Passat - nowe wcielenie

Passat - nowe wcielenie17.09.2000
Firma Volkswagen zapowiedziała wprowadzenie zmodernizowanej wersji swojego największego modelu, czyli Passata. Samochód ten zostanie oficjalnie zaprezentowany na paryskim salonie samochodowym ...

Od początku listopada 2000 Volkswagen oferować będzie odświeżony model Passata, w którym dokonano licznych, technicznych i stylistycznych modyfikacji. Do trzech dotychczas stosowanych typów silników dołączono pięć zupełnie nowych. W sumie zakres mocy pięciu jednostek benzynowych i trzech turbodiesli z wtryskiem bezpośrednim waha się pomiędzy 74 kW (100 KM) a 142 kW (193 KM). Dostępne motory benzynowe to: 1,6-litrowy o mocy 102 KM, 2-litrowy o mocy 115 KM i 1,8-litrowy, 150-konny turbo.

Passat - nowe wcielenie 1 Jeszcze większą mocą dysponują silniki V5 (170 KM) i V6 (193 KM). W nowym modelu Passata dostępne są następujące turbodiesle: dwa 1,9-litrowe o mocy 100 i 130 koni mechanicznych oraz V6-TDI (150 KM). Dwa pierwsze, czterocylindrowe diesle to nowości, jak twierdzi producent aut z Wolfsburga w nowym modelu udało się znacznie poprawić osiągi i moment obrotowy w porównaniu z poprzednią wersją. 1,9-litrowy turbodiesel o mocy 130 KM osiąga przy 1900 obr./min. maksymalny moment obrotowy 310 Nm i zużywa przeciętnie 5,6 litra oleju napędowego na 100 km.

Cztery z ośmiu wersji silnikowych można opcjonalnie połączyć z napędem na cztery koła 4Motion; przy silniejszych modelach napęd taki należy do wyposażenia standardowego. Dodatkowo Volkswagen proponuje do każdego silnika o mocy od 115 KM dla benzynowych i od 100 KM dla TDI automatyczną skrzynię biegów.

Nowy Passat zwraca na siebie uwagę całkowicie przekształconym wyglądem części przedniej i tylniej. Z przodu projektanci stworzyli dwie samodzielne powierzchnie karoserii w obrębie okratowania chłodnicy i reflektorów. Chromowaną maskownicę wysunięto mocno do przodu, tworząc z niej tym samym bardzo wyrazisty element samochodu. Element ten w swej dolnej części łączy się ze zderzakami.

Passat - nowe wcielenie 2 Wyżej znajduje się maska silnika w kształcie litery V. Nowy Passat ma dzięki temu sprawiać wrażenie auta dynamicznego i eleganckiego zarazem. Nowy wygląd uzupełniają podwójne reflektory przykryte wspólnym kloszem z jasnego szkła z opcjonalnym światłem biksenonowym, które ma zapewnić nawet o 250 % lepszą wydajność świetlną.

Zespół głównego projektanta Hartmuta Warkußa analogicznie ukształtował tylną część Passata. Znajdujące się tam lampy wypełniają teraz całe zakończenia błotników. Składają się one z dwóch, wbudowanych w lampy soczewek sporządzonych z całkowicie przejrzystego materiału, które mają zapewniać dobrą widoczność także w nocy. Czystą linią odznacza się także nowa pokrywa bagażnika i sięgający tylnich nadkoli spoiler. W zależności od wybranego wyposażenia tylna część Passata może być wykończona chromowanymi listwami.

Wraz z Passatem limuzyną Volkswagen wprowadza na rynek także nową generację Passata Variant. Obszerne kombi zmodyfikowano nie tylko optycznie ale także pod względem technicznym. Znamienna jest tutaj, podobnie jak w przypadku limuzyny, znacznie zwiększona odporność na skręcanie całkowicie pokrytej cynkiem karoserii. Ulepszono także seryjne wyposażenie limuzyny i kombi - obejmuje ono obecnie dodatkowo m.in. klimatyzację i zamek centralny sterowany pilotem. Tak jak w poprzednich modelach, w nowej generacji ESP należy także do wyposażenia podstawowego.

Źródło: Kulczyk Tradex