Chevrolet WTCC Ultra z dieslem o mocy 190 KM

Chevrolet WTCC Ultra z dieslem o mocy 190 KM04.04.2007
Ile potencjału samochodu sportowego można zamknąć w silniku Diesla widać na przykładzie Chevroleta WTCC Ultra. Ten samochód napędzany jest mocną jednostką wysokoprężną o pojemności skokowej 1991 cm3 i mocy 139 kW/190 KM ...

Ile potencjału samochodu sportowego można zamknąć w silniku Diesla widać na przykładzie Chevroleta WTCC Ultra. Zgodne z ofensywą dieslowską prowadzoną przez Chevroleta, ten zdolny do jazdy samochód napędzany jest mocną jednostką wysokoprężną o pojemności skokowej 1991 cm3 i mocy 139 kW/190 KM.

Chevrolet WTCC Ultra z dieslem o mocy 190 KM 1 Podstawową wersją czterocylindrowego silnika jest jednostka wyposażona w układ wtrysku bezpośredniego common rail, cztery zawory na cylinder i sprężarką o zmiennym ustawieniu łopat kierownicy spalin turbiny, obecnie napędzającą modele Chevrolet Captiva i Epica. Jednym ze źródeł wzrostu osiągów było zwiększenie ciśnienia sprężarki.

WTCC Ultra wykorzystuje zaawansowane zawieszenie niezależne z kolumnami McPhersona na obu osiach. U dołu na przedniej osi zastosowano wahacze stabilizacyjne, z tyłu zaś występują dwa dodatkowe wahacze trójkątne i jeden wzdłużny, łączące koła z całym układem.

Śmiała i dynamiczna stylistyka samochodu wyścigowego rozwinięta jest w modelu Chevrolet do granic możliwości. "Samochody typu "Muscle Car" cieszą się w firmie Chevrolet długą tradycją. Studium jest interpretacją tego tematu w warunkach europejskich", wyjaśnia David Lyon, Dyrektor Wykonawczy GM Asia-Pacific Design. "To pojazd koncepcyjny, który pielęgnuje sportowe tradycje Chevroleta nowatorskim designem". Zdolny do jazdy pojazd koncepcyjny, opracowany przez różne zespoły GM rozsiane po całym świecie, jest optyczną wizją nowej generacji samochodów wyścigowych – to ikona, która nagina aktualne przepisy wyścigów WTCC.

Chevrolet WTCC Ultra z dieslem o mocy 190 KM 2 Proporcje WTCC Ultra tworzą wrażenie samochodu, który wydaje się szybki, nawet gdy stoi. Konstruktorzy przesunęli przednią szybę jeszcze bardziej do przodu, aby stworzyć wrażenie bardziej dynamicznego pochylenia, dodatkiem zaś jest tu optyczne skrócenie przedniego zwisu. Znacznie poszerzono rozstaw kół – aż do 1 685 mm z przodu i 1 670 mm z tyłu, co sprawiło, że pojazd prezentuje się jako bardziej muskularny i silniejszy.

Linie i powierzchnie nadwozia powstawały z myślą o wyrażeniu ogromnej energii w napięciu, uchwyconej tuż przed wybuchem. Wszystkie linie samochodu, w tym rzuty poziome, wydają się przyspieszać od przednich drzwi w stronę tyłu, nadając pojazdowi szybkości i zapewniając wizualną równowagę. Pełen napięcia efekt powstaje dzięki poprowadzeniu dolnej linii okien ostro do góry, co, wraz z niewielkim okienkiem pomiędzy przednim a środkowym słupkiem, tworzy zupełnie nowy wizerunek. Układ graficzny przodu nowego Chevy tworzy podstawowy zarys nadwozia. Dominują tu dwa otwory osłony chłodnicy, podzielone wizualnie częścią w kolorze nadwozia z logo Chevroleta. Umieszczone w górnej części reflektorów kierunkowskazy graficznie wieńczą elementy diodowe, same zaś reflektory otoczone są aluminiowymi obwódkami.

Źródło: General Motors, Chevrolet