Volkswagen Polo i T-Roc z 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP

Volkswagen Polo i T-Roc z 5 gwiazdkami w teście Euro NCAP10.11.2017 Nowe Polo i T-Roc otrzymały w testach zderzeniowych Euro NCAP maksymalną liczbę pięciu gwiazdek. We wszystkich najważniejszych kategoriach (dorośli pasażerowie, ochrona dzieci, piesi oraz systemy asystujące) dwa najnowsze modele Volkswagena uzyskały bardzo dobre wyniki.

Dr Frank Welsch, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Rozwoju, stwierdził –

„Od dziesięcioleci Volkswagen upowszechnia najwyższe standardy bezpieczeństwa. Wspaniała ocena wystawiona przez Euro NCAP Polo i T-Rocowi jest kolejnym potwierdzeniem, że zapewniamy maksymalne bezpieczeństwo także kierowcom samochodów małych i kompaktowych”.

Volkswagena Polo można nabyć za 44.490 złotych, Volkswagena T-Roca – za 76.490 złotych. Zarówno jeden, jak i drugi model już w podstawowym wyposażeniu mają sześć poduszek powietrznych oraz systemy – stabilizacji toru jazdy, automatycznego hamowania po kolizji i monitorowania przestrzeni przed autem „Front Assist” z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście City oraz rozpoznawania pieszych na jezdni. T-Roc jest ponadto wyposażany seryjnie w system „Lane Assist” utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu.

Polo w teście Euro NCAP: nowe Polo testowano w ramach „European New Car Assessment Programme” (Euro NCAP) w klasie „samochodów najmniejszych”. Podczas testów Euro NCAP bada między innymi, jakim obciążeniom podlegają „dorośli pasażerowie” podczas różnego rodzaju wypadków. W tej kategorii Polo uzyskało bardzo dobry w swojej klasie wynik 96 procent (100 procent to ocena maksymalna).

Volkswagen Polo

Również podczas uderzenia w bok auta – ciężkiej próby wytrzymałościowej dla konstrukcji pojazdu, ponieważ strefa kontrolowanego zgniotu jest tu z natury rzeczy mniejsza niż w wypadku uderzenia w przód lub w tył auta – Polo uzyskało dobry rezultat. Zarówno podczas uderzenia bokiem w barierę, jak i w słup „ochrona wszystkich części ciała narażonych na obrażenia jest dobra i Polo otrzymało maksymalną liczbę punktów” – brzmi komentarz Euro NCAP. W kategorii testowej „ochrona dzieci” Euro NCAP oceniło Polo na 85 procent – to nowy najlepszy wynik w tej klasie samochodów. Także pod względem „ochrony pieszych” (76 procent) i „systemów asystujących” (59 procent) nowe miejskie auto może pochwalić się wzorowymi wynikami na tle konkurentów.

T-Roc w teście Euro NCAP: Bardzo dobre wyniki uzyskał także T-Roc, pierwszy kompaktowy SUV Volkswagena. Badano go w grupie „kompaktowych SUV-ów”, do której należą również znacznie większe auta tego rodzaju. Wszystkie wyniki T-Roca są pozytywne. Na przykład w kategorii „dorośli pasażerowie” model ten uzyskał rezultat na poziomie 96 procent.

Bardzo dobry wynik – 87 procent – T-Roc osiągnął ponadto w kategorii „ochrona dzieci”. Badanie przeprowadzono z wykorzystaniem manekinów umieszczonych w fotelikach dla dzieci. Rezultat czołowego testu zderzeniowego (częścią szerokości przodu) Euro NCAP skomentowała następująco: „Podczas zderzenia czołowego ochrona wszystkich narażonych na obrażenia części „ciała” obydwu manekinów była dobra. Tak samo dobrze manekiny były chronione podczas zderzenia bocznego”. Odkształcalne elementy przedniej części nadwozia oraz seryjny system rozpoznawania obecności pieszych na jezdni przyczyniły się do uzyskania dobrego (także na tle konkurentów) wyniku w kategorii „ochrona pieszych” – T-Roc zdobył tu 79 procent oceny maksymalnej. Dobry rezultat wynoszący 71 procent SUV Volkswagena osiągnął także w kategorii testowej „systemy asystujące”.

„The European New Car Assessment Programme”: Euro NCAP jest międzynarodowym niezależnym stowarzyszeniem rządów i organizacji pozapaństwowych. Główna siedziba Euro NCAP znajduje się w Belgii, pod Brukselą. Euro NCAP postawiło sobie za cel informowanie klientów o bezpieczeństwie najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w Europie.

Źródło: Volkswagen