Wskaźnik CHECK ENGINE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nową Ładę Nivę z "komputerem" i nie wiadomo
z jakiego powodu zapala się kontrolka CHECK ENGINE.
Serwisanci w kółko resetują komputer i chyba
nie wiedzą co z tym zrobić (twierdzą, że system
pokazuje kilkanaście błędów).
Może znana jest komuś taka przypadłość?
  
 
Witam !
Najlepiej będzie jeśli zapytasz o to pana inzyniera Czecha na forum AUTO-LADA - on ma warsztat i z tego co wiem jest to chyba jedyny w Polsce punkt autoryzowanej obsługi Ładowskich komputerów
Pozdrawiam
  
 
Jezeli masz instalacje LPG, to check engine po prostu olej - ma on prawo wariowac.
  
 
Potwierdzam to co napisał Soop - przy LPG check engine "lubi się zaświecić".
Przyczyną może być również "lewe powietrze", które dostaje ci się do silnika, ale najczęściej nie łatwo znaleźć miejsce...
Cóż, mogę tylko odesłać Cię do Pana Czecha, który podepnie Ci autko pod komputer i powie co w trawie piszczy...
Pozdrawiam
  
 
nie zgadzam się... kolega ma w 111 LPG i kontrolka też mu się zapalała. Okazało się że miał instalację od monowtrysku. po przerobieniu działa bez zarzutu.
zapalanie się kontrolki oznacza że silnik działa w trybie servisowym, a to nie jest dobre.

Konrii, tzn że Januszewski w W-wie nie ma autoryzacji??
  
 
Goral, z kontrolka check engine walczyl juz niejeden lanos i niejeden polonez (m.in mojego brata) chociaz ma porzadna instalacje do wtrysku bedini. Jest to bodajze spowodowane niewlasciwym dzialaniem sondy lambda - daje ona sygnaly o niewlasciwym skladzie mieszanki i objawia sie to wlasnie swieceniem tej kontrolki - nie jest to zadne uszkodzenie, tylko po prostu "bledny odczyt". W drozszych instalacjach gazowych tego nie ma.
  
 
Słyszałem że w takich instalacjach montuję sie jakieś urządzenie które oszukuje sondę lambda.Nazywa się ono emulatorem i przy zakupie instalacji dopłaca się do niego ok 200 zł,wtedy kontrolka się nie zapala
  
 
Ale ja nie mam żadnej instalacji gazowej!
Lampka zaczęłą się świecić kilka dni po kupnie samochodu.
Ciekawe, że dwa razy udało mi się ją zgasić przez zatankowanie do pełna - ale następnym razem już nie pomogło.
  
 
Raczej tu nikt Ci nie odpowie w takim przypadku.Zadaj pytanie na forum auto lada,link podał Ci Konriii.
  
 
Chcialem tylko sprostowac wypowiedz kolegi Grzeska z Bialegostoku..mialem wlasnie wyklad znalomego mechanika na ten temat, wiec sprawa wyglada tak:
Sa 4 generacje instalacji gazowej:
1-wogole nie zmienia skaldu mieszanki, czyli co by sie nie dzialo podaje taki sam gaz z taka sama iloscia powietrza
2-emuluje sygnal z sondy lamdba, znaczy sie bierze sygnal z sondy przerabia go tak zeby komputer nie fiksowal
(vide schemat lovato-http://www.atone.pl/pirs/C33-01E.gif)
3-uzywa w pelni sygnalow z sondy lambda i innych czujnikow do zmiany skladu podawanego do wtrysku gazu...
4-dostarcza gaz bezposrednio do cylindrow, wiec faktycznie np. w 4 cylindrowym silniku masz 4 instalacje gazowe..
(mam nadzieje z enic nie powmieszalem:)
U mnie w nivce zapala sie nad wyraz czesto..zazwyczaj jak opisano sonda lambda -fajnie reaguje, bo gasnie poprz zmianie biegu, albo manewrach z gazem, czasami gubi sie tez czujnik predkosci - jak stoje to sie zapala
no generalnie juz sporo z ta lamjka przeszzedlem a widze ze jeszcze sporo przede mna

