Jaguar F-Pace teraz z 6-cylindrowymi modelami 300 I 400 Sport

Jaguar F-Pace teraz z 6-cylindrowymi modelami 300 I 400 Sport22.04.2022
Jaguar F-Pace jest teraz lepszy niż kiedykolwiek, dzięki dodaniu dynamicznych nowych modeli 400 Sport i 300 Sport oraz wprowadzeniu sterowania głosowego Alexa w całej gamie.

Nowe wersje 400 Sport i 300 Sport oferowane są odpowiednio z sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi Ingenium i wysokoprężnymi mild-hybrid electric vehicle (MHEV). Wyróżniają się nowymi 21-calowymi felgami Gloss Black, pakietem Black Pack i relingami dachowymi Gloss Black, a skórzane fotele Windsor Performance są ozdobą przestronnych, luksusowych wnętrz.

Nowy Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Charakterystyczna, wyrzeźbiona forma F-Pace"a została jeszcze bardziej podkreślona w nowych wersjach 400 Sport i 300 Sport poprzez unikalne połączenie elementów stylistyki nadwozia, które podkreślają ich opanowaną postawę i dynamiczny charakter.

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Adam Hatton, Exterior Design Director Jaguara, powiedział:

"Opracowanie nowych modeli 300 Sport i 400 Sport dało nam możliwość subtelnego zaakcentowania asertywnej, celowej stylistyki F-Pace i dostarczenia jeszcze pewniejszej obecności na drodze, podczas gdy piękne, bogate materiały, w tym skóra Windsor, Suedecloth i skrupulatnie wykonane forniry, czynią wnętrza jeszcze bardziej luksusowymi. W połączeniu z cichymi, niewymagającymi wysiłku osiągami sześciocylindrowych silników, nowe F-Pace 300 Sport i 400 Sport sprawią, że każda podróż będzie niezwykła."

Przyciągające wzrok 21-calowe felgi "Style 5105" stanowią uzupełnienie pakietu Black Pack, a ich cechą charakterystyczną jest pięcioramienna konstrukcja i wykończenie Gloss Black. Klienci, którzy pragną jeszcze bardziej podkreślić atrakcyjność wizualną swojego auta, mogą wybrać opcjonalne 22-calowe kute felgi "Style 1020", dostępne w obu modelach w dwóch wersjach wykończenia: Gloss Black z czarnymi wstawkami Satin Black lub Gloss Silver z kontrastowymi wstawkami. Można je wyposażyć w samouszczelniające się opony całoroczne.

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport mogą być oferowane w pełnej gamie kolorów, obejmującej jedno wykończenie jednolite, siedem metalicznych oraz dwa lakiery metaliczne premium, którymi są Carpathian Grey i Charente Grey.

Luksusowe, dopracowane wnętrze F-Pace jest w modelach 400 Sport i 300 Sport dodatkowo wzbogacone o wąskie fotele Performance w skórze Windsor. Są one dopasowane do podsufitki Ebony Suedecloth i fornirów Satin Charcoal Ash. Wrażenie spokoju i przestrzeni potęguje oświetlenie kabiny Premium. Dostępne również we wszystkich innych modelach w gamie, oferuje kierowcy możliwość wyboru spośród 30 kolorów.

Oprócz luksusu i wyrafinowania, nowe modele 400 Sport i 300 Sport zapewniają znakomite osiągi i zwinność, których kierowcy oczekują od Jaguara. Model 400 Sport wyposażony jest w 3,0-litrowy rzędowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy MHEV Ingenium, rozwijający moc 400 KM i moment obrotowy 550 Nm.

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Wyposażony w zaawansowane technologie, w tym turbosprężarkę typu twin scroll wspomaganą przez elektryczną turbosprężarkę, bezstopniową regulację wzniosu zaworów wlotowych oraz system bezpośredniego wtrysku paliwa o ciśnieniu 250 barów, ta znakomicie dopracowana jednostka umożliwia wersji 400 Sport przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 250 km/h.

System MHEV wykorzystuje zintegrowany z pasem rozrusznik zamiast konwencjonalnego alternatora, aby odzyskać energię, która w przeciwnym razie zostałaby utracona podczas zwalniania i hamowania, a następnie zmagazynowana w 48 V akumulatorze litowo-jonowym umieszczonym pod tylną przestrzenią bagażową. Energia ta jest wykorzystywana do wspomagania silnika podczas przyspieszania, a także umożliwia płynniejsze, cichsze i bardziej czułe działanie funkcji stop/start.

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny Ingenium MHEV wykorzystuje zaawansowany, szeregowo-sekwencyjny układ turbodoładowania z dwiema turbinami o zmiennej geometrii, aby zapewnić wyjątkową reakcję w całym zakresie pracy silnika. W połączeniu z systemem piezoelektrycznym o ciśnieniu 2500 barów, układ ten zapewnia bezwysiłkowe osiągi i niezwykłą oszczędność paliwa. Silnik o mocy 300 KM i momencie obrotowym 650 Nm sprawia, że 300 Sport przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Zużycie paliwa i emisja spalin wynoszą odpowiednio od 7,4 l/100 km i od 194 g/km CO2 (WLTP TEL).

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Oprócz tych sześciocylindrowych jednostek, gama modeli Jaguara F-Pace jest dostępna z czterocylindrowym, benzynowym układem napędowym P400e plug-in hybrid o mocy 404 KM, który łączy zasięg przy zasilaniu energią elektryczną do 53 km i emisję CO2 na poziomie 49g/km (WLTP TEL) z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy.

Do wyboru są również czterocylindrowe silniki benzynowe Ingenium o mocy 250 KM i 300 KM oraz wysokoprężne jednostki o mocy 163 KM i 204 KM. W silnikach wysokoprężnych zastosowano technologię 48V mild-hybrid, która zapewnia jeszcze większe dopracowanie i wydajność.

Wszystkie modele Jaguara F-Pace posiadają inteligentny napęd na wszystkie koła i ośmiobiegowe automatyczne skrzynie biegów, które mogą być sterowane albo za pomocą Jaguar Drive Selector lub - dla dodatkowego zaangażowania kierowcy - pięknie wyczuwalnych metalowych łopatek zmiany biegów.

Jaguar F-Pace 400 Sport i 300 Sport

Zapytaj Alexę

Nowe modele 400 Sport i 300 Sport, jak wszystkie modele w gamie, wyposażone są w Amazon Alexa. Bezproblemowa integracja, przenosi znane doświadczenie Alexy do F-Pace i zapewnia naturalną interakcję głosową z funkcjami systemu infotainment Pivi Pro, w tym nawigacją, muzyką, podcastami i audiobookami, połączeniami telefonicznymi i kompatybilnymi urządzeniami inteligentnymi.

Źródło: Jaguar