Nowy Ford Mondeo Kombi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam zamiar kupić nowego Mondeo. Proszę o opinie posiadaczy fordów na temat ich awaryjności.
  
 
Ładny samochód ale zaczekaj na nową LAGUNE ma dobre silniki. Jeśli chcesz kupić ciężarowy to poczekaj podobno FORD stara się o homologację Mondeo 5-drzwiowego, a ten jest ładniejszy.
Z poważaniem JUREK
  
 
Ogólnie spoko autko.Fordy są dosyć awaryjne.
Radze się jeszcze powstrzywać z racji wielu innych nowości mniej lub bardziej interesujących (laguna,C5,Itp)




  
 
Też chcę kupić mondeo na firme.Byłem w salonie w czw. i można kupić 5-drzwiowego z fabryczną homologacją.Lepiej poczekaj troche jak mówi Jurek na nową Lagunę bo zapowiada się ciekawie i wtedy porównasz ją z fordem.Oprócz tego pierwsze egzemplarze są zazwyczaj trochę nidorobione.Jeżeli chcesz diesla to tym bardziej poczekaj bo na jesień wchodzi nowy z bezpośrednim wtryskiem 130KM.Niewiem czy wiesz ale można brać auto używane z homologacją np. 4-m-ce na kredyt i w tedy idzie w amortyzacje w 30 miesięcy i nie placisz za leasing 35% tylko kredyt 22%. jeżeli chcesz na to kombi na firmę
  
 
Jezeli chodzi o awaryjność Fordów to z pewnościa są lepsze od jakiegokolwiek Francuza.Pierwsze sliwki robaczywki są za nami.Aktualnie jeżdżę kolejnym Fordem Mondeo 2,5 V6/170KM Ghia i nie było nawet najmniejszego problemu.
Przebieg 8.100km zrobiłem w bardzo ostrym tempie.Jezeli chodzi o zużycie paliwa to w zalezności od tempa 8,0-11,5l/100.Oczywiscie jazda w okolicach 200km/h to 15l.Ale jak się prowadzi!!! Przy 240km/h odcina dopływ paliwa.! Dodatkowo moge powiedziec że nowe
ustawienie silnika V6 jest znacznie lepsze w miescie.Wysoka wartość momentu obrotowego zaczyna sie przy niższych obrotach silnika.Dotyczy to wszystkich silników Mondeo II.Jeśli chodzi o diesla, jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim i
turbiną o zmiennej geometrii łopatek,chłodnica powietrza doładowujacego.Moment 280Nm/1900obr.z funkcją "overbost" 310Nm ale przez 10-12sek.Efekt jest taki że
diesel jest bardziej elastyczny od V6!! Prawdą jest że diesel zaczyna sie opłacać pow.50.000km na rok.Róznica w cenie napedu i benzyny jest nieopłacalna przy małych przebiegach. Na potwierdzenie mojej bardzo dobrej opinii moge powiedzieć
że zdobył nagrode złotej kierownicy w Niemczech oraz wybrano Autem nr.1 w Europie.Czy po tylu faktach można mieć wątpliwości.
 
 
nikt nie twierdzi że mondeo jest złe. mi osobiście bardzo podoba się nowe 5-drzwi ale Ryszardzie przebieg 8.100km to jeszce za mało aby mówić o bezawaryjności. Moim zdaniem wszyskie nowe samochody mają w tej chwili podobne silniki po prostu muszą być w miarę żeby ktoś je kupił. Myślę że dla każdego firmowego samochodu 150tys. to jest standart. Znajomy ma megane prawie 300tys. km i robi tylko to co normalnie podlega wymianie w czasie eksploatacji. Kolega ma fokusa i zniszczyły mu się opony po ok. 40tys. i co się okazało ford firmowo (wg książek serwisowych) miał złą geometrię . mało że zapłacił za koła to jeszcze 95zł. za geometrię- a do wady ford się nie przyznał. a nadmienię że fokus też mi się podoba. Laguną mam zrobione 70tys. i zmieniam olej i świece. Zależy kto co lubi. myślę że nikogo nie obraziłem.a zawsze zależy co się trafi.
  
 
Muszę skorygować poprzednią wiadomość dotyczącą Forda Mondeo II 2,5 V6.Obecnie mam [28.12.01]na liczniku 35 tyś km i jestem jeszcze bardziej zadowolony niż wiosną kiedy pisałem o swym samochodzie po przebiegu 8 tyś km.Moja radość jest tym większa że w konkurencyjnych markach są ogłaszane akcje serisowe a rekordy awaryjnośći bije Laguna II.
Oczywiście odbyłem jazdy testowe wszystkimi nowościami w tej klasie.Ostatnio niecierpliwie zaczynam przyglądać się zapowiedziom Mondeo ST220. To dopiero będzie jazda.