MotoNews.plWitaj w MotoNews.pl | zaloguj się  
Motoryzacja bliżej Ciebie 
Samochody, motoryzacja, opinie

Abarth  Alfa Romeo  Aston Martin  Audi  Bentley  BMW  Bugatti  Cadillac  Chevrolet  Chrysler  Citroen  Dacia  Dodge  Ferrari  Fiat  Ford
Honda  Hyundai  Infiniti  Jaguar  Jeep  Kia  Lamborghini  Lancia  Land Rover  Lexus  Lotus  Maserati  Mazda  McLaren  Mercedes-Benz  Mini
Mitsubishi  Nissan  Opel  Pagani  Peugeot  Porsche  Renault  Seat  Skoda  Smart  SsangYong  Subaru  Suzuki  Toyota  Volkswagen  Volvo
 
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku

Jak spawać migomatem?! OZAS OPOLE elektronik 165 ktoś ma?

 Moderowane przez: Biały, PG
 Forum » Renowacja nadwozia » Jak spawać migomatem?! ozas opol ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
Szukaj na forum: 
 
  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
 Autor
 Jak spawać migomatem?! OZAS OPOLE elektronik 165 ktoś ma? 
waco

Aktywny na forum 3457 dni
DF
Mikstat



 2005-03-13 01:21:15^

witajcie mam od dziś miga OZAS OPOLE ELEKTRONIK 165
-> w migomacie był drut 1,2 sie skonczył i włozyłem 0,8 i nie chce go posuwać tzn rolka podająca sie kreci a drut nei idzie do przodu ;/ czy trzeba zmienić rolek podającą?
czy bez gazu jest wogóle mozliwe spawanie -> bo jak sie bawiłem to albo mi sie drut upalał albo iskrzyło sie poprostu jak w zwarciu w aucie tak delikatnie

jest gddzieś jakiś poradnik/opis początkującego spawacza?

na cholere tyle pokręteł jest na nim?
wiem co to moc i predkosć posuwu a reszta to H wie

2014-04-20 15:22
    
linki sponsorowane
 2014-04-21 06:04:33^




2014-04-21 06:04 
fredu

Opel MAnta
Łódź



 2005-03-13 13:45:49^

Spawanie magiem bez gazu jest nie bardzo możliwe drut się pali, spaw nie równy i są te objawy co ty napisaleś.
Jeśli drut nie wysuwa się, mogą być rózne objawy, może być coś z elektroniką, bądź na co bym bardziej stawiał, możesz mieć przewód przez który drut wychodzi uszkodzony gdzies zagiety itp, co powoduje że węższy drut nie chce się wysuwać ponieważ gdzieś się blokuje. Inne funkcje na magu to prawdopodobnie może być możliwość spawania aluminium, i innych metali przy wymianie drutu, zmiany spawów punktowe, punktowo-ciągłe, ciągłe.

2005-05-27 09:43
   
-SerU-

Fiat 131
Wroclaw/Maidstone



 2005-03-14 20:14:49^

Przede wszystkim nie polecam drutu 1.2 do spawania blach w samochodzie-jest za gruby a co za tym idzie potrzebny jest duży prąd do jego przetopienia a to z reguły wiąże się z powypalanymi dziurami w spawanych elementach. Wg mnie najodpowiedniejszy jest 0.8-0.6.
Skoro rolka Ci się obraca a drut nie idzie to pewnie musisz obrócić rolkę z bieżnią na drut-często z jej drugiej strony jest inna bieżnia (ewentualnie ją wymienić jeśli nie ma bieżni na drut 0.. Pamiętaj o odpowiednim dociśnięciu rolki posuwu (nie za mocno bo drut Ci się będzie zwijał na rolce i się więcej go narozplątujesz niż pospawasz).

Co do samej techniki spawania raczej nie da się tego opisać-to trzeba pokazać. Generalnie przed spawaniem musisz sobie ustawić migomat na kawałku blachy tak, żeby spawał ciągle (nie było "bzykania" i smarkania-inaczej nie potrafię tego opisać). W sumie można przyjąć, że przy spawaniu blach grubości 1-1,5 mm wystarczy ustawienie prądu na 100-120A i posuwu drutu na około 30 % skali. Do wszystkiego jednak dojdziesz samemu podczas prób

Powodzenia.

 
   
waco

Aktywny na forum 3457 dni
DF
Mikstat



 2005-03-17 16:58:48^

hehe juz kumam -> nie docisnęłem takim kółkiem z gory tej rolki -> drut 1,2 to był w tym migu seryjnie -> teraz juz jest 0,8 i sie wysuwa jak trzeba -> o dobrze ze mówisz ze ustawić na 100 120 i 30% posów -> od tego zaczne -> a czy blchy trzeba jakoś przed spawaniem przygotować specjalnie typu zukosować? czy oszlifować czy mozna tak troche po lakierze jechac?

czy jaki sie dotkne czegoś to mnie porazi?

i jeszcze jedno pytanie -> ile reduktor ma podawać gazu? ja jak moj ustawie na maxa jakby to moge palcem dziurke wypływu zatkać i utrzymam takze cisnienie jest raczej niskie -> czy tak powinno byc?

