Masz problem dotyczący silnika - pytaj : - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak dopasować odpowiedni komputer do silnika?? Na aktualnym nie mam zadnych oznaczeń, brak jakichkolwiek naklejek itp. Silnik to 1.6 na gażniku
  
 
Cytat:
2007-06-07 17:23:37, grigori pisze:
Jak dopasować odpowiedni komputer do silnika?? Na aktualnym nie mam zadnych oznaczeń, brak jakichkolwiek naklejek itp. Silnik to 1.6 na gażniku


A po co ci komputer do gaźnika ...
Nie wiem co masz zamiar zrobić , ale to nie jest kwestia dopasowania tylko komputera , bo np. inny kolektor ssący przychodzi do silnika 1,6 pod wtrysk jednopunktowy , inny pod wielopunktowy . Analogicznie - inny jest zestaw czujników pod jedno - inny pod wielopunkt .
  
 
Mi chodzi o komputer sterujacy zapłonem. Mam silnik gaznikowy, żaden wtrysk ale szwankuje mi komputer, poprostu traci obroty i gaśnie, jak postoi chwile to dalej pojedzie itd... Ewentualnie zostanie mi zamontować standardowy aparat zapłonowy bez elektroniki.
  
 
postaraj sie zrobic fotke tego kompa to postaram sie CI pomóc,
  
 
http://www.allegro.pl/item197957110_modul_zaplonowy_fiat_regata_100s.html
Wstępnie to znalazłem zdjęcie na allegro, zewnetrznie niczym sie nie różnią oba komputery które posiadam z ta różnicą że właściwy mam bez naklejki na której jest Magneti Marelli Digiplex i symbol modułu. Dzięki za pomoc, ewentualnie jakieś podpowiedzi jak naprawić bo ogólnie działa ale gośc od którego kupiłem auto mówił że warto by wymienić bo jet niepewny no i raz mi się zdarzyło że poprostu zgasł...za dużo tej elektroniki...
  
 
takiego digiplexa posiadam ale nie moge go sprzedac mozesz np zamontowac zwykly aparat zaplonowy taki jak ma ritmo 1,5 w bloku i bedzie ok sa tez takie aparaty bezstykowe do ktorych mozna wykozystac zwykly moduł z poloneza. ps jak bys cos potrzebowal do mk 1 to chce sie pozbyc wszytskiego co mam ja przesiadlem sie na mk 3 a mam np [rzednie reflektory w bardzo dobrym stanie a jeden calkiem nowy carello... przdnie kierunki kilka szt. klosz tylnych lamp i inne rzeczy....
  
 
Jaki dokładnie model posiadasz bo ja mam jeszcze jednego o symbolu MED 403A i ten średnio pasuje do mojego auta...
  
 
prawdopodobnie 408a musze sprawdzic jutro zeby wiedziec na 100% tu masz link z opisami ogolnymi:
http://www.crengineering.de/steuergeraete/add.php
  
 
Dzięki za link bo w końcu wiem czego szukać jeśli podane dane są dobre. W takim razie potrzebuję MED 406A, czy ktoś ma może???? Ewentualnie jakby zamontować od Tipo 1.6, wg oznaczeń to med474a?? Bo med 408a to wychodzi że to od 130tc więc od silnika 2.0
  
 
moze byc kazdy digi... pod warunkiem ze sredniaca kól zamochowych bedzie taka sama i beda mialy one tylesamo zebów,ewemtualnie mozesz zmienic kola zamochowe i pasowe na te z tipo.
  
 
Cytat:
2007-06-11 11:38:43, grigori pisze:
Bo med 408a to wychodzi że to od 130tc więc od silnika 2.0


MED 408a jest z fiata ritmo 130tc a przynajmniej z roku 83
  
 
Kółka rozrządu w 2.0dohc i w 1.6 dohc są takie same a przynajmniej w ritmo i z tego co wiem w 131 bo takowe odelrzone mam u siebie.


Jak jutro będę miał czas to skocze na złomik nieopodal. W celu sprawdzenia jak jest w tipo 1.6 dohc o ile jeszcze stoi.

Najlepiej jak byś znał numer nadwozia samochodu z którego to zostało przeszczepione bo orginalnie mk.1 nie ma aparatu zapłonowego na wałku tylko w bloku, a przynajmniej u mnie i u kolegi tak było, więc to może silnik tipo? Z której strony masz kolektor ssący? Od strony pasa przedniego czy komory grodziowej?
  
 
Czyli jeśli bym znalazł to med 408a też będzie mi pasował, zgadza się? Co do silnika to nie wiem z czego on jest bo taki juz kupiłem, ponoć to oryginalny 1.6 po remonce, ciężko mi powiedzieć, kolektor ssący jest od strony grodzi i aparat zapłonowy jest na wałku, w drugim ritmo mam w bloku ale tam jest stara jednostka 1301 więc nic dziwnego. Jeśli miałbym silnik od Tipo to nawet by było lepiej bo sterownik by było prościej dopasować. Chyba że jest opcja naprawy tak owego digiplexa, ktoś słyszał o tym?
  
 
Cytat:
2007-06-14 09:49:23, grigori pisze:
Co do silnika to nie wiem z czego on jest bo taki juz kupiłem, ponoć to oryginalny 1.6 po remonce, ciężko mi powiedzieć, kolektor ssący jest od strony grodzi i aparat zapłonowy jest na wałku,


Takie silniki były w Ritmo 90 s.i.e , Tipo 1,6 DOHC , Lanci Delcie GT.i.e . Różnice pomiędzy nimi były w niuansach - m.innymi w ilości wypustów pod czujnik na kole pasowym , ilości wypustów pod impulsator w aparacie zapłonowym , no i oczywiście - typem modułu !
  
 
jesli masz silnik z kolektorem ssacym od strony sciany grodziowej to med 408a nie bedzie pasowal na 100 % a nawe med 406 a moze nie pasowac, proponuje sprawdzic numery silnika jakie maja oznaczenie kodowe i bedziesz wiedzial jaki masz silnik.
  
 
Sorki wielki, pomyliło mi się, kolektor ssacy mam od strony pasa przedniego.