Model czerpie z wyścigowego DNA CUPRY Leon VZ TCR i został wyposażony w 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 325 KM (239 kW), który zapewnia zupełnie nowy poziom emocji za kierownicą. Model, limitowany do 1 500 egzemplarzy na całym świecie, stanowi wyjątkową okazję dla społeczności CUPRA Tribe, by doświadczyć pełni osiągów i wprowadzić Leona w kolejny rozdział historii.
Nowa CUPRA Leon VZ powstała w oparciu o doświadczenia marki zdobyte w motorsporcie. Adrenalina, precyzja i zaawansowana technologia - wszystko to przeniesiono na drogi w formie samochodu, który jest jednocześnie wyrazisty i dopracowany. Serce modelu, nowa jednostka napędowa, wynosi najbardziej dynamicznego Leona na najwyższy poziom możliwości.

„W nowej CUPRZE Leon VZ nasz najbardziej dynamiczny model osiąga pełnię ekspresji i możliwości. Turbodoładowany silnik 2.0, inspirowany naszymi wyścigowymi sukcesami, jest sercem tego hot hatcha. Zapewnia czystą, nieograniczoną moc i prawdziwie emocjonujące wrażenia z jazdy” - mówi Sven Schuwirth, szef sprzedaży, marketingu i usług posprzedażowych marki CUPRA.
Dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy CUPRY Leon VZ generuje 325 KM (239 kW) i 420 Nm, co czyni go najmocniejszym Leonem z napędem na przednie koła w historii. Zestrojona pod kątem precyzji i intensywnego przyspieszenia jednostka współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG, która płynnie przenosi moc na asfalt.
Elektronicznie sterowany przedni mechanizm różnicowy VAQ optymalizuje trakcję w czasie rzeczywistym, korzystając z danych m.in. o kącie skrętu kół czy prędkości obrotowej. Dzięki temu auto pozostaje stabilne nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.

Zastosowanie zdjętej blokady prędkości maksymalnej pozwoliło osiągnąć 270 km/h, co plasuje CUPRĘ Leon VZ w gronie najmocniejszych hot hatchy na rynku. Sprint do 100 km/h zajmuje mu jedynie 5,6 sekundy.
Zbudowany na platformie MQB Evo model otrzymał podwozie dostrojone tak, aby w pełni odpowiadało jego osiągom. Połączenie przednich kolumn MacPherson z tylnym zawieszeniem wielowahaczowym zapewnia równowagę między komfortem i responsywnością, a sprężyny i amortyzatory zostały skalibrowane specjalnie pod charakter tej wersji.
Progresywny układ kierowniczy poprawia precyzję prowadzenia, a adaptacyjne zawieszenie DCC reaguje w milisekundy na zmieniające się warunki na drodze. Kierowca może też samodzielnie dopasować charakterystykę pracy podwozia do własnych preferencji, uzyskując bardziej spersonalizowane wrażenia z jazdy.

Układ hamulcowy również nawiązuje do motorsportu. Za siłę hamowania odpowiadają bowiem hamulce Akebono z 6-tłoczkowymi zaciskami, zapewniające pewność i stabilność niezależnie od sytuacji.
Emocje z jazdy potęgują cztery końcówki wydechu w kolorze miedzi, które generują charakterystyczny dźwięk CUPRY - rasowy, pulsujący, wpisujący się w dynamiczny charakter samochodu.
We wnętrzu kabina odzwierciedla projektowe DNA CUPRY. Wykończenia w ciemnym chromie, w tym przyciski satelitarne na kierownicy, dodają eleganckiej, dyskretnej wyrazistości, a nadkola wyściełane tkaniną subtelnie poprawiają izolację akustyczną, podnosząc komfort jazdy.
Od debiutu w 2018 roku CUPRA sprzedała ponad milion samochodów i wprowadziła siedem modeli. CUPRA Leon VZ to kolejny krok w kierunku redefinicji tego, czym może być współczesny hot hatch.

Model został zaprojektowany, opracowany i będzie produkowany w Barcelonie, w głównej siedzibie marki w Martorell. Limitowana edycja 1 500 sztuk trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2026 roku.
