Elektryczny napęd Chevroleta Volta

Elektryczny napęd Chevroleta Volta13.10.2010
Po rozpoczęciu przez GM programu medialnej premiery modelu Chevrolet Volt pojawiły się pewne niejasności dotyczące szczegółów technologii jego napędu. Techniczna strona elektrycznego napędu Voltec jest bardzo zaawansowana.

Oto, jak dokładniej działa ten system. Model Volt wykorzystuje innowacyjny układ napędu elektrycznego, który zapewnia moc zarówno w trybie czysto elektrycznym, jaki i na potrzeby zwiększonego zasięgu. Elektryczny napęd Voltec nie może działać bez mocy pochodzącej z silników elektrycznych. Jeżeli silnik trakcyjny zostanie wyłączony, przedłużający zasięg silnik spalinowy nie będzie w stanie samodzielnie napędzać pojazdu.

Nie występuje bezpośrednie, mechaniczne połączenie (stałe przełożenie) pomiędzy silnikiem o pojemności skokowej 1,4 litra, przedłużającym zasięg modelu Volt a kołami napędowymi. W trybie zwiększonego zasięgu silnik generuje moc, która jest przenoszona przez jednostkę napędową i równoważona przez generator i silnik trakcyjny. Będący efektem tych działań przepływ mocy zapewnia spalanie niższe o 10-15 procent w ruchu autostradowym.

Nadrzędnym celem inżynierów Chevroleta podczas prac nad stworzeniem elektrycznego napędu Voltec było opracowanie napędu najbardziej wydajnego, ale zapewniającego jednocześnie przyjemność z jazdy zarówno w trybie czysto elektrycznym, jak i w trybie zwiększonego zasięgu. Chevrolet sądzi, że opracowana przez niego unikalna technologia spełnia swoją najważniejszą obietnicę: zapewnia klientom jedyny samochód elektryczny, który może pełnić rolę podstawowego pojazdu. Tryb elektryczny może być stosowany podczas codziennych dojazdów, natomiast tryb zwiększonego zasięgu podczas weekendowych, wakacyjnych czy po prostu dłuższych wycieczek – a wszystko bez niepokoju o to, czy uda się dojechać na miejsce.


Źródło: Chevrolet