Spotkanie w Sadyba Best Mall 06.02.03 a potem o kierownicach - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kurczę, nie wiedziałem, że w Niwkach są tak fantastyczne kierownice a przede wszystkim deski rozdzielcze...
Dużo bym dał za takie "budziki" w Samarce....
W każdym razie zdjęcia fajne
  
 
Piekne są. W ogóle nIwki sa piękne
panowie warszawiacy - strasznie miło było wczoraj si z Wami spotkać.Powoli zaczynam sie czuc w Wawie jak w domu
Nie ma nic przyjemniejszego niz spotkanie na żywo z ludźmi, z którymi gada sie prawie codziennie "wirtualnie"
Do domciu dotarłem dopiero przed 1.00w nocy. Najgorzej było zaraz pos Wawą w okolicach Piaseczna. Wiatr nanosił dosyc szybko śnieg na droge i tam strciłem w korku dobre 20 minut. Zanim wyjechałem z Wawy było już prawie wpół do dziewiątej. Potem najgorsze miejsca to okolice Radomia i Jędrzejowa. Czaesm w ogóle nie było widac drogi , ale najwazniejsze ,że w końcu dotarłem
Pozdrówka dla wszystkich jeszcze raz.
 
 
Super, fotki. Szkoda tylko że zdjęcie kufra nie wyszło

Paweł, zapraszamy częściej. Jak widziałeś, można posiedzieć, pojeść, popić...
  
 
Ano mozna
Może następnym razem bedzie cieplej???Nie wiem jak Wy ale ja zaczynam juz tęsknić za wiosnajak by mnie chłopaki nie pogoniły do domu to pewnie bym nie wyjechal wczoraj z Warszawy.
Gdy dojeżdzałem juz do domu, dostałem sms od kacpra. było mi strasznie miło, ze ktos sie martwił czy dojechałem. Dziekuję Kacperku
 
 
Cytat:
2003-02-07 14:35:19, Piotr_Kraków pisze:
Kurczę, nie wiedziałem, że w Niwkach są tak fantastyczne kierownice a przede wszystkim deski rozdzielcze...
Dużo bym dał za takie "budziki" w Samarce....
W każdym razie zdjęcia fajne


CO do tych kierownic Piotr to Ty cienias jesteś. Ja o tym wiedziałem już od dawna. Z resztą Piotr wejdź se na www.vaz.ru/cars.htm, to się przekonasz. Ja powiem tak: modele 2107/5/4, niwa 2121 i samara swojego czasu przeszły face lifting w środku (a niwka dodatkowo jeszcze zwiększenie pojemności silnika i zmiany z tyłu - ale to poza konkursem bo tu jest nieistotne). Było to tak, że przez pierwsze lata produkcji samarek, 2107/5/4 i niwek wstawiano cieniutkie koła kierownicy. Jednak potem te modele przeszły jak mówiłem lifting w środku i zastosowano znacznie lepsze, grubsze kierownice. W niwkach i klassikach po liftingu wnętrza były takie jak widziałeś na zdjęciach ze spociku, natomiast w samarach po liftingu stosowano takie jak obecnie w "dziesiątkach" (wiesz jak wyglądają kierownice w "dziesiątkach"?).
Ps. Z tym, że jedna jeszcze rzecz: akurat w przypadku Kacpra ta kierownica nie jest fabryczna, bo Kacper ma niwę jeszcze przed liftingiem (21210), z tym że gdy ją remontował to kupił części od tej po liftingu (21213).
Ps2. Leszek z kolei do Ciebie: kiedyś na Autoladzie Macias (pamiętacie go - co się z nim dzieje, że się nie odzywa?) zadał wątek: "różnice w wyglądzie deski". Stwierdziliście, że macie różne deski, to właśnie prawdopodobnie efekt tego, że w 2107 były jakieś zmiany wewnątrz w czasie całej produkcji
Ps3. Piotr, jeżeli chcesz to mógłbym Ci podesłać na maila zdjęcia tych wszystkich tablic rozdzielczych modeli o których mówiłem - jak chcesz to nie ma problemu
Ps4. Sorki za kolejny długi, dla niektórych przez to niezrozumiały wywód. Wiem, że nieraz jak coś mi odwali, to mógłbym tak pier...ić bez końca
  
