Automat - OMEGA A - wycieki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam!
Po wymianie w jednych z dziadowskich tzw serwisów z "doświadczeniem" oleju, filtra oleju i uszczelki, zaczeły się problemy z automatem. W kółko "mokre" podwozie, a czasie jazdy pod większą górę "dymienie" z powodu wycieku oleju z automatu.
Sprawdziłem czy dokręcenie miski automatu, wszystkie (12-13 śrub) nie dokręcone, czy to normalne ??
Czy wiecie może gdzie mógłbym kupić olej PENNASOL ATF 3000, lub czy mogę kupić jakiejś innej firmy i dolać do tego ? zastanawiam się czy ATF 3000 to dexron 3 czy 2 ?
Dzięki
  
 
hej, jak miałęm ome A to raz był taki sam problem, musisz poprostu miske olejową uszczelniać specjalnym silikonem, nawet jak zastosowali porządną uszczelke to i tak po jakimś czasie siada i trzeba dokręcić śruby, w MV6 zrobiłęm odrazu na silikon i jest spokój. Olej dextron 2 jest do skrzyń automatycznych sterowanych mechanicznie a 3 do sterowanych elektronicznie
  
 
Do tych automatow nie zaleca sie stosowania III .
W weekend zakladam automata po przegladzie i jak go skladalem i tak usczelki zlozylem na uszczelniacz loctaita bo jakos nie wieze w te uszczelki gdyz wazne tam jest sila skrecenia ani za slabo ani za mocno.
Sprawdz ta specyfikacje oleju choc mi sie wydaje ze to jest III
  
 
johnybig nie zle piszesz
to nie jest tak
II moze byc mineralna i syntetyczna i kazdy z nich mozna wlac do kazdej skrzyni ale....po 98 roku skrzynie sa robione pod syntetyk co daje nawet 100 kkm do wymiany mozna wlac mineral ale trzeba czesciej zmieniac .Nie ma tu znaczenia czy to skrzynia z mech czy elektronicznym sterowaniem
Za to III to juz zawsze syntetyk ale o zupelnie innych parametrach i moga np nie trzymac zawory pod tym olejem jak wlejesz do naszych skrzyn(AR 25/35)
  
 
Senator to ty źle piszesz bo Dexron III to oleje mineralne ewentualnie półsyntetyki...
  
 
hmmm .. to jaki olej powinienem mieć ? sprawdziłem mam wlany PENNASOL ATF 3000
  
 
Cytat:
nawet jak zastosowali porządną uszczelke to i tak po jakimś czasie siada

po wymianie oleju rok temu (co prawda jest to oma B) nie ma żadnych śladu wycieku, to kwestia umiejętności i wiedzy wymieniającego olej.
  
 
Czyli co III to mineral tak no niech i wam bedzie ale nie poleca sie ich stosowac do naszych skrzyn.(instukcja)
Dziwne no jak wszedzie widzialem to sa syntetyki teIII moze widzialem tylko jedna czesc
Pozdr.