VW Concept C - światowa premiera

VW Concept C - światowa premiera08.03.2004
Concept C, model studyjny kabrioletu Volkswagena, świętuje swoją światową premierę na 74. Genewskim Salonie Samochodowym. C oznacza skrót zarówno od słowa cabriolet jak i coupe ...

Concept C, model studyjny kabrioletu Volkswagena, świętuje swoją światową premierę na 74. Genewskim Salonie Samochodowym. "C" oznacza skrót zarówno od słowa "cabriolet" jak i "coupe".

VW Concept C - światowa premiera 1 Jest to bardzo trafne określenie, gdyż nowa generacja składanego stalowego dachu pozwala w ciągu kilku sekund zamienić czteroosobowego Volkswagena z eleganckiego coupe w klasyczny kabriolet - lub odwrotnie. Na uwagę zasługuje zintegrowany z hardtopem szklany rozsuwany dach.

Concept C pozwala spojrzeć w przyszłość i wyobrazić sobie jak mógłby wyglądać nowy kabriolet Volkswagena klasy wyższej. Model studyjny wyposażony jest w silnik FSI o mocy 110 kW / 150 KM.

Nowa generacja samochodów

Koncepcja modelu concept C opiera się w znacznym stopniu na nowych modułach, które pozwalają na wyjątkowe połączenie różnych wymiarów. Concept C wykracza poza klasę kabrioletów segmentu A - w zasadzie kabriolet, a jednocześnie coupe niższej klasy średniej. Ponadto concept C jest szerszy niż jakikolwiek kabriolet w segmencie A i B, co znajduje odzwierciedlenie w dynamice jazdy. Dzięki szerokości 1,81 metra (wysokość 1,43 m / długość 4,41 m) model ten "siedzi" na kołach jak prawdziwy samochód sportowy.

VW Concept C - światowa premiera 2 Pełnowartościowy samochód czteroosobowy. Wymiary nadwozia wpływają oczywiście na przestronność interesująco zaprojektowanego wnętrza wzbogaconego elementami wykonanymi ze skóry i drewna. Ergonomiczność i przestronność tego samochodu odczują nie tylko pasażerowie przednich foteli, lecz także podróżujący z tyłu.

Najbardziej innowacyjny system dachu na świecie

Dach coupe i kabrioletu. Sposób, w jaki pięcioczęściowy system dachu znika w bagażniku, budzi zachwyt i zdziwienie. Po zwolnieniu mechanizmu blokującego rozsuwany dach przesuwa się najpierw do tyłu (etap 1). Prawie jednocześnie podnosi się tylna część dachu (słupek C wraz z tylną szybą) i przesuwa do przodu (etap 2). Przedni szklany dach znajduje się zatem pod tylną częścią dachu i tworzy z nim zwarty "sandwich".

VW Concept C - światowa premiera 3 Teraz, przy użyciu sterowania hydraulicznego, pokrywa bagażnika z tylną półką składa się do tyłu (etap 3). Wsporniki dachu odłączają się od ramy przedniej szyby i wraz z "sandwichem" odchylają się do tyłu. Następnie wsporniki dachu chowają się w bocznych pustych przestrzeniach (zamykanych pokrywami) obok tylnych szyb bocznych. Coupe zamienił się w kabriolet.

Stylistyka przyszłości

Przód. Zdradzająca siłę architektura concept C oraz filozofia języka formy dają wyobrażenie o stylistyce przyszłych Volkswagenów. Wykonana z aluminium osłona chłodnicy w kształcie herbu oraz pełne wyrazu okrągłe reflektory tworzą nowoczesną "twarz". Położenie reflektorów i osłony chłodnicy ma duży wpływ na ukształtowanie pokrywy silnika, w której szerokie zagłębienia stanowią przedłużenie formy V osłony chłodnicy. Concept C ma wyraźnie zaznaczone błotniki i nadkola. Efekt: wyjątkowo muskularna środkowa partia sylwetki.

VW Concept C - światowa premiera 4 Tył. Nie mniej atletyczna jest tylna część samochodu. Analogicznie do pokrywy silnika, także tutaj błotniki unoszą się łagodnie w górę nad nadkolami. Aerodynamiczna krawędź klapy bagażnika (o pojemności do 400 litrów) biegnie dynamicznie między błotnikami.

Sylwetka. Cechą charakterystyczną sylwetki jest unosząca się ku tyłowi forma klina. W oczy rzucają się spoiny rozciągniętej mocno na boki pokrywy komory silnika i bagażnika. Linia rozdzielająca pokrywę silnika i przednie błotniki przechodzi prawie niezauważalnie w linię dolnej krawędzi szyb bocznych. Dzięki doskonałej harmonii wszystkich linii bocznych przy zamkniętym dachu samochód ma elegancką sylwetkę coupe. Po otwarciu dachu concept C ma wdzięk i urok klasycznego kabrioletu. Ważną rolę odgrywa także ukształtowanie przedniej szyby: dzięki temu, że nie sięga ona zbyt głęboko do wnętrza, zapewnia niczym nie zmąconą przyjemność jazdy kabrioletem.

Źródło: Kulczyk Tradex