2014-04-20 15:22
    
waco

Aktywny na forum 3457 dni
DF
Mikstat



 2005-03-21 18:23:12^

eee najlepiej mi sie spawa przy 40A i posuwie 4
spawam drutem 0,6
przy 55amp blacha 0.8 sie przepala
a przy 40 ładnie idzie to po co wiecej mocy?!?!!?!? co ja zrobie z 165A?!!?

2014-04-20 15:22
    
adam2106

Volvo 480 turbo
mysłowice



 2005-03-25 23:09:28^

Ilosc gazu (CO2) zalezy od srednicy drutu.
Przyjmuje sie ze gazu ma byc od 10 do 12 razy wiecej niz wynosi srednica drutu czyli przy drucie 0.6 mm ma byc podawane od 6 do 8 litrow gazu na minute.
Bo na reduktorze ustawia sie przeplyw a nie cisnienie.

2008-06-16 22:05
    
Race_D

FSO SPORT
Sin City... Bydgoszcz



 2005-04-04 03:01:37^

Cytat:
2005-03-21 18:23:12, waco pisze:
eee najlepiej mi sie spawa przy 40A i posuwie 4 spawam drutem 0,6 przy 55amp blacha 0.8 sie przepala a przy 40 ładnie idzie to po co wiecej mocy?!?!!?!? co ja zrobie z 165A?!!?


Bo spawać można też grubsze blachy, np. jakąś konstrukcje z kątowników, klatke, rozpórki itp. 165A powinno chyba wystarczyć do 4mm z pełnym przetopem, czy nie?

2013-12-04 15:47
   
A_Man_Apart

VW Polo
Ruda Śląska



 2006-08-12 11:09:48^

Witam, chce sobie kupić spawarke zastanawiam się tylko jaką czy migomat czy transformatorową ? Ogólnie miała by służyć do nie wielkich prac przy samochodzie, ale chciałbym pospawać kątowniki czy inne grubsze blachy ( zrobic sobie najazdy itp.) Czy takim miogmatem o prądzie spawania 30-90 A i grubości drutu 0,6-0,9 mm dam rade sobie to zrobić ? Producent niby podaje grubość blachy od 0,5 do 4 mm. Wydaje mi się że więcej niż 4 mm to spawać nie będe. Jeśli możocie coś mi doradzić ? jakie paramtry waszym zdaniem powinien mieć taki migomat czy spawarka transformatorowa ?

2006-08-13 11:37
   
-SerU-

Fiat 131
Wroclaw/Maidstone



 2006-08-14 08:42:22^

90A i blacha 4 mm?? Chyba tylko punktowo i na bank bez pełnego przetopu . Do Twoich zasotosowań wyda 130-140A ale nie 90. I nie kupuj spawarki transformatorowej bo samochodu to Ty nią nie pospawasz-tylko migomat

 
   
linki sponsorowane
 2014-04-21 06:04:33^




2014-04-21 06:04 
tomek-bieron

opel kadett c '77
kraków



 2006-08-27 16:45:28^

transformatorowa samochodu nie pospawa??głupoty opowiadasz,jak umie to pospawa a tak poważnie to jak chcesz coś robić z blacharka to min. to 140 A a polecam 160 -wystarcza w zupełności,a transformatorową jak nie spawałeś nigdy i dużo a tak to wyglada z opisu to nie powalczysz przy aucie.pozdro

2010-02-03 00:14
    
omegolotC30NE

Czerwin



 2006-08-27 17:56:30^

spawanie transformatorową samochodu to jedno, a zgnitej kupy złomu to drugie i w tym przypadku niemożliwe, niezależnie od umiejętności....

2011-09-25 15:07
   
ernestdear

starachowice



 2007-08-23 16:48:49^

idz na kurs podstawowy i sie nauczysz lub nie MAN


2007-08-24 15:29
   
dawid1346

Kalisz



 2008-11-22 19:42:40^

Polecam stronke Spawalnictwo.com.pl

[ wiadomość edytowana przez: dawid1346 dnia 2008-11-22 19:46:55 ]

2008-11-22 19:37
   
 Forum » Renowacja nadwozia » Jak spawać migomatem?! ozas opol ...
 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 Zacznij nowy temat  Dodaj odpowiedź w tym wątku
strona głównaredakcjaforum samochodowekontakt z namireklama


wiadomości motoryzacyjne - cennik nowych samochodów - autogaleria - opinie o samochodach
Copyright © 1999-2014 MotoNews.pl
Warunki korzystania z serwisu