Dacia prezentuje Nową Kolekcję Logana

Dacia prezentuje Nową Kolekcję Logana20.09.2006
Inauguracji Nowej Kolekcji Logana towarzyszy pojawienie się najbogatszej wersji Prestige, o nietypowym wystroju wnętrza, jako jedynej wyposażonej w silnik 1,6 16V. Ta skonstruowana przez Renault jednostka o mocy 105 KM ...

Wprowadzając Nową Kolekcję Logana, Dacia daje kolejny dowód nowoczesności swojej gamy i wzmacnia swoją ofertę. Oprócz nowych rodzajów tapicerek i unikalnych kolorów nadwozia, w Nowej Kolekcji Logana starannie dopracowano najmniejsze szczegóły, takie jak: nowe kierunkowskazy o przejrzystych kloszach czy zmieniona pokrywa bagażnika z wbudowanym przyciskiem otwierania. Inauguracji Nowej Kolekcji Logana towarzyszy pojawienie się najbogatszej wersji Prestige, o nietypowym wystroju wnętrza, jako jedynej wyposażonej w silnik 1,6 16V. Ta skonstruowana przez Renault jednostka o mocy 105 KM (77 kW) przy 5750 obr/min, decyduje o bardzo dobrych osiągach Logana i zapewnia dużą przyjemność jazdy. Samochody z Nowej Kolekcji Logana można już zamawiać u Koncesjonerów Dacii.

Gama pojazdów o jeszcze bardziej atrakcyjnym wnętrzu…

Jako jedyna tego rodzaju propozycja na rynku, Logan odniósł bardzo duży sukces handlowy już w chwili wprowadzenia na rynek. Obecnie samochód ten, staje się jeszcze bardziej atrakcyjny dzięki kilku starannie przemyślanym udoskonaleniom.

Dacia prezentuje Nową Kolekcję Logana 1 Wnętrze Nowej Kolekcji Logana wyposażono w szereg nowych tapicerek o oryginalnych wzorach i starannym wykończeniu oraz nowe dywaniki podłogowe. We wszystkich wersjach pojawiła się również nowa, ergonomiczna gałka dźwigni zmiany biegów, która nadała wnętrzu dodatkowy akcent nowoczesności. Z elementów wyposażenia w Nowej Kolekcji Logana pojawiła się nowa gama radioodtwarzaczy. Wersja Lauréate otrzymała ponadto nowy schowek w dolnej części konsoli, podkreślający praktyczny charakter Logana.

...i wyglądzie zewnętrznym

W Nowej Kolekcji Logana wprowadzono również szereg zmian zewnętrznych, przydających więcej dynamiki stylistyce pojazdów. Są one obecnie wyposażone w tylne światła i kierunkowskazy o przejrzystych kloszach (poczynając od wersji Ambiance). W wersji Lauréate, na pokrywie bagażnika pojawia się całkiem nowy spojler nadający tyłowi Logana wrażenie większej lekkości. Praktycznym detalem pokrywy bagażnika jest również przycisk umożliwiający jej natychmiastowe otwarcie bez konieczności użycia klucza. Z przodu pojazdu kratka osłony chłodnicy jest obecnie w całości pokryta lakierem w kolorze nadwozia. Powyższym zmianom towarzyszy wprowadzenie nowej gamy obręczy kół z lekkich stopów o średnicy 15 cali (w opcji). Dostępne są również cztery nowe kolory nadwozia: Niebieski Minéral, Szary Platine, Szary Comète i Beż Toundra. Kolory te, jak najbardziej "na czasie" i zgodne z upodobaniami klientów, podkreślają nowoczesny charakter Logana.

Logan w wersji Prestige : więcej wyrafinowania i nowy silnik

Gama Logana została ostatnio wzbogacona o wysokiej klasy wersję Prestige. Jej wyróżnikiem są takie wyrafinowane szczegóły jak: unikalna tapicerka "Trial", specjalne progi i kołpaki kół, chromowane, wykończone matowo wewnętrzne klamki drzwi oraz obramowania nawiewów i środkowej konsoli w kolorze aluminium. Nie zapomniano również o kierowcy, wyposażając pojazd w pokrytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz wprowadzając nowy wzór tarcz zegarowych (srebrna tarcza z czerwoną strefą). Równie ciekawie prezentuje się nadwozie wersji Prestige. Przedni i tylny zderzak są obecnie w kolorze nadwozia, podobnie jak klamki drzwi i boczne listwy ochronne.

Dacia prezentuje Nową Kolekcję Logana 2 W kolorze nadwozia są również wyróżniające się nietypowym kształtem lusterka wsteczne. Ponadto wyróżnikiem tej wersji jest ozdobiona motywem szachownicy nowa górna listwa osłony chłodnicy. Obręcze kół z lekkich stopów "Bolchoi" są dostępne w opcji, wyłącznie w wersji Logan Prestige. Wersja ta będzie dostępna wyłącznie w metalizowanych kolorach Szary Platine, Szary Comète, Niebieski Minéral i Czerwony Toreador oraz w niemetalizowanym kolorze Niebieski Marine. Wersja Prestige, jako jedyna w całej gamie Logana, jest oferowana z silnikiem 1,6 16V.

1,6 16V : unikalne osiągi w tym przedziale cenowym

Skonstruowana przez Renault jednostka 1.6 16V zapewnia Loganowi unikalne osiągi. Osiągający moc 105 KM (77 kW) przy 5750 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min silnik, pozwala Loganowi Prestige przyspieszać od 0 do 100 km/h w 10,2 s i rozwijać maksymalną prędkość 183 km/h. W przedziale cenowym Logana wyniki te zapewniają wersji Prestige 1,6 16V jedno z czołowych miejsc pod względem osiągów na drodze. Jednak głównym powodem wyposażenia Logana Prestige w silnik 1,6 16V była elastyczność pracy oraz przyjemność jazdy.

Już od 2000 obr/min silnik uzyskuje dużą dynamikę i płynnie przyspiesza bez szarpnięć na niskich i średnich obrotach. Optymalizacja długości kolektora ssącego z prostymi kanałami dolotowymi, zapewnia duży zapas mocy i dobre przyspieszenie w każdej sytuacji. Wyników tych nie uzyskano kosztem zwiększonego zużycia paliwa. Dzięki układowi rozrządu z łożyskowanymi dźwigniami, zużycie paliwa tej 16-zaworowej wersji silnika 1,6 jest nieco mniejsze niż jednostki 1,6 MPI i wynosi 7,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Pojazd jest również bardziej przyjazny dla środowiska – emisja CO2 obniżona została do poziomu 170 g/km. Odchudzenie całej konstrukcji, dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań (jak np. miska olejowa o cieńszych ściankach, wydrążony wałek rozrządu), przyczyniło się do zmniejszenia masy pojazdu, korzystnie wpływając również na uzyskiwane przez niego osiągi. Silnik 1,6 16V jest montowany z 5-biegową skrzynią biegów typu JH sterowaną linkami, z udoskonalonym systemem synchronizacji. Powyższe dwie cechy pozwoliły na skrócenie skoku dźwigni biegów przy równoczesnym zwiększeniu precyzji wyboru przełożeń, co korzystnie wpłynęło na przyjemność prowadzenia pojazdu. Ponadto uzyskano lepsze wytłumienie hałasu, dzięki modyfikacji połączenia silnika ze skrzynią biegów.

Logan Prestige 1,6 16v wymaga wymiany oleju zaledwie co 30 tys. km i jest mało kosztowny w eksploatacji. Do powyższych atutów dochodzi 3-letnia gwarancja (lub do 100 000 km przebiegu), wspólna dla całej gamy Logana.

Sagi Logana ciąg dalszy

Od chwili wprowadzenia na rynek, we wrześniu 2004 roku, Logan cieszy się dużym powodzeniem na wszystkich rynkach, na których jest oferowany. Spełnia bowiem oczekiwania klientów zarówno na rynkach wschodzących, jak i na rynkach Europy Zachodniej, w szczególności mężczyzn w przedziale wiekowym 35-55 lat. Między wrześniem 2004 a czerwcem 2006 roku, sprzedanych zostało ponad 291 000 egzemplarzy Logana. Najważniejszym rynkiem zbytu Logana pozostaje Rumunia, w której model ten ma blisko 45% udziałów w rynku od momentu jego wylansowania. Ponadto od marca 2006 roku Dacia stała się pierwszą, pod względem wielkości sprzedaży, marką na rynku marokańskim.

W pierwszej połowie 2006 roku struktura sprzedaży Logana na świecie przedstawia się następująco: 40% w Europie Wschodniej (w tym w Rumunii), 22% w Europie Środkowej i Zachodniej (łącznie z Francją - 9% sprzedaży światowej), 19% w Rosji/WNP, 10% w krajach Maghrebu, 3% w Turcji, 6% w pozostałych krajach świata (obie Ameryki, Azja, Afryka).

Produkowany od 2004 roku w rumuńskich zakładach w Pitesti, Logan, jest również wytwarzany w Rosji (kwiecień 2005 r.), w Maroku i w Kolumbii (drugi kwartał 2005 r.). Zakłady w Pitesti produkują obecnie 780 egzemplarzy Logana dziennie. Aby wyjść naprzeciw dużej ilości zamówień, produkcja będzie systematycznie zwiększana, tak aby pod koniec 2006 roku osiągnąć poziom 840 egzemplarzy dziennie, co odpowiada całkowitej zdolności produkcyjnej 235 000 egzemplarzy rocznie. Poczynając od stycznia 2008 roku, zdolność produkcyjna powinna osiągnąć poziom 350 000 sztuk rocznie.

W obliczu sukcesu odniesionego przez Logana w Rosji, Grupa Renault podjęła w czerwcu 2006 roku decyzję o zwiększeniu o 30% swojej zdolności produkcyjnej na terenie tego kraju, tak aby osiągnąć poziom 80 000 pojazdów w roku 2007. Produkcja tego modelu zostanie również wkrótce uruchomiona w Iranie, a w roku 2007 także w Indiach i w Brazylii.

Źródło: Renault