Chevrolet New Sail

Chevrolet New Sail26.04.2010
Rodzina Chevroletów New Sail poszerzyła się o wariant hatchback oraz zyskała dodatkowe wyposażenie w postaci elektronicznej przekładni manualnej (EMT - nowy typ skrzyni, w której ekonomiczność charakterystyczną dla wersji manualnych ...

...połączoną z wygodą użytkowania typową dla wersji automatycznych). Podczas wystawy Auto China 2010 Chevrolet zaprezentował New Sail w wariancie hatchback i sedan, oba wyposażone w przekładnię EMT. Modele te wejdą na rynek chiński w czerwcu tego roku.

Chevrolet New Sail 1 Producent kieruje Chevroleta New Sail w wersji hatchback przede wszystkim do młodych ludzi, którzy mieszkają w mieście i właśnie założyli rodziny, a chcieliby jeździć czymś więcej niż przeciętnym, zwykłym samochodem. GM oczekuje także, że jego oferta spodoba się przede wszystkim kobietom.

Chevrolet New Sail ma nieco “pudełkowy” wygląd nadwozia, po to by jak najlepiej wykorzystać przestrzeń we wnętrzu. Zwiększono m.in. przestrzeń nad głowami pasażerów na tylnej kanapie oraz pojemność przedziału bagażowego (121 litrów). Tylną kanapę można złożyć w konfiguracji 4/6 lub całkowicie. Gdy tylna kanapa jest rozłożona na płasko, we wnętrzu zmieści się rower.

Oferta silnikowa będzie obejmować jednostki benzynowe o pojemności 1,2 lub 1,4 litra.

Klienci będą mogli także zakupić New Sail w specjalnym nowym, intensywnie żółtym kolorze.

Chevrolet New Sail 2 Zarówno New Sail hatchback, jak i sedan będą wyposażone w 5-biegową przekładnię EMT. Nowa skrzynia łączy wygodę automatu z mniejszym zużyciem paliwa charakterystycznym dla przekładni manualnych. Jest również tańsza od zwykłej skrzyni automatycznej.

W urządzeniu wykorzystano technologię Marelli, którą szanghajski oddział GM i Pan Asia Automotive Center przystosowały do lokalnych potrzeb. Zmiana biegów, przyspieszenie i użycie sprzęgła są kontrolowane mechanicznie. Moduł elektroniczny TCU kontrolujący skrzynię działa niczym mózg, wybierając najlepszy moment, by zmienić biegi w oparciu o aktualne warunki jazdy. W rezultacie silnik zużywa o 15 procent mniej paliwa niż w pojazdach wyposażonych w tradycyjne skrzynie automatyczne. Dzięki wyjątkowej funkcji „creeping”, kierowca przy cofaniu kontroluje jedynie hamulce, przyspieszeniem, sprzęgłem i zmianą biegów zajmuje się przekładnia EMT.

Źródło: GM