Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
arti-77 LOB WETERAN OmegaA/S6+/SenatorB Łódź | 2009-06-08 22:08:57 Piotr kupiłeś żonie nowe autko na miasto. |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-06-09 07:42:12 Jeszcze nie.
Te subaru jets na sprzedaż 12 tys k i posżło by za około 38 tys eur. Może sie ktos skusi? Jest szybkie. |
psinthos LOB NET MEMBER SternenFlotte Warszawa | 2009-06-16 17:14:04
Oprocz tego jest male i wyjatkowo szpetne. |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-12-11 21:35:02 nie wiem czy było
Mad - niby Lotus, ale nie do końca. Miałem takie dziwne autko parę lat temu. Dokładnie nazywało sie Vauxhall Carlton Caravan 3600 GSi i było krzyżówką Lotusa Omegi z Omegą kombi. Motor R6 DOHC 24v o pojemności 3615cc z wtryskiem wielopunktowym i zmienną długością kolektorów ssących miał 190 kW (258 PS) przy 6400 obrotów bez żadnej sprężarki. Na głowicy (kolor British Racing Green metalik) napis Lotus, na kierownicy i alufelgach znaczki Lotusa, budzik cechowany co 30 km/h do 290 - fajne uczucie jak przy igle pionowo do góry jest już 160. Skrzynia ręczna piątka - deko za długa jak na tak wysokoobrotowy motor. Jedynka do 60, dwójka 120, trójka 170, czwórka 220, piątka przy 250 miała dopiero 5900 obrotów a tu automat już odcinał paliwo. Dyfer miał szperę 80%, koła przód 215/55ZR16, tył 235/50ZR16 na alusach 8J16. Klima, centralny zamek, elektryka szyb i szyberdachu, w srodku sporo drewna, samopoziomujące zawieszenie i do tego buda kombi w czarnym metaliku. Jedynymi różnicami z zewnątrz były wycięte na okrągło tylne błotniki (jak w Senatorze), grill "plaster miodu" bez poprzeczki (jak Kadett GSi), solidna dwururka wydechu (jak Omega 3000 Evolution) i podwójne reflektory (ale za wspólną szybą - jak w Omedze B). Kilku gostków w BMW typu 735 czy cuś takiego miało parę razy duuuuże oczy - kombi Omega robiąca setkę w 6.5 sekundy. Na codzień wystarczało zmieniać biegi przy 4000 i nie patrzyło się w lusterka. W deszczu strach było depnąć ponad 3000 obrotów, bo tył z miejsca brał się za wyprzedzanie przodu. Przejechałem tym wózkiem bezwypadkowo 60 kkm w latach 94-99 i z tego co wiem, nadal jeździ on w Krakowie. Nowy właściciel ma firme informatyczną, ale większość czasu spędza za granicą. W ciągu 2 lat nabił kolejne 100 kkm, ale parę razy ją gdzieś przytarł czy stłucznął, więc autko nie wygląda już tak zayebiście jak kiedyś - łza się w oku kręci.... Natomiast prawdziwą Omegą Lotus (ten sam motor 3.6, ale z dwoma turbosprężarkami, moc 280 kW/380 PS) jechałem w Polsce raz. Autko posiadał dealer Opla w 100lycy - Krzysiek Komornicki, obecnie widywany w TV na ławce w sprawie FOZZ. Ten potwór robił setkę w 5.5 sekundy (a sekunda w tym miejscu to potężna róznica), nie miał ogranicznika kity (KK twierdził, ze leciał nią 290), koła miały wymiar 9J17 (gumy 235/45ZR17 przód i 265/40ZR17 tył), a skrzynia miała 6 do przodu i nieco ciaśniej (60 -110 -160 -210 -250 -290). Z zewnątrz głębszy spoiler i szersze nadkola. No i na masce również znaczek Lotusa, a nie Vauxhalla. I ciepło w portkach już przy 3500 obrotów na suchym asfalcie. Ale takim autem nie przewiózłbym podczas przeprowadzki w 1999 r. szafy ubraniowej, stołu kuchennego czy kanapy ). Pozdro... KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-03-27 00:23:01 / |
serek_elite LOB NET MEMBER Huntingdon | 2009-12-11 23:33:41 czyli LO lub LC mozna policzyc na palcach jedenej reki w Polsce???
|
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-12-12 10:06:57 Tak, póki co, jedna ręka wystarcza.
I same LO [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2009-12-12 10:09:19 ] |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-12-12 10:09:24 Tak, póki co, jedna ręka wystarcza. |
PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2009-12-13 09:34:36 Ilość jest adekwatna do możliwości społeczeństwa.
Lotus kosztuje około 20 tys euro czyli jakieś 18 tys GBP U nas średnia płaca to około 3200 PLN czyli 771 Eur lub 695 GBP W GB około 2400 GBP a w niemczech około 1320 Widać, że przespaliśmy około 50 lat w komunie. Nie ma się co dziwić. W GB będzie zawsze najwięcej lotków bo tylko tam dobrze się jeździ RHD |