Zaledwie miesiąc po pobiciu rekordu prędkości maksymalnej – 496,22 km/h na torze ATP Papenburg – model U9 Xtreme ustanowił nowy rekord okrążenia dla elektrycznych hipersamochodów na legendarnej Północnej Pętli Nürburgringu, znanej jako „Zielone Piekło”.
Od lipca 2024 roku zespół inżynierów YANGWANG prowadził długoterminowe testy na liczącym prawie 21 km torze Nürburgring Nordschleife – a szczegółowe dane zebrane podczas jazd testowych posłużyły do dalszego udoskonalania modelu U9 Xtreme. 22 sierpnia 2025 roku firma potwierdziła, że U9X pokonał okrążenie toru Nürburgring w czasie 6 minut i 59,157 sekundy – poprawiając dotychczasowy rekord w klasie elektrycznych hipersamochodów o ponad pięć sekund i jako pierwszy model w tej kategorii przełamując barierę siedmiu minut.

„Naszą ambicją jest przesuwanie granic dzięki technologii, a Nürburgring to legendarne wyzwanie – zarówno dla samochodów, jak i kierowców. Dlatego naturalnym krokiem dla naszego zespołu było realizowanie tam swoich marzeń. Limitowana edycja U9 Xtreme udowodniła, że jest nie tylko najszybszym samochodem świata w jeździe na wprost, lecz także pojazdem o osiągach i właściwościach trakcyjnych, które pozwalają bić rekordy na trudnym, pełnym zróżnicowanych zakrętów torze. Serdecznie gratuluję wszystkim zaangażowanym” - powiedziała Stella Li, wiceprezes wykonawcza BYD.
Za kierownicą samochodu usiadł Moritz Kranz – doświadczony niemiecki zawodnik, który w trakcie kariery w wyścigach GT pokonał blisko 10 000 okrążeń na niezwykle wymagającej Północnej Pętli Nürburgringu.
„Nordschleife to najbardziej wymagający tor na świecie, a uzyskany czas okrążenia to dowód na ogromne umiejętności inżynieryjne zespołów BYD i YANGWANG. Bez ich intensywnej pracy nad zestawieniem potężnego układu elektrycznego z wymagającym zawieszeniem taki rezultat nie byłby możliwy” – powiedział Moritz Kranz.

Model U9 Xtreme zbudowany jest na pierwszej na świecie seryjnie produkowanej platformie o uniwersalnym zastosowaniu i ultrawysokim napięciu 1200V. Wyposażono go w cztery wysokowydajne silniki, z których każdy osiąga prędkość obrotową do 30 000 obr./min. Łączna moc przekracza 3 000 KM, co przekłada się na imponujący stosunek mocy do masy – 1 217 KM na tonę – ustanawiający nowy globalny punkt odniesienia w zakresie osiągów.
Bazując na tej samej platformie e⁴ oraz inteligentnym systemie kontroli nadwozia DiSus-X, znanym z modelu YANGWANG U9, wersja Xtreme wprowadza innowacyjną technologię w zastosowaniach torowych – zapewniając równowagę pomiędzy maksymalną prędkością a osiągami w zakrętach.
Aby sprostać wyzwaniom legendarnego toru Nürburgring o długości 20,8 km – znanego z dużych różnic wysokości i wymagających, technicznych zakrętów – model U9 Xtreme został wyposażony w całkowicie przeprojektowany system chłodzenia, nowy tytanowo-aluminiowy układ hamulcowy z węglowo-ceramicznymi tarczami oraz opony semi-slick GitiSport e·GTR² PRO, opracowane wspólnie z firmą Giti. Dzięki tym zmianom pojazd nie tylko sprostał wyzwaniu osiągnięcia prędkości 496,22 km/h, ale również rekordowej próbie pobicia czasu okrążenia na „Zielonym Piekle”.

Model U9 Xtreme trafia właśnie do klientów w limitowanej serii produkcyjnej, która nie przekroczy 30 egzemplarzy. Jego nazwa pochodzi od angielskiego słowa „Extreme”, z dodatkowym akcentem na literę „X”, symbolizującą to, co nieznane. Te cechy idealnie wpisują się w filozofię marki YANGWANG, która czerpie radość i satysfakcję z eksploracji oraz innowacji rodzących się w jej trakcie.
