330 KM w Golfie GTI

330 KM w Golfie GTI12.05.2007
Kupując "hot hatcha" z Wolfsburga otrzymamy 200 KM. Jest też jednak limitowana, jubileuszowa edycja Golfa GTI Edition 30 dysponująca mocą 230 KM. I właśnie w oparciu o ten model Oettinger proponuje dwa warianty podniesienia jego mocy ...

Kupując "hot hatcha" z Wolfsburga otrzymamy 200 KM. Jest też jednak limitowana, jubileuszowa edycja Golfa GTI Edition 30 dysponująca mocą 230 KM. I właśnie w oparciu o ten model Oettinger proponuje dwa warianty podniesienia jego mocy.

330 KM w Golfie GTI 1 Niemiecki tuner Oettinger z Friedrichsdorf to wieloletni specjalista od poprawiania osiągów VW i Audi. Firma proponowała fabryczny tuning Golfa GTI 16v już w 1976 roku! Teraz zaprezentowała dwa pakiety tuningowe do limitowanej edycji Golfa GTI 30, czyniąc z niego prawdziwą "pocket rocket".

Oettinger oferuje dwa poziomy zwiększenia mocy jubileuszowej edycji Volkswagena Golfa GTI. Pierwszy dzięki zmianom w jednostce oprogramowania OBD II, potrafi wykrzesać z dwulitrowego silnika TFSI moc 305 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Dzięki tym zmianom pierwsza setka pojawia się na liczniku już po 6,2 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 252 km/h. Co najważniejsze, wszystko to możemy mieć już za 1390 euro wraz z montażem i wpisem TŰV do książki wozu.

330 KM w Golfie GTI 2 Drugi zestaw to oprócz modyfikacji oprogramowania również większy intercooler, zmienione kanały dolotowe i sportowy układ wydechowy składający się ze środkowego i tylnego tłumika. W rezultacie moc wzrasta do 330 KM, a maksymalny moment obrotowy do 420 Nm. Taki Golf może spokojnie mierzyć się na autostradzie ze znacznie silniejszymi autami. Prędkość maksymalna wynosi niemal 260 km/h, a pierwsze 100 km/h zobaczymy na zegarach już po 5,8 sekundy! Cena modyfikacji w tym przypadku wynosi 3 450 euro i także zawiera legalizację TŰV na wszystkie dokonane przeróbki. Naturalnie Oettinger to także zestawy optyczne. Do Golfa GTI tuner proponuje miedzy innymi: aluminiowe 19-sto calowe obręcze kół wraz z oponami 225/35 R19 za 2760 euro, twardsze sportowe sprężyny za 1290 euro, czy zestaw spoilerów i nakładek za 1580 euro.

Źródło: Oettinger, Informacja Moto Target