknie odrestaurowana, kolorystyka tez mi sie bardzo podoba (chociaz nie orginał) niestety tylko to jedno zdjecie udalo mi sie pstryknac bo za mna ciagnał sie sznurek aut a ja przystanałem (na srodku) na ulicy by pstryknac chociaz to jedno





[ wiadomość edytowana przez: _dOMAN dnia 2005-07-17 11:08:54 ]
  
 
No trudno cokolwiek powiedzieć na temat tego samochodu na podstawie jednego zdjęcia. Nie widziałem wcześniej tej Warszawy, ale mam nadzieję, że gdzieś znajdę jej zdjęcia.
  
 
IV Zlot Syren i Warszaw 07-08.06.2003 r.


autko to napewno jest policzone w spisie warszaw na lowriderze

[ wiadomość edytowana przez: Maciekk203 dnia 2005-07-18 16:56:24 ]
  
 
Piękna