PS: Swietuje pierwsyz post na forum
  
 
Cytat:
2003-02-11 11:21:49, matiasek pisze:
Ale ja nie mam żadnej instalacji gazowej!
Lampka zaczęłą się świecić kilka dni po kupnie samochodu.
Ciekawe, że dwa razy udało mi się ją zgasić przez zatankowanie do pełna - ale następnym razem już nie pomogło.



hmmm.... to może sonda się sypnęła.
a masz jakieś inne objawy, np. dławienie się auta?
  
 
4 opcja jest najlepsza :)

Wtrysk gazu to jest wlasnie przyszlosc instalacji LPG. Ostatnio slyszalem ze robia to juz za 3500 zl, czyli potanialo o jakies 2 kawalki, jezeli mialbym kupowac sobie nowe auto to tylko z taka instalacja.
  
 
Z tą kontrolką to faktycznie jest coś nie tak przy gazie. Mój ojciec ma Tempre na pełnym wtrysku i od jakiegoś czasu na gazie zapalała mu się kontrolka od wtryskiwaczy. Okazało się, że padła sonda lambda. Co do instalacji gazowych to jest więcej niż cztery rodzaje. Najdroższa kosztuje coś około 20 tys. zł - te cztery wyminione to te zwykłe montowane do normalnych samochodów a są w Polsce firmy montujące takie instalacje, że sam nie mogę zabardzo w to uwierzyć.
  
 
emulator sondy lambda, dla sprostowania, ma za zadanie oszukać komputer wtryskowy, odpowiedzialny m. in. za dobór mieszanki etylinowo.... przy pracy na lpg, sonda jest odpięta, bo jej wskazania są zwariowane, a zamiast niej w układzie pracuje emulator- oszukiwacz. zapalanie kontrolki check engine oznacza zawsze pojawienie się jakiejś nieprawidłowości, nie jest to "norma". błędy nie są wymazywanie samoistnie z pamięci komputera i nawarstwiając sie mogą wiele namieszać, jest na to metoda, stosowana często w starszych wtryskowych sprzętach. zakłada się dodatkowy przekaźnik, który po rozłączeniu stacyjki, rozłącza podtrzymanie centralki i wszystkie błędy sie kasują :)). czego to ludzie nie wymyślą zamiast zastosować odpowiednią instalację :), ale jest to sposób raczej pewny, sam widziałem kilka fur tak zrobionych :)
  
 
No i się doczekałem.
Po kolejnym resetowaniu komputera w serwisie wracałem
do domu - kontrolka check engine oczywiście zaświeciła
się dwa kilometry od serwisu, i co więcej co chwilę zamiast
świecić jak zwykle to migała. Wyglądało jakby komputer
dostawał wciąż nowe zgłoszenia o błędach.
W końcu dwa kilimetry przed domem silnik zgasł i już nie
dał się zapalić. Dla pikanterii dodam, że miałem w samochodzie
śpiące małe dzieci i było 20 stopni mrozu. Dobrze, że
mam komórkę. Wszystko dzięki imbecylom z serwisu.
  
 
wcale się nie zdziwię, jak to będzie komputer do wymiany.
  
 
Poproś o taki z Pentium IV i dużo RAM-u
  
 
Wszystko się wyjaśniło (mam nadzieję).
Panowie z serwisu przypadkiem (tak sami powiedzieli) znaleźli
usterkę. Lampka check engine świeciła się bardzo słusznie, bo
było pęknięte koło pasowe silnika (cokolwiek to jest).
Obroty tego koła są kontrolowane przez czujnik podpięty
do komputera. Unieruchomienie samochodu było spowodowane
zupełnym zatrzymaniem owego koła.