Chevrolet kontynuuje globalną strategię rozwoju

Chevrolet kontynuuje globalną strategię rozwoju26.09.2004
Chevrolet wzmocni swoją strategię globalnego rozwoju, wprowadzając od stycznia 2005 roku w Europie nową gamę samochodów małych, kompaktowych i średniej wielkości ...

Początkowo samochody pochodzić będą z zakładów GM Daewoo Auto & Technology Company Ltd. (GM DAT) w Południowej Korei, ale z czasem wprowadzane będą kolejne modele z innych zakładów produkcyjnych GM z różnych części świata. Działanie takie odzwierciedla strategię GM, aby zwiększać rolę Chevroleta jako marki oferującej tanie, popularne samochody.

Samochody ze znaczkiem Chevrolet produkowane przez GM DAT są już sprzedawane w kilku krajach Europy Środkowej i Wschodniej, w Północnej i Południowej Ameryce, na rynkach azjatyckich i w RPA. Ich sprzedaż przerosła oczekiwania. Inwestycje prowadzone w Korei Południowej o wartości 1,5 miliarda USD podkreślają niezachwiane zaufanie GM wobec umiejętności własnych pracowników, prac inżynieryjnych i możliwości produkcyjnych. Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych w Paryżu, prezentowany samochód koncepcyjny S3X zademonstruje nowe, możliwe trendy stylizacji modeli Chevroleta w przyszłości.

Nowa organizacja Chevrolet Europe, utworzona została z obecnej europejskiej struktury GM Daewoo i będzie odpowiedzialna za wprowadzanie na rynek i sprzedaż samochodów Chevrolet. Do dyspozycji klientów Chevroleta będzie ogólnoeuropejska sieć 1.800 punktów sprzedaży i obsługi. Posiadacze samochodów Daewoo nadal korzystać będą z pełnej gwarancji na dotychczasowych warunkach. Ich pojazdy serwisowane będą w tych samych punktach, w których sprzedawane będzie linia modelowa Chevroleta. Nowa organizacja współdziałać będzie z całą siecią sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej GM Europe.

Jonathan Browning, Wiceprezes ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej w GM Europe powiedział: "Chevrolet obecny jest w ponad 70 krajach i w ubiegłym roku sprzedał ponad 3,6 miliona samochodów. Nowa gama Chevroletów to stosunkowo niedrogie modele w gamie produktów GM, która obejmuje marki takie jak Opel/Vauxhall, Saab, Corvette i Cadillac".

Erhard L. Spranger, Dyrektor Generalny Chevrolet Europe, powiedział: "Dysponujemy obecnie asortymentem produktów o ogromnym potencjale rozwoju, a potencjał ten możemy realizować w Europie znacznie szybciej w sytuacji, gdy jesteśmy częścią marki globalnej. Chevrolet to ogromne możliwości wzrostu".

Asortyment Chevroletów produkowanych w USA będzie nadal sprzedawany w krajach UE oraz w Szwajcarii i Norwegii. Wyłączną dystrybucję modeli Trailblazer, Trans Sport i Tahoe prowadzić będzie dalej partner GM, holenderska firma Kroymans Corporation.