Olej do avensis "00 - jaki?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od początku użytkowania przeze mnie ave ( czyli 1,5 roku ) wlewam Castrol 10W60 wczesniej lalem castrol 0W60 ale zmienilem na ten... mam problem ponieważ często musze dolewać olej, bierze sporo ok. 0,5 litra na 1000km, czy zamiast tego moge spróbować jakiś inny olej / innych właściwości lub firmy ? Co radzicie... w zasadzie może nawet i tyle brać ale czy przy korzystaniu z w/w olejów mogę zmienić na jakiś " normalny " ? O stosunkowo lepszej cenie? Czy lepiej jak już zostane przy tym ? ( chodzi mi o zejście na ziemie i używanie np. 10W40, nie znam sie za bardzo i liczę na Waszą pomoc.

pozdrawiam
  
 
Łan:
Ja bym zmienil olej na np. Mobila 5w50 super syn lub VALVOLINE o podobnych parametrach, takie jest moje zdanie.

Tu: Zmienic wogole marke oleju z Castrola na takie jak w/w

Fri: Ja bym schodzil na mobila 5w50 pozniej 10w40 pozniej VALVOLINE MAX LIFE a jesli pozniej bedzie wiecej zlopal to albo zrobic pierscienie albo sprzedac auto.

Fo: A jaki masz silnik wogole ?

Gwoli ciekawostki kiedys w Cinqecento robilem takie stopniowanie i juz nie pomogl nawet mobil 15w40 zlopal litr na 900km, wiec zalalem LUBRO 20w50 i co przyszly mrozy a tu walem ciezko zakrecic ))

  
 
Czyli 7.5 litra na 15000 km?! Znaczy sie, silnik do remontu....
Olej niewiele pomoże.
Pzdr.
  
 
Czyli ogólnie nie będzie problemu jak zmienie olej z Castrola na Vav.. lub Mobila? Z tym braniem oleju tak sobie policzyłem i 7,5 na 15k to za dużo... weżmie z 4-5 litrów.
  
 
jak vvti lub po castrolu slx to problem juz opisywany
  
 
Kurcze moze wystarczy zobaczyc ile po zmianie oleju mu bedzie bral, jesli ilosc sie zredukuje o polowe to bedzie mozna wtedy spokojnie odkladac na wymiane pierscieni i usczelniaczy a jesli nie to .....WYbor nalezy do Ciebie, ale ja bym wybral wymiane pierscieni bo ja sie z autem zwiazuje jakos tak )


Swoja droga ciekawe ze Toyota dalej nie poprawila jakosci pierscieni itp. problem dalej istnieje......
Ciekawe czy w nowszych rocznikach `04 i 05 dalej łyka..?
  
 
O pierscieniach bedziesz myslal jak Ci bedzie brala 0.5l na 1000km oleju 15w40. Teraz zmien na Mobila 5w50, jak nie bedzie duzego efektu to 10w40 a na koncu 15w40.
  
 
Cytat:
2005-10-19 16:37:59, Kafar pisze:
Czyli 7.5 litra na 15000 km?! Znaczy sie, silnik do remontu.... Olej niewiele pomoże. Pzdr.



Smutna prawda....
  
 
To moze powiecie, ze moj tez do remontu , bierze cos troszke wiecej niz 1l na 1000KM oczywiscie 15w40. Dopoki jezdzi, a jezdzi wysmienicie ( 200 na blacie to ciagle dla niego nie problem) nie bede sie przejmowal.
  
 
Co Cię będziemy stresować
Mój ciągnie 140ml/1000km Lotosa półsyntetyka 10W40

Pozdrawiam
  
 
Pozostaje jedno pytanie... jakiej firmy 5W50 ?
Jesli kogos interesuje co wyniknie ze zmiany oleju chetnie o tym napisze.
pozdrawiam
  
 
Jedne z najlepszych olejów robi Mobil, także mineralne... Bo chyba tylko taka zmiana może dac jakieś konkretne efekty o ile takowe są możliwe...

Pozdrawiam
  
 
Ja do swojego Puga leje (już ) Lubro 20W/50 a i to żłopie 1,0 do 1,5 litra na 1000 km
  
 
Cytat:
2005-10-20 17:33:40, CzapCzap pisze:
To moze powiecie, ze moj tez do remontu , bierze cos troszke wiecej niz 1l na 1000KM oczywiscie 15w40.



Jakby Ci to powiedzieć.... Cóż, prawda jest brutalna. Może ktoś inny Cię uświadomi ? A co se mam nagrabić ?

Cytat:
Dopoki jezdzi, a jezdzi wysmienicie ( 200 na blacie to ciagle dla niego nie problem) nie bede sie przejmowal.



A masz jeszcze katalizator ?


zbsz: A pewnie, że opisz efekty. Jestem ciekaw, co z tego wyniknie.
Ja pomykam na Mobil1 5W50.

Pozdro.


[ wiadomość edytowana przez: Perzan dnia 2005-10-21 00:28:25 ]
  
 
Mam kata jeszcze od nowosci
  
 
Sześć Wszystkim! Widzę wątek o olejach i dlatego się podpinam pod niego. Mam pytanko Jak to jest z tymi olejami? Do kiedy trzeba zalewać (mam na myśli przebieg wozu) olej syntetyczny, półsynt. i w końcu mineralny? Czy są jakieś reguły? Czy jeśli autko ma wyjeżdżone ponad 150 kkm to można lać synt. czy może już inny. Dodam tylko, że jest to Rollka '98 1.4 od nowego na synt. Między przeglądami nie trzeba robić dolewek.

Z góry thx za odp.

[ wiadomość edytowana przez: marcin032 dnia 2005-10-21 07:20:43 ]
  
 
Cytat:
... Do kiedy trzeba zalewać (mam na myśli przebieg wozu) olej syntetyczny, półsynt. i w końcu mineralny? Czy są jakieś reguły? Czy jeśli autko ma wyjeżdżone ponad 150 kkm to można lać synt. czy może już inny. Dodam tylko, że jest to Rollka '98 1.4 od nowego na synt. Między przeglądami nie trzeba robić dolewek.



No to nie ma najmniejszego powodu żeby cokolwiek zmieniać!
Można tylko zaszkodzić.
Swoją drogą pogratulować dobrze utrzymanego silnika
  
 
Marcin. Dopóki nie bierze oleju to śmigaj na syntetyku.

Pozdrawiam
  
 
Witam!

Wczoraj podczas jazdy zaswiecila sie kontrolka oleju. Nie zastanawiajac sie kazalem zgasic silnik. [Nie ja prowadzilem]
Po odczekaniu 20 minut i sprawdzeniu stanu oleju okazalo sie,ze na bagnecie nie ma nic!!! Wyparowalo ponad dwa litry Magnateca 5W50 przez 10.000 km. Auto ma 120 kkm i to mnie zdruzgotalo. Nie jest katowane. Legendarna jakosc Toyoty poszla w sina dal. Autko to Corolla 1.4 VVTi z 2000 roku.
  
 
No wlasnie pierscienie, pierscienie.........;-(

Dlaczego nie sprawdzales co kilkaset km poziomu oleju ?