Prototypowy Chevrolet Orlando

Prototypowy Chevrolet Orlando10.03.2010
Samochód ekspozycyjny Orlando przeciera szlaki nowemu, siedmiomiejscowemu rodzinnemu vanowi Chevroleta, który poszerzy gamę modeli tej marki w pierwszym półroczu 2011 roku. Orlando, oparty na kompaktowym sedanie Cruze,...

...wprowadza charakterystyczny dla marki Chevrolet język stylistyki do nowego segmentu pojazdów.

Prototypowy Chevrolet Orlando 1Chevrolet Orlando wyróżnia się charakterystyczną sylwetką, w której konwencjonalne proporcje pojazdu jednobryłowego zastąpiono bardziej zdecydowanym odcięciem linii dachu i przedniej szyby. Dzięki poszerzonym zderzakom zastępującym płaskie linie nadwozia Orlando cechuje mocna budowa, ale też dynamika jazdy i wygoda prowadzenia, niskie zużycie paliwa oraz łatwość wsiadania wynikająca z jego architektury.

Wewnątrz natomiast pięciodrzwiowe Orlando spełniać ma potrzeby rodzin i osób wymagających dużej przestrzeni pasażerskiej dzięki zastosowaniu adaptacyjnych foteli w stylu kinowym, umieszczonych w trzech rzędach, na których wygodnie zmieści się do siedmiu osób. Gdy najważniejsze jest przewiezienie bagażu, przestronną kabinę można szybko przekształcić w dużą przestrzeń ładunkową. Duży rozstaw osi, wynoszący 2760 mm, oraz szeroki rozstaw kół przednich i tylnych zapewnia Orlando wyjątkową przestronność wnętrza.

Dwulitrowy turbodiesel najnowszej generacji, mocna i ekonomiczna jednostka napędowa, posiada moc 150 KM/110 kW i 320 Nm momentu obrotowego.

Podkreślenie designu
Orlando wprowadza design Chevroleta do segmentu pojazdów wielofunkcyjnych. Na przedzie umieszczono typowy dla tej marki podwójny grill i duże, szerokie osłony reflektorów, zastosowane wcześniej w modelu Cruze. Zastosowano również wklęsłe linie boczne biegnące przez całe nadwozie w kierunku zaokrąglonych świateł tylnych.

Prototypowy Chevrolet Orlando 2 Charakterystyczny wygląd uzupełniają poszerzone zderzaki podkreślające koła wysunięte poza linię karoserii, wizualnie obniżające podwyższoną linię dachu. Lodowoniebieskie podświetlenie tablicy przyrządów wykorzystano również w przypadku nadwozia modelu Orlando – laserowo trawionych powierzchniach reflektorów przednich, świateł tylnych i pełnej długości szklanego dachu.

Wewnątrz natomiast, podobnie jak w przypadku modeli Spark i Cruze, Orlando cechuje charakterystyczny dla Chevroleta motyw „podwójnego kokpitu” o wykonanych z ziarnistych materiałów, ciemnoszarych akcentach wykraczających poza konsolę centralną. Kabinę zaprojektowano tak, aby spełniały wymagania rodzin i osób oczekujących dużej ilości funkcji audio-informacyjnych (infotainment) oraz nawigacyjnych. Wzdłuż środkowej linii dachu ulokowano schowek przeznaczony dla pasażerów zajmujących siedzenia tylne. Szczegóły designu obejmują wgłębienie konsoli centralnej przeznaczone na elektroniczne urządzenia przenośne/odtwarzacz MP3 podłączone do portów USB lub AUX. Więcej miejsca zapewniono wewnątrz konsoli podłogowej, w podłokietniku znajdującym się w drugim rzędzie foteli, jak również pod podłogą w tylnej części pojazdu.

Podwyższony dach pozwala na rozmieszczenie foteli w sposób charakterystyczny dla sal kinowych. Dzięki temu wszyscy pasażerowie, szczególnie dzieci, mają zapewnioną lepszą widoczność wewnątrz i na zewnątrz pojazdu.

Prototypowy Chevrolet Orlando 3 Adaptacyjne wnętrze
Duży rozstaw osi wynoszący 2760 mm, o 75 mm większy niż w sedanie Cruze, oraz większy o 40 i 30 mm rozstaw kół przednich i tylnych, zapewniają Orlando jedną z największych w swojej klasie przestrzeń pasażerską i ładunkową w kompaktowych minivanach.

To prawdziwie siedmiomiejscowy pojazd, w którym przestrzeń na nogi przed drugim i trzecim rzędem wynosi odpowiednio 950 mm i 753 mm. Oparcia foteli pokryto wytrzymałym, metalicznym wykończeniem; dla ułatwienia załadunku można je całkowicie złożyć. Fotele są dzielone w stosunku 60/40 (drugi rząd) oraz 50/50 (trzeci rząd), co pozwala na różne konfiguracje przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej.

Źródło: Chevrolet Poland