 
Mily, jak jesteś taki znawca to powiedz mi ile ząbków ma każda z Ład na wileoklinie (Samara, Niwa, 110).
Od której mogę założyć kierownicę bez przeróbek ??? Przypominam moja 7 ma 21 ząbków.
  
 
Taka kierownica jak u Kacpra,pasuje na 95% do 2107,kosztuje tak jak juz gdzies napisałem 110 zł.
  
 
Poniżej 100 zł można kupić skórzaną z CC Sporting (używaną), ale na 100% nie pasuje. SZKODA !!!

PS. UDANEJ ZABAWY NA 100DNIÓWCE !!!
  
 
Fakt moja od maciasa (2107 s, rocznik 86) deska rozdzielcza roznily sie. On nie mial ekonomizera tlyko wskaznik temperatury oleju. No i bylo tam jeszcze pare roznic.
  
 
Cytat:
2003-02-08 00:12:46, robal pisze:
Mily, jak jesteś taki znawca to powiedz mi ile ząbków ma każda z Ład na wileoklinie (Samara, Niwa, 110).
Od której mogę założyć kierownicę bez przeróbek ??? Przypominam moja 7 ma 21 ząbków.


Też myślę, że na 90-parę procent od niwy będzie pasiła (taka jak ma Kacper). Ze zdjęć na www.vaz.ru wynika, że po face liftingu do niwy i do klassik obecnie monuje się jednakowe kierownice, więc też myślę, będzie pasowała od niwy.
A z kolei w samarach są takie same kierownice jak w "dziesiątkach".
Ps. Robal, a Ty masz jaką kierownicę: jeszcze tą cienką czy grubą?
  
 
Ja mam cienką kierownicę.

PS. Mimo, iż ten wątek można uznać już za nieaktualny to jednak przejdźmy z tymi kierownicami do odpowiedniego wątku.
  
 
Miły, ale jesteś zaj...sty koleś... Od cieniasów mi jedziesz...???
OK!
Jak przyjedziesz na zlot - zobaczymy kto wypije więcej mleka!
A tak poważniej, to faktycznie nie mam co się porównywać do takiego eksperta jak TY. W końcu za coś dostałeś "koszulkę leadera" - no nie??
Pozdrawiam.
PS
Ale tak na 100%, to nie jesteś pewien, czy podeszłaby taka kierownica do Samarki???
  
 
Piotr, sorry jeżeli Cię obraziłem, to nie było na poważnie...

... na poważnie to tu by pasował słynny cytat Bogusława Lindy
.

Nie, no, żartowałem ze wszystkim. Tak więc jeżeli za poprzedni post czujesz się obrażony, to wielka sorka. I wielka sorka, za jedno z powyższych zdań z tym cytatem Lindy, gdzie zamiast wyrazić skruchy, to jeszcze bardziej byłem chamski. Tak więc sorry za wszystko co Cię uraziło.
Generalnie jednak, to ja lubię komuś dowalić słownie wykorzystując odpowiednie cytaty, albo załatwić kogoś czymś, co on sam zrobił, albo czymś co sam posiada. Z tym, że nie oczywiście wyzwać go słowami wulgarnymi, ale tak skombinować, np. jeżeli czyjaś ksywa bądź nazwisko jest takie, że wystarczy zmienić jedną literę, aby się źle kojarzyło, to natychmiast to wykorzystuję. To raz, a dwa to te właśnie cytaty w odpowiednich sytuacjach.
Po prostu lubię wkurzać czasami ludzi i mam z tego nieraz niezłą jazdę.

A nabiał też piję: mleko - szklanka dziennię; maślanka - od czasu do czasu.

