Liczymy zmiany w Warszawie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Spotkałem się już z liczeniem Warszaw, które dotrwały do naszych czasów. Pośrednio nawiązując do tego, wpadłem na ciekawy pomysł. Policzmy, ile było zmian w Warszawie, poczynając od pierwszego do ostatniego egzemplarza. Wiemy z wielu źródeł, że było ich 4 tysiące. Może uda nam się je wymienić. A więc do dzieła:

1.

Zmiana tylnego mostu z trójdzielnego na dwudzielny.
  
 
2
Silnik dolnozaworowy na górnozaworowy
  
 
3.Zmiana kształtu przedniego zderzaka.
Ad2. Silnik a własciwie zmiana z dolno na górno zaworowy to zbyt ogólne pojęcie.Myślę że rózniły sie też gaźniki.
4.Były skrzynie 3 i 4 chyba??
  
 
Zmiana garbatej na sedankę
  
 
6. wersja kombi
7. wersja pickup
  
 
Wg mnie to zupelnie bez sensu i nic nie wnosi jeśli chcemy coś wartościowego wnieść to może jakieś konkrety typu
Cytat:
Warszawa 200 Model 57 byl od numeru podwozia 18515. charakteryzowal się zmienioną trapą, nowymi kierunkowskazami i mial charakterystyczną strzalę na masce itd

W każdym roku bylo kilka zmian zwlaszcza w garbatej, praktycznie każdy rocznik różnil się od siebie, W warszawie bylo kilka tysięcy zmian nie wiem czy jest sens pisania tak sobie. Moim zdaniem znacznie większy sens ma opisanie najważniejszych zmian z podaniem numeru podwozia lub rocznika, może to być pomocne podczas restauracji samochodu w zgodzie z rocznikiem, choć często to wydaje się dla wielu osób abstrakcyjne
  
 
Zgadzam się z kolegą Robi-m. O wiele więcej będzie pożytku, jeżeli obok zmian podamy numer podwozia i rok. Tak więc zaczynam od nowa:
1.
Tylny most trójdzielny zastąpiono dwudzielnym w 1955 roku od numeru podwozia 6001.
  
 
a czy ktos byl by w stanie wygrzebac tak solidnie informacje dot. WSYSTKICH modeli tak jak Robi zrobil z 200?? Rok, numer podwozia i najgrubsze zmiany. Chociaz z drugiej strony tak sobie mysle, ze to mozna pewnie znalezc w kazdej wiekszej warszawskiej publikacji... No ale jakby ktos sie wysilil na cos takiego, to by bylo super