Nowe Infiniti Q50, pięciogwiazdkowe bezpieczeństwo

Nowe Infiniti Q50, pięciogwiazdkowe bezpieczeństwo06.12.2013
EuroNCAP przyznało maksymalną notę pięciu gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa nowemu sportowemu sedanowi Infiniti – modelowi Q50. Testy, w efekcie których Infiniti Q50 otrzymał ...

..notę pięciu gwiazdek, przyniosły rezultat 86% w kategorii ochrony kierowcy i dorosłych pasażerów oraz 85% w kategorii ochrony dzieci.

Testowany model Q50 2.2d Premium wypadł dobrze także w kategorii wspomaganie bezpieczeństwa (Safety Assist), a Euro NCAP uznało, że standardowo montowany w tym modelu system automatycznego podnoszenia maski silnika jest bardzo efektywnym rozwiązaniem w zwiększaniu bezpieczeństwa pieszych.

Nowe Infiniti Q50, pięciogwiazdkowe bezpieczeństwo 1 Oprócz najbardziej zaawansowanych stref kontrolowanego zgniotu, każda wersja Infiniti Q50 zawiera następujące elementy poprawiające bezpieczeństwo:

  • system przypominający o zapinaniu pasów dla każdego fotela;
  • ogranicznik prędkości;
  • system automatycznego podnoszenia maski;
  • elektroniczną kontrolę stabilizacji toru jazdy;
  • aktywną kontrolę trakcji;
  • przednie i tylne światła przeciwmgielne;
  • system monitorowania ciśnienia w oponach;
  • system ułatwiający ruszanie pod górę;
  • sześć poduszek powietrznych;
  • kamerę cofania oraz przednie i tylne czujniki parkowania.

Linia Q50 zawiera (w zależności od wersji), kilka takich innowacyjnych technologii, w tym – stanowiący przełom w motoryzacji − elektroniczny system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (Direct Adaptive Steering − DAS), eliminujący drgania kierownicy i niekontrolowaną zmianę toru jazdy podczas jazdy po nierównościach. Dostępny jest także aktywny asystent pasa ruchu (Active Lane Control), który powoduje wręcz „namagnesowanie” samochodu w jego pasie ruchu, redukując tym samym potrzebę ciągłego manewrowania kierownicą i zmniejszając zmęczenie kierowcy, zwłaszcza podczas długich podróży.

Liczne zaawansowane systemy (dostępne w zależności od wersji), wspomagają kierowców także w innych sytuacjach:

  • Podczas manewru cofania, układ zapobiegania kolizjom z tyłu (Back-up Collision Intervention) wykrywa znajdujące się za samochodem poruszające się pojazdy (oraz inne obiekty) i ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi. W razie konieczności system może autonomicznie uruchomić hamulce, by uniknąć zderzenia.
  • Systemy ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu (Lane Departure Warning) oraz system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention) najpierw ostrzegają kierowcę przed niekontrolowanym manewrem, a w przypadku braku jego reakcji, przywracają samochód na środek właściwego pasa ruchu.
  • Podczas manewru zmiany pasa ruchu, pionierska technologia, jaką jest system eliminacji martwego pola (Blind Spot Intervention), pomaga kierowcy uniknąć zajechania drogi pojazdowi znajdującemu się w martwym polu.
  • Nowe Infiniti Q50, pięciogwiazdkowe bezpieczeństwo 2

  • Przed zagrożeniami znajdującymi się przed pojazdem bezpośrednio poprzedzającym Infiniti, a więc poza polem widzenia kierowcy, ostrzega go kolejna pionierska technologia Infiniti − system przewidujący kolizję z przodu (Predictive Forward Collision Warning).
  • Gdy, w celu uniknięcia kolizji, zajdzie potrzeba nagłego hamowania, prewencyjny system hamowania awaryjnego (Forward Emergency Braking) najpierw ostrzeże kierowcę, a następnie automatycznie rozpocznie hamowanie, wspomagając kierowcę w redukowaniu prędkości.
  • Podczas manewrowania w ciasnych miejscach, jak choćby podziemne parkingi, niezastąpiona jest panoramiczna kamera 360° z funkcją wykrywania ruchomych obiektów (Around View Monitor with Moving Object Detection), pierwszy taki system na świecie, który umożliwia obserwowanie całego otoczenia samochodu. Przed zagrożeniami kierowcę dodatkowo ostrzegają sygnały wizualne i dźwiękowe.

Źródło: Infiniti