Cruze: Globalny kompakt marki Chevrolet

Cruze: Globalny kompakt marki Chevrolet01.03.2010
W styczniu 2009 r. Chevrolet Cruze zadebiutował na Północnoamerykańskim Międzynarodowym Salonie Samochodowym. Od tamtego czasu został on sprzedany w liczbie ponad 100 000 sztuk na rynkach międzynarodowych, wprowadzony na rynki w 60 krajach ...

...i nazwany „Samochodem przyszłości” przez prezydenta USA Baracka Obamę. W Ameryce Północnej Cruze przeczy stereotypom na temat tego, czym samochody kompaktowe mogą i powinny być. W swojej ogólnej ocenie jest niedościgniony – od standardowego wyposażenia nietypowego dla samochodów kompaktowych, poprzez elegancką stylistykę nadwozia oraz wnętrza, do bardziej przestronnej kabiny niż te, które odnaleźć można w jakimkolwiek innym samochodzie tej klasy.

Cruze potwierdza również zaangażowanie Chevroleta w budowanie paliwooszczędnych pojazdów z wykorzystaniem nowych, czterocylindrowych silników o małej pojemności skokowej. Oczekuje się, że w Stanach Zjednoczonych silnik turbo Ecotec 1.4 L I-4 ze zmiennymi fazami rozrządu osiągnie wiodącą w segmencie oszczędność paliwa – do 40 mpg na autostradzie w przypadku modelu o wysokich osiągach.

W związku z bardzo dobrym przyjęciem Chevroleta Cruze na świecie oraz pozytywnymi wstępnymi reakcjami w Stanach Zjednoczonych, jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży na tym rynku podjęto decyzję o dodaniu dodatkowej, trzeciej zmiany produkcyjnej w zakładach w Lordstown, USA. Rozpoczęcie produkcji na rynek amerykański planowane jest w trzecim kwartale br.

„Cruze już jest hitem w Europie i Azji, a teraz wkracza na rynek amerykański, aby stanąć do walki” – powiedział Jim Campbell, dyrektor generalny globalnej marki Chevrolet. „To najnowszy namacalny przykład tego, że Chevrolet przykłada wielką wagę do wprowadzania na rynek nowych produktów przyjaznych dla środowiska, od samochodów paliwooszczędnych po modele nie napędzane benzyną.”

Bardzo dobry debiut zanotował Chevrolet Cruze również w Polsce. Od momentu wejścia na rynek w kwietniu 2009 roku do końca tego roku sprzedanych zostało 545 egzemplarzy, co daje 214% wzrost w stosunku do swego poprzednika.

Źródło: Chevrolet