Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-03-03 21:06:24 Odkopuję. W sobotę będę robił zawieszenie (szeroki zawias w kancie+ silnik rover) całość ma jeździć w sporcie. Jaki zrobić zawias? Chodzi mi o ile obniżyć? Przód myślałem ze 2 zwoje seryjnej sprężyny uciąć, (zresztą przód chciałem zrobić względem tyłu, żeby był wyżej przód niż tył) ale kompletnie nie wiem na ile sklepać resory z tyłu żeby było dobrze? Czy tylko je sklepać, czy na ileś sklepać i obniżyć kolumienki, czy same kolumienki ? Poratujcie cuś
[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-03 21:07:12 ] |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-03-03 21:08:53 pokaż foto z boku - bo to nie wiadomo jak toto stoi teraz |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-03-03 21:10:25 Nie chcę też żebym dupą tarł po ziemi, albo żeby buda siedziała na moście... Zasadniczo to przód niewiele co chcę obniżyć- tyle tylko aby zredukować lżejszy silnik i aby lekko usiadł... Gorzej z tyłem. [ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-03 21:12:12 ] |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2011-03-03 21:36:30 ja klepałem resor na 13 centów. a springi trakoskie od beznyny waliłem o 2 albo 2,5 zwoja. tak jak na foto, jest ok na wiejskie drogi z dziurami. Na wiosne tne 3 zwoje i obcinam kolumienki
A no i resor mam z poloneza 3 pióra. [ wiadomość edytowana przez: Piotrek42gv dnia 2011-03-03 21:40:58 ] [ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2011-03-05 13:02:54 ] [ powód edycji: zmieniłem fotkę na link ] |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-03 22:09:10 |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-03-03 22:11:51 A o ile cm uciąłeś wspornik? W ogóle może banalne pytanie... w którym miejscu mam to uciąć żeby było po bożemu? Macie jakieś foto/rysunek ? Czytałem gdzieś że za dużo nie można uciąć bo inne kąty się robią i krzyżaki źle pracują....
[ wiadomość edytowana przez: Tybek dnia 2011-03-03 22:12:35 ] |
bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2011-03-03 22:23:50 |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-03 22:25:53 No ja jeżdżę na ciachniętych dopiero dwa sezony, w dodatku powoli i motor mam padakę także co do trwałości krzyżaków się jeszcze nie mogę wypowiadać. Najlepiej tnij wspornik na masę, u mnie jeszcze z 1cm zostało. A co ciąć to ci Bartek zaraz rysunek wstawi. |
BartM F&F MEMBER Fiat125p/Warszawa 223 Mełgiew | 2011-03-03 22:27:27 |
bimber1 (S) Furious Moderator kant Kraków | 2011-03-03 22:44:20 hehe daj jeszce rysunek jak sprezyny obciac na przedzie |
BartM F&F MEMBER Fiat125p/Warszawa 223 Mełgiew | 2011-03-03 22:58:19 Rysowania na dzisiaj mi starczy |
faownik81 F&F Wolny Słuchacz :) FIAT CC / 900 Pionki | 2011-03-04 06:04:02 Don't worry, I'm professional
|
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-03-04 08:09:02 Czy poprzez rzucenie tyłu aż na taką glebę, Fiat 125 będzie lepiej się prowadził ?
Może na równiutkim jak stół torze wyścigowym - tak.... Ale na większości wystepujących na zawodach asfaltach na pewno nie. Amortyzator nie pracuje wcale, natomiast na postępujących w równym czasie nierównościach i podbiciach efekt będzie fatalny. Do tego dodjemy amortyzator gazowy dwu stronnego działania i mamy podskakujące koło, gdzie drgania się nakładają i zamiast wytłumić - zwiększają swoją siłę ( jak przy uszkodzonym amorze). Do tego napotykając nierówność tył przesówa się w poprzek kierunku w którym mamy zamiar się udać. |
Furiosus (M) Furious Moderator duży, czerwony FIAT jeździ po Lublinie | 2011-03-04 08:18:28 Przód moim zdaniem dobrze stoi. Więc zakładając że pod maską ma być lekki silnik ja bym tylko negata wykonał i ze dwa zwoje zdjął i wsadził gumę gdzieś w środek sprężyny. To zawieszenie do roveru będzie wiec spręż z trucka dizla może być ciut za sztywny |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-04 08:46:39
EE ja mam seryjne , a przecież sport przez duże es uprawiam I powiem szczerze że na razie nie spieszy mi się zakładać nic twardszego oprócz amorów. |
Tybek F&F MEMBER 126p 1.1SPI+ 2x125p ... Wieluń | 2011-03-04 09:46:15 Aha, zapomniałem dodać (nie wiem czy się różnią grubością/twardością) resory będą z poloneza tak samo jak przednie sprężyny. Czyli na początek zrobię przód -2 zwoje a z tyłu utnę wsporniki i zobaczymy jak się będzie jeździć Jak będzie za miękko to nad innymi amortyzatorami pomyślę. Hipolu zawsze można dolać |
kylo125 F&F MEMBER Fiat125p Lublin | 2011-03-04 13:22:54 Jeszcze mi się jedna rzecz przypomniała, jak wsadzisz szeroki most z polda to z tyłu jak chcesz szersze koła bez poszerzeń nadkola się raczej nie obędzie. |
Piotrek42gv 125p/126p Nałęczów k/Lublina | 2011-03-04 14:12:52
nie obraź sie ale wyciagnołes naprawde hujowa hipotezę Nie bierzesz pod uwagę tego że fiat bez gleby buja sie jak dylirzans?? Do tego stopnia że niekiedy jedno koło z tyłu potrafi sie oderwać od jezdni. Glebusia musi być nie od razu taka żeby siedział na odboju. A amor olejowy na glebie działa tak jak powinien gazowy też. Sory za foto |
gregor125 F&F Sympatyk Fiat 125 p;FSO-Polonez Warszawa | 2011-03-05 08:49:38
Są dwa sposoby aby tego uniknąć, a do tego zapewniające bardzo dobre prowadzenie na asfaltowych dziurach. 4 x Bilstein + drążek panharda przy tylnim moście. Czy widziałeś kiedy kolwiek rajdowego FSO na takiej glebie ??? A może warto zainwestować w dobry amor i nie robić wiochy? I nie mów mi że
Bo pierniczysz głupoty...i nie zagotowałeś nigdy gazówki. |