1.8 TD nagle zaniemógł!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No i stało się! Mój 18 td zaniemógł, nagle podczas jazdy zgasł i tyle go widzieli. Nie wiem co mnie podkusiło ale wcześniej dałem się namówić na mycie silnika. Być może to ma coś z tym wspólnego. Objaw jest taki że pompa nie podaje paliwa na wtryski. Mam pytanie co to są
1) małe czerwone na pompie i dochodzą do tego trzy kabelki.
2) zaworek z boku pompy dochodzi jeden kabelek
3) jakiś okrągły zaworek na przodzie pompy (patrząc od przodu auta)
A może ktoś się z tym spotkał i przyczyna leży gdzie indziej?
Pozdrawiam.

Acha może jakiś namiar na dobrych fachowców od Diesla w e wrocku


[ wiadomość edytowana przez: neonek dnia 2005-04-02 21:01:40 ]
 
 
słuchaj sprawdzałeś czy do pompy dochodzi paliwo?? bo być może masz zapchane zaworki. o ile się nie myle to powinny być 2 jeden przy filtrze paliwa a drugi przy pompie zobacz to a i jeszcze sprawdć czy przewud nie jest przypchany gdzieś??
  
 
może ktoś odpowie na pytanie neonka to ja też chetnie poczytam. Dobrze jest wiedzieć co jest na pompie np. to małe czerwone z 3 kabelkami) i do czego to służy......
  
 
Bój o przywrócenie TD do pracy wygrany, trochę sie rozpiszę ale dla posiadaczy TD może się przydać. Nadmieniam że sprawa dotyczy pompy wtryskowej Lukasa.

1) małe czerwone na pompie i dochodzą do tego trzy kabelki.
To jest czujnik położenia dźwigni przyspieszenia. Przekazuje on do elektronicznego urządzenia sterującego sygnał o położeniu dźwigni pedału gazu.

2) zaworek z boku pompy dochodzi jeden kabelek.
To zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika tzw.(elektrozawór STOP). Po wyłączeniu zapłonu kluczykiem odcina dopływ paliwa.

3) jakiś okrągły zaworek na przodzie pompy.
To korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika, Włączenie zasilania elektrycznego wywołuje zmiany wyprzedzenia wtrysku a urządzonko przestaje działać, gdy silnik nagrzeje się do normalnej temperatury pracy

To tyle jeśli chodzi o wykład na temat osprzętu pompy wtryskowej, a teraz co nieco o przyczynie unieruchomienia mojego TD. Padł elektrozawór odcinający dopływ paliwa opisany w poz.2 mojego wywodu. Według mnie dostała się do niego jakaś śladowa ilość wody, która spowodowała zwarcie i uszkodzenie elektromagnesu. A ten zamknął dopływ paliwa i można sobie było kręcić rozrusznikiem do zimy w 2008 roku. Teraz krótka porada jak sobie z tym poradzić w razie nagłej potrzeby. Oczywiście wymieniając go na nowy, ale awaria jest o tyle dokuczliwa że odrazu unieruchamia samochód. Trzeba wykręcić ten zawór, wyjąć z jego wnętrza tłoczek i sprężynkę założyć spowrotem to co zostało i w drogę. Pozwala to na dalsze kontynuowanie jazdy nie da się tylko zgasić silnika kluczykiem. Ale na to są inne sposoby
-zaczekać aż skończy się paliwo
-hamulec, 5-ty bieg i puścić sprzęgło
Przepraszam za takiego długiego posta i proszę o łagodny wymiar kary, ale dla TDieslowców może to być cenna informacja.


 
 
Przyda się, przyda. Też oglądałem te kolorowe kabelki i zastanawiałem się do czego one są... Teraz już wiem

Wrocławskie tedeki wracają do życia, swojego również doprowadziłem do stanu używalności Nawet Matiza dzisiaj wyprzedziłem

Pozdro
Smo
  
 
A moje pytanie brzmi czy jak przesune to "małe czerwone" na pompie w prawo lub w lewo (na śrubach mocujących jest taka regulacja) to da to jakieś efekty. np. lepsze przyspieszenie......


i czy da się np.jakoś zablokować okrągły zaworek na przodzie pompy?
(jak auto jest zimne to super przyspiesza a jak jest ciepłe to jest muł)
Fajnie by było żeby przyspieszał tak na gorącym silniku jak na zimnym.......