4 gwiazdki dla Chevroleta Spark

4 gwiazdki dla Chevroleta Spark26.11.2009
Chevrolet Spark otrzymał mocne cztery gwiazdki w wynikach testów bezpieczeństwa European New Car Assessment Program EuroNCAP ogłoszonych w dniu dzisiejszym. Spark otrzymał 69 na 100 możliwych do zdobycia punktów, ...

...a do maksymalnej oceny pięciu gwiazdek zabrakło mu zaledwie jednego punktu.

„Doskonałe wyniki osiągnięte przez nasz nowy samochód miejski w tak surowych testach, jak EuroNCAP odzwierciedlają nasze zaangażowanie tak w bezpieczeństwo, jak i atrakcyjną stylistykę i doskonałe wyposażenie”, powiedział Wayne Brannon, prezes i dyrektor zarządzający Chevrolet Europe. „Spark spełnia oczekiwania osób dokonujących zakupu małych samochodów miejskich na rozwiniętych rynkach europejskich.”

W kategorii bezpieczeństwa dorosłych Spark otrzymał 8 możliwych do zdobycia punktów w testach zderzeń bocznych z ruchomą i odkształcającą się barierą. Uzyskał on również 7,35 na 8 możliwych do zdobycia punktów w teście zderzeniowym słupków bocznych, co wskazuje na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pasażerów w przypadku poważniejszych kolizji bocznych.

W kategorii bezpieczeństwa dzieci Spark uzyskał maksymalną liczbę punktów w testach dynamiki fotelików dziecięcych, mających na celu dokonanie oceny ochrony dzieci przed ewentualnymi obrażeniami w różnego rodzaju kolizjach. Podczas testów zderzeń bocznych manekiny testowe odpowiadające 1,5-rocznemu i 3-letniemu dziecku utrzymywane były w sposób odpowiedni w fotelikach, dzięki zastosowanemu w modelu Spark wzmocnień ochronnych.

Osiągnięcia te to wynik ulepszeń konstrukcyjnych Chevroleta Sparka połączonych z szeroką gamą zabezpieczeń aktywnych i pasywnych. Ponad 66 procent konstrukcji tego miejskiego samochodu wykonane jest ze stali o wysokiej wytrzymałości, zaś 16,5 procent ze stali o maksymalnej wytrzymałości. Stal ta wykorzystywana jest przede wszystkim w belce wzdłużnej podwozia, słupkach przednich i środkowych konstrukcji bocznej nadwozia. Wszystko to przyczyniło się do uzyskania bardzo dobrych wyników podczas testów zderzeń bocznych.

Standardowe zabezpieczenia zastosowane w modelu Chevrolet Spark obejmuje sześć poduszek powietrznych: kierowcy, pasażera siedzącego z przodu, boczne oraz kurtyny powietrzne. Pasy bezpieczeństwa zastosowane z przodu wyposażone są w napinacze, zaś trzypunktowe pasy bezpieczeństwa chronią pasażerów siedzących z tyłu.

Spark wprowadzony zostanie do sprzedaży w Polsce na początku 2010 roku.

Źródło: Chevrolet Poland