Spadek mocy na gazie - dla zagazowanych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Polecam lekturę na stronce
http://www.godula.pl/gaz/bmw/strony/gaz.htm

To strona Goduli, który od lat zajmuje się tuningiem, a sam jest byłym rajdowcem (o ile pamiętam niezłym).

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
sam jest byłym rajdowcem (o ile pamiętam niezłym)


ale fachowcem niezbyt. ja przypomne tylko że gaz nie jest dla ludzi chcących się ścigać i liczących się ze spadkiem mocy. chyba że wtrysk sekwencyjny, ale to juz inne pieniążki. ta lektura juz była tu podawana, jednak nie zaszkodzi przypomnieć tej stronki.
pozdrawiam
  
 
Widziałem tą stronke, gdy szukałem informacji o instalacjach gazowych w BMW. Po tej lekturze nawet myślałem żeby jednak nie wkladać gazu, ale po miesiącu jazdy na benzynie względy ekonomiczne wzieły góre. Po zamontowaniu instalki odczułem oczywiście spadek mocy, ale mój mechanik od gazu coś poprzerabiał mi w dolocie, od nowa wyregulował i teraz nie jest tak strasznie. Napewno nie jest to spadek mocy rzędu prawie 50KM jak pokazuje wykres. Ogólnie nie jest tak źle. Pozdrawiam
  
 
Wywalcie zwężkę zamiast miksera rurka (tylko trzeba dobrze uszczelnić) i nie będzie napewno spadku mocy na benzynie i na gazie też będzie dużo lepsza.
  
 
Cytat:
Wywalcie zwężkę zamiast miksera rurka (tylko trzeba dobrze uszczelnić) i nie będzie napewno spadku mocy na benzynie i na gazie też będzie dużo lepsza.


prawda, ale spadek mocy na gazie nie jest spowodowany tylko zwężeniem dolotu przez mikser.
pozdrawiam
  
 
słyszałem ze miksery sie zuzywaja ile moze wytrzymac taki mikser
  
 
jeszcze jedno marcin a ty jak masz mikser czy rurki?
  
 
Cytat:
2005-04-20 16:12:17, eryk325e36 pisze:
Wywalcie zwężkę zamiast miksera rurka (tylko trzeba dobrze uszczelnić) i nie będzie napewno spadku mocy na benzynie i na gazie też będzie dużo lepsza.


Zapomnial kolega dodac ze najlepiej rurka pod ukosem sw strone dolotu i dosyc duzej srednicy inaczej nici. Chyba zapomialem mu tego powiedziec. A tak poza tym to niezly ekspert z ciebie kolego eryk325e36!!!!!
  
 
Cytat:
2005-04-20 19:43:39, Kornicek pisze:
Zapomnial kolega dodac ze najlepiej rurka pod ukosem sw strone dolotu


co to znaczy bo nie rozumiem mozna jasniej
  
 
Juz odpisuje. Jest to troche skomplikowane do wykonania ale im mniej rzeczy wlozymy w dolot tym mniejsze beda zawirowania co w rezultacie mniej wplynie na straty. Czyli im bardziej ``oplywowa´``rurka tym lepiej. Ale z tego co widze po osiagach kolegow na gazie, opisanych w poscie ``Predkosc maksymalna`` to chyba nie mam za dobrego samochodu Moja na gazie wiecej jak 200 km/h nie pojedzie.
  
 
Cytat:
jeszcze jedno marcin a ty jak masz mikser czy rurki?


mikser ale w sierce 2,0 DPHC miałem rurke i o niebo lepiej chodzia mimo mniejszej mocy.
co do rurki to najlepiej zrobic to zwykłym hydraulicznym miedzianym kolanem , tak miałem w sierce właśnie. troszke to prymitywne ale skuteczne jak diabli.
moja na gazie jechałem 210 na większych kołach a udokumentowałem to fotką. po przeliczeniu wypada około 237 km/h.
pozdrawiam
  
 
czyli co ? udac sie do gazownika , i kazac mu zabrac mikser i w jego miejsce wsadzic samą rurke? to załatwi sprawe?
  
 
Cytat:
2005-04-24 14:20:27, MARCIN_RADOM pisze:
mikser ale w sierce 2,0 DPHC miałem rurke i o niebo lepiej chodzia mimo mniejszej mocy. co do rurki to najlepiej zrobic to zwykłym hydraulicznym miedzianym kolanem , tak miałem w sierce właśnie. troszke to prymitywne ale skuteczne jak diabli. moja na gazie jechałem 210 na większych kołach a udokumentowałem to fotką. po przeliczeniu wypada około 237 km/h. pozdrawiam



Skad te przeliczenia ze niby 237? z rożnicy opon? nie wierze w aż takie zakłamania.
  
 
przekłamania są i to zajebiste nawet jak masz opony o 5cm większym obwodzie to policz sobie ile zrobisz wiecej km gdy licznik pokarze 100km
  
 
aldik poszukaj w necie programu "tyr-o-saurus". sa w nim dwa okna, w jednym wpisujesz oryginalny rozmiar opony a w drugim obecny, program wylicza ci różnicę. mozesz także w nim dobrać wysokość profilu przy zmianie szerokości opony by utrzymać własciwy obwód. moje koła są o 77mm wyższe od oryginalnych. gdyby to przełożyć na prędkość to licznik wskazuje mi o 11,5% mniej niz jadę. więc 210*1,115=234km/h realnie.
pozdrawiam