A ta kierownica od niwy, to nie wiem czy by pasiła, ale myślę, że raczej nie, ale to tylko moje domysły, więc prawdopodobieństwo masz 50:50.

Piotr, a jak masz w miarę nową samarę, to jaką masz kierownicę: czy może jest ona "gruba", taka sama jak w "dziesiątkach", czy jeszcze ta "cienka". Pozdrówka: Miły
  
 
Miły!
Nie obrażam się o pierdoły, więc nie rób problemu...
Natomiast kierownicę mam oryginalną, Samarowską - z tych grubszych... Co to oznacza? Otóż spotkałem się na przełomie 99/2000 r. z serią kierownic do Samary, które były niezwykle twarde i cieńsze od wcześniej stosowanych... Wiem to z doświadczenia mojego Teścia, któremu onegdaj "zmieliło" w kierownicy blaszki do "odbijania" kierunkowskazów (cos tam jeszcze z klaksonem spaprało) i wymienił koło kierownicy na nowe (moim zdaniem kulawe). Tak więc sprzedając moją poprzednią Samarkę zamieniłem kierownice. Tym sposobem nowy właściciel dostał "nowszą" kierownicę, a ja nadal mam tą, która jest "wlepniejsza" - choć starsza...
Tak więc jak widzisz, nawet te "cienkie" kierownice dzielą się na:
"cieńkie" i "jeszcze cieńsze".
Ale żadna z nich nie przypomina kierownicy z "dziesiątek"
Pozdrawiam.
  
 
No Piotruś!
Ciesze sie że się wybroniłeś przed zarzutami miłego))))
Ja taeż mam taka cienką, a jeśli chodzi o znajomość czarnej magii mechaniki to też bez bicia przyznaje,ze jestem cienias, żeby nie było niedomówień MIły
 
 
Ale jak się okazuje ja sam też jestem cienias! BO o tym, że wśród cienkich są dwa rodzaje to nie wiedziałem. Bo wiedziałem, że kiedyś były cienkie, a potem zmieniono je na grubsze, które teraz wstawiają do samar, są one też obecnie montowane w 'Dziesiątce' 2110/2111/2112, siedmioosobowym vanie 'Niva' 2120 oraz w 'Nivie' 2123. Chyba wiecie o jakie grube kierownice mi chodzi? A modyfikacja ta nastąpiła prawdopodobnie w 1990 roku, wraz z pojawieniem się modelu 21099. W tekście o 21099 pisze tak (...)różni się od "sióstr" nie tylko wyodrebnionym bagaznikiem,ale i oryginalnym pasem przednim,maska i blotnikami bez plastikowych wykonczen,a we wnetrzu nowym panelem(tzw.wysoka deska) z zamontowanym obrotomierzem.Pozniej ten zestaw wskaznikow przesszedl na stale do pozostalych wersji SAMARY (...)".

Łada - najlepsza z najgorszych.
Łado - wróć na polskie drogi!

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-02-10 19:58:06 ]
  
 

Po lewej: jedna z dwóch cienkich kierownic montowanych w samarach do momentu rozpoczęcia produkcji 21099 (o tej wiem, a jak wygląda ta druga cienka o której mówił Piotr - nie mam pojęcia); po prawej: kierownica gruba, którą wstawiano do 21099, a po jakimś czasie także zaczęto montować ją do samar 2108 i 2109, a także później do jak mówiłem do nowszych modeli, czyli 2110, 2111, 2112, 2120 i 2123, a także do niektórych egzemplarzy calin (będących w prototypie). Z calinami są dwie możliwości, bo w niektórych egzemplarzach są już nowocześniejsze kierownice. Po prostu w fazie prototypu są one testowane, która jest bardziej funkcjonalna. ALe to już inna historia...

Łada - najlepsza z najgorszych.
Łado - wróć na polskie drogi!

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-02-11 19:14:06 ]

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2003-02-28 16:23:44 ]