MotoNews.pl

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa18.07.2001
Pierwszy wyprodukowany w Europie Chrysler PT Cruiser zszedł z taśmy produkcyjnej 17.07.2001 w Grazu w przedsiębiorstwie Eurostar, należącym do DaimlerChrysler ...

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa 1 Pierwszy wyprodukowany w Europie Chrysler PT Cruiser zszedł z taśmy produkcyjnej 17.07.2001 w Grazu w przedsiębiorstwie Eurostar, należącym do DaimlerChrysler. Dzięki temu zwiększą się możliwości produkcyjne PT Cruisera a jednocześnie pokryte zostanie duże, globalne zapotrzebowanie na te samochody. W firmę Eurostar zainwestowano ok. 58 milionów euro, dalsze 82 miliony euro zainwestowali dostawcy DaimlerChrysler, aby moc współpracować przy produkcji PT Cruisera. Daimler Chrysler stworzył w Eurostar 600 nowych miejsc pracy. Firma przewiduje powiększenie obrotów w porównaniu z rokiem ubiegłym z 524 000 000 euro do 1 200 000 000 euro. Od momentu udanego wprowadzenia Chryslera PT Cruiser na rynek na początku roku 2000 firma cały czas zwiększała produkcję. W kwietniu DaimlerChrysler powiększył możliwości produkcyjne fabryki w Toluca (Meksyk) z 180.000 na 260.000 pojazdów rocznie. W fabryce Eurostar z taśmy ma schodzić rocznie 50.000 PT Crusierów, dzięki czemu w roku 2002 ogólnoświatowe możliwości produkcyjne Chryslera wzrosną do 310.000 pojazdów rocznie.

Pierwszy PT Cruiser ... made in Europa 2 PT Crusier podkreśla zaangażowanie Chryslera we wprowadzanie do oferty na całym świecie wyjątkowych i innowacyjnych pojazdów. "Początek produkcji PT Cruisera w Europie oznacza kolejny krok w realizacji globalnego potencjału marki" – twierdzi dr Dieter Zetsche – prezes Chrysler Group – "poszerzając produkcję PT Cruisera wychodzimy naprzeciw życzeniom naszych klientów i to produktem, który łączy w sobie: wyjątkowy design, maksymalną wszechstronność, wyjątkową jakość i wielką przyjemność z jazdy. Te dodatkowe możliwości w Europie pomogą nam zaspokoić silny popyt w Ameryce Północnej".

Dzięki znacznej elastyczności fabryki Eurostar będzie można produkować Chryslera PT Crusier na tych samych liniach produkcyjnych, co Chrysler Voyager Minivan 2001, którego produkcję rozpoczęto w styczniu tego roku. Spowoduje to, że produkcja każdego z modeli będzie bez problemów dostosowywana do faktycznego zapotrzebowania klientów. Dzięki dużej elastyczności fabryki będzie można również bardzo szybko, bo już w fazie rozruchu osiągnąć wyjątkową jakość.

Zarówno fabryka Eurostar, jak i znajdująca się w sąsiedztwie fabryka Steyr-Daimler-Puch odgrywają ważną rolę w osiąganiu efektu synergii pomiędzy Chryslerem a Mercedes-Benz. od czasu fuzji pomiędzy Daimler-Benz i Chrysler Corporation w roku 1998 w fabryce Steyr-Daimler-Puch montowane są Jeep Grand Cherokee i klasa M Mercedes-Benz, w większej części na tych samych liniach produkcyjnych. Z efektu synergii korzystają te produkty Chrysler Group, w których stosowane są technologie mercedes Benz, np. w napędach i instalacji elektronicznej.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata