Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny

Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny05.12.2006
Chevrolet szybko poszerza gamę silników: po debiucie jednostki wysokoprężnej w modelu Captiva i jego pojawieniu się w należącym do segmentu samochodów średnich modelu Epica nadeszła kolej na debiut modelu Lacetti diesel ...

Zurych. Chevrolet szybko poszerza gamę silników: po debiucie jednostki wysokoprężnej w modelu Captiva i jego pojawieniu się w należącym do segmentu samochodów średnich modelu Epica nadeszła kolej na debiut modelu Lacetti diesel, który będzie miał miejsce podczas salonu samochodowego w Bolonii (7–17 grudnia 2006 roku).

Kompaktowy Chevrolet otrzymuje silnik wysokoprężny 1 Wyposażona w układ wtrysku common rail jednostka o pojemności skokowej 2,0 litrów i mocy 88 kW/120 KM będzie dostępna w trzech wersjach nadwozia modelu Lacetti – sedan, hatchbacki i komb. "Prezentacja samochodów z silnikami wysokoprężnymi w Bolonii jest idealna z dwóch powodów" – mówi Dyrektor Chevrolet Europe, Wayne Brannon. "Po pierwsze Włochy to najważniejszy europejski rynek Chevroleta, a po drugie silniki wysokoprężne są tam wyjątkowo popularne".

Wyposażony w mocny silnik diesla (maksymalny moment obrotowy: 280 Nm przy 2 000 obr. na min) Lacetti hatchback, sedan, i kombi przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 186km/h. Pomimo takich osiągów nowe Lacetti diesel jest bardzo oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa i potrzebuje zaledwie 5,7 litra oleju napędowego (sedan 5,7 litra, kombi 6,0 litrów) na pokonanie 100 km (MVEG). W połączeniu ze zbiornikiem paliwa o pojemności 60 litrów zapewnia to zasięg około 1 000 km.

Szesnastozaworowa jednostka wyposażona jest w najnowszej generacji układ wtrysku common-rail firmy Bosch, w którym wtryskiwacze podają paliwo do komór wytryskowych pod ciśnieniem nawet 1 600 bar. Inny ważny element techniczny turbodoładowanego silnika wyposażonego w pojedynczy, górny wałek rozrządu to aluminiowa głowica i wałek wyrównoważający zapewniający równą prace silnika.

Dzięki nowej wersji z silnikiem diesla rodzina modeli Lacetti z pewnością zyska jeszcze większą popularność. Od chwili debiutu w 2002 roku do końca października 2006 roku w całej Europie sprzedano ponad 160 000 egzemplarzy Lacetti. Popularność nowoczesnego silnika wysokoprężnego wśród klientów Chevroleta widać na przykładzie dużej liczby sprzedawanej tej wersji modelu Captiva: 70 procent sprzedaży oznacza, że Captiva diesel jest niekwestionowanym numerem jeden wśród różnych odmian tego